Nie rozumiem Cię, gregory, ale odpowiem na Twój "atak"...
..."co miał na myśli autor tego wzoru ?"
Oczywiście że KM lub jak wolisz inaczej PS
I nie jestem autorem tego wzoru - przytoczyłem go jedynie z jednej mądrej księgi...
Wszyscy koledzy sprawdzali przebieg momentu w stosunku do rpm i bezproblemowo wychodziła moc (w KM
) porównywalna z wykresem z hamowni.
Tobie wychodzi 110 KM i jak widzę wynik jest nie do zaakceptowania przez Twoją osobę, bo spodziewałeś się pewnie 210 KM...
Wszystkim pasowało tylko nie Tobie.
Więc wrzuć nam tutaj log ze skrzyni biegów z przebiegiem momentu w stosunku do obrotów, a my Ci obliczymy moc - skoro masz kłopoty z arytmetyką...
Jeżeli to nadal Cię nie przekona, to go nie używaj (wzoru) i pozostań przy swoim zajeb***tym wykresie z hamowni, z którego to wynika, że masz olbrzymi moment przy 1000 rpm.
Wtedy będziesz spokojny, że masz pod maską "potwora"
To jest dopiero dupa, nie sposób...
Szkoda nerwów
[+]
Wróciłem do Twojego "rewelacyjnego" wykresu i doszedłem do wniosku, że specjalnie sprowokowałeś całą awanturę, albo masz problemy z podstawami matematyki.
Oto dowody (odczytane z Twojego wykresu):
np.
360 Nm X 2000 rpm / 7022 = 102,53 KM
250 Nm X 4000 rpm / 7022 = 142,40 KM
220 Nm X 4500 rpm / 7022 = 140,98 KM
Za każdym razem prawie idealnie pokrywa się z wartościami mocy wskazanymi na Twoim wykresie...
Więc wzór do dupy ?