.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 18:37:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2007 16:46:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wersja druga (z blaszką) stosowana jest w przypadku fizycznego wypalenia zaworu. Jesli jest sprawny - wystarczy "moja" wersja ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2007 18:00:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Jack napisał(a):
Silnik troche twardo pracuje na wolnych ale jest fajnie i co wazne lepiej sie zbiera na poczatku i nie ma tego zanieczyszczenia w dolocie:)


Nie mogę. Jeszcze niedawno kłócił sie ze mną że zaślepianie EGR to błąd i nic nie daje a teraz śpiewa jakie to wspaniałe i jak się auto super zbiera. :peace: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2007 21:29:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W AEL po chipie i tak mi sie EGR otwieral inaczej wiec nie bylo w dolocie zanieczyszczen tylko troche sadzy. Blaszke wlozylem jednak. W BMK nie mozna odlaczyc EGR poniewaz pojawia sie zaraz tryb awaryjny , wiec tylko w jednym autku nie jest czynny.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 10:34:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
witam i ja cos dodam....
zaslepilem EGR w silniku AVF juz z 2-3 lata temy i co prawda ogromnych roznic nie bylo ale zrobilem to jedynie by nie zasyfic ukladu dolotowego , oczywiscie w przypadku VAG-uw nie ma wiekszych problemuw ale sa silniki diesla gdzie egr pracoje -jest zsynchronizowany z westgate i "zadusza" silnik ... tak samo jak i klapa gszaca (silniki MB\ssangyong)
a no i ta srubeczka to troche malo profesjonalne... wg. mnie oczywiscie.. ja wcisnalem w waz gumowy kulke nasadzilem waz na egr.. wyglada jakby nie grzebane a nie dziala....

tyle pytan o egr w tym temacie a nikt nie napisal - chyba ze nie doczytalem iz egr to zawor ktury doprowadza pewna czesc spalin do dolotu, tzw. recylkulacja spalin, w zasadzie mozna to wywnioskowac z postu ale czytam ze nie niewszyscy na to wpadli,

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 06:35:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tak jak pisałem mialem w likend zaslepic EGR ...
ale zanim to zrobilem sprawdziłem stan dolotu i oto co ujrzały moje oczy:

- kolektor (od strony EGR)

Obrazek

-sam EGR

Obrazek

jak widac było troche syfu wiec nie myslac długo postanowilem wszystko wyczyscic i wykreciłem cały kolektor... :):

Obrazek

po kilku godzinnym moczeniu w ropie (spuściłem z baku ;) ) i dokladnym wysuszeniu skreiłem wszystko do kupy NIE zaślepiajac EGR-a... :diabel:

wrazenie po czyszczeniu ... autko jakby lepiej sie zbierało z dołu ale moze to tylko złudzenie... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 12:50:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
To ja się chyba tylko mogę cieszyć, że pierwszy 2,5 TDI, którego mam zaszczyt mieć w "srebrnym szerszeniu" nie ma EGR wogóle :580:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 20:05:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:55:08
Posty: 28
Lokalizacja: Szczecin
Witam,
Przeczytałem, zaślepiłem met. nr 1
I ....
Jestem zadowolony :-)))
Jakoś ciszej, mniej dymu (właściwie wcale), lepiej zbiera się od dołu.
pozdrawiam i polecam.
ps. oczywiście był czyszczony kolektor.

_________________
Audi A4 Avant 1,9 TDI 81KW AFN rok 99.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 07:10:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Troll oslo: nie rozwijałem definicji egr`a bo dla wiekszosci uzytkownikow forum jego zastosowanie jest oczywiste. ;)
@ Spanky: rozbiore swoj dolot - przy moim nagromadzeniu syfu, twój wygląda jak dziewica. Dlaczego nie wywaliłeś trutnia ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 07:18:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
@ Spanky: rozbiore swoj dolot - przy moim nagromadzeniu syfu, twój wygląda jak dziewica. Dlaczego nie wywaliłeś trutnia ?


tez byłem bardzo zdziwony (zadowolony ;) ) z takiej malej ilosci syfu ... co moze wynikac tylko z jednego ... moj EGR pracuje prawidłowo ... ;)

kiedys Rogal napisał :

EGR tak samo jest po to aby studzić komore spalania (cylindry) kiedy silnik pracuje bez obciążenia. Moim zdaniem w aucie do codziennej jazdy (seryjnym bądz tylko z czipsem) EGR powinien zostać.

Problemy z zatykającym się dolotem oraz kolektorami biorą się z nie poprawnej pracy EGRu i filterka na górze głowicy silnika.


i narazie przy tym pozostane ..... ;)

P.S bierz sie za czyszczenie dziada .... :diabel:

a i byłbym zapomnial .... kolejna obserwacja po czyszczeniu dolotu .... do tej pory mialem delikatnie osmolone kocówki wydechu,od momentu wyczyszczenia dolotu i umyca furki koncówki świeca sie jak psu jajca po kiełbasie ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 07:28:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Odme mam do wymiany, to fakt. Zgadzam sie z Toba, również odnośnie czystości końcówek wydechu. Po zaslepieniu egra w obu moich parchach wydech jest czysty :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 08:27:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
spanky napisał(a):
Baskecior napisał(a):
@ Spanky: rozbiore swoj dolot - przy moim nagromadzeniu syfu, twój wygląda jak dziewica. Dlaczego nie wywaliłeś trutnia ?


tez byłem bardzo zdziwony (zadowolony ;) ) z takiej malej ilosci syfu ... co moze wynikac tylko z jednego ... moj EGR pracuje prawidłowo ... ;)

kiedys Rogal napisał :

EGR tak samo jest po to aby studzić komore spalania (cylindry) kiedy silnik pracuje bez obciążenia. Moim zdaniem w aucie do codziennej jazdy (seryjnym bądz tylko z czipsem) EGR powinien zostać.

Problemy z zatykającym się dolotem oraz kolektorami biorą się z nie poprawnej pracy EGRu i filterka na górze głowicy silnika.


i narazie przy tym pozostane ..... ;)

P.S bierz sie za czyszczenie dziada .... :diabel:

a i byłbym zapomnial .... kolejna obserwacja po czyszczeniu dolotu .... do tej pory mialem delikatnie osmolone kocówki wydechu,od momentu wyczyszczenia dolotu i umyca furki koncówki świeca sie jak psu jajca po kiełbasie ... :):


Spanky, podskoczyłeś w moim rankingu o kilkadziesiąt pozycji za ten cytat ;)
EGR się czyści a nie wyrzuca, zaślepia itd... :diabel:
To co robią niektórzy koledzy z forum AKP to "zło w czystej postaci". :): :diabel:
Bawi mnie to, że prawie wszyscy pieją z zachwytu, jak to super zaślepić EGR, a nikt nie pisze, że praca motorka na wolnych obrotach staje się zdecydowanie głośniejsza, a to np. dla mnie jest nie do przyjęcia...
Dla mnie gówniany syf w dolocie to nie powód do jego zaślepienia, ja z przyjemnością wyczyszczę sobie jak będzie trzeba cały dolot i kolektory raz na rok... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 08:39:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
Spanky, podskoczyłeś w moim rankingu o kilkadziesiąt pozycji za ten cytat ;)
EGR się czyści a nie wyrzuca, zaślepia itd... :diabel:
To co robią niektórzy koledzy z forum AKP to "zło w czystej postaci". :): :diabel:
Bawi mnie to, że prawie wszyscy pieją z zachwytu, jak to super zaślepić EGR, a nikt nie pisze, że praca motorka na wolnych obrotach staje się zdecydowanie głośniejsza, a to np. dla mnie jest nie do przyjęcia...
Dla mnie gówniany syf w dolocie to nie powód do jego zaślepienia, ja z przyjemnością wyczyszczę sobie jak będzie trzeba cały dolot i kolektory raz na rok... :diabel:


mieszcze sie juz w pierwszej 100-tce .... :?: ... :):

a wracajac do tematu :
w jakims celu to zostało wymyślone i jezeli spełnia swoja funkcje i dziala poprawnie to nie widze sensu sie tego pozbywac .... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 08:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ha. :D
Oczywistą rzeczą jest , że doloty zostana wyczyszczone , podobnie jak i kierownice. Oczywistym jest , że cały kanał dolotowy/wylotowy od/do EGR`u zostanie zamkniety na amen. :D Piejcie zachwyty nad "dobrodziejstwami" tego wynalazku. ;) Ja czuje różnicę pod butem. Argument odnośnie głosniejszej pracy na wolnych obrotach zbywam milczeniem - i tak nie słysze zadnej różnicy.
;)

Edit: egr pojawił się w chwili, gdy wchodziły rygorystyczne normy EuroX ... podobnie jak katalizatory etc ...
Wszystkie te wynalazki mają ujemny wpływ na dynamike i stan portfela kierownika. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 08:48:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A ja pojezdzilem przez weekend z odpietym(bylem w dluzszej trasie) i podpiąłem z powrotem.
Roznica byla minimalna i chyba tylko sugestywna. Owszem wyraznie slyszalem ze motor twardziej pracuje na wolnych obrotach.
Zauwazylem jednak ze chyba lepiej mi przyspiesza z podpietym EGR na wyższych obrotach (tak od 120 na V biegu) ale moze to znowu tylko sugestia :-)
Wnioskuje z tego ze moj EGR jest OK.

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 08:50:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
spanky napisał(a):
mieszcze sie juz w pierwszej 100-tce .... :?: ... :):

a wracajac do tematu :
w jakims celu to zostało wymyślone i jezeli spełnia swoja funkcje i dziala poprawnie to nie widze sensu sie tego pozbywac .... :peace:


Jesteś juz w pierwszej dziesiątce :!!: :): :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 03.lip.2007 09:02:13 przez carlnova, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 08:53:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
:D Piejcie zachwyty nad "dobrodziejstwami" tego wynalazku. ;) Ja czuje różnicę pod butem. Argument odnośnie głosniejszej pracy na wolnych obrotach zbywam milczeniem - i tak nie słysze zadnej różnicy.
;)
Edit: egr pojawił się w chwili, gdy wchodziły rygorystyczne normy EuroX ... podobnie jak katalizatory etc ...
Wszystkie te wynalazki mają ujemny wpływ na dynamike i stan portfela kierownika. ;)


nie kombinuj z EGR-em i nie szukaj dodatkowych 3 PS-ów ... zrob wkoncu program i ciesz sie czysta moca w TDI ....
z otwartym EGR-em ... :): ... :diabel: ... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 08:55:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
Baskecior napisał(a):
:D Piejcie zachwyty nad "dobrodziejstwami" tego wynalazku. ;) Ja czuje różnicę pod butem. Argument odnośnie głosniejszej pracy na wolnych obrotach zbywam milczeniem - i tak nie słysze zadnej różnicy.
;)
Edit: egr pojawił się w chwili, gdy wchodziły rygorystyczne normy EuroX ... podobnie jak katalizatory etc ...
Wszystkie te wynalazki mają ujemny wpływ na dynamike i stan portfela kierownika. ;)


nie kombinuj z EGR-em i nie szukaj dodatkowych 3 PS-ów ... zrob wkoncu program i ciesz sie czysta moca w TDI ....
z otwartym EGR-em ... :): ... :diabel: ... :peace:

:peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 09:01:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baskecior napisał(a):
Ha. :D
Oczywistą rzeczą jest , że doloty zostana wyczyszczone , podobnie jak i kierownice. Oczywistym jest , że cały kanał dolotowy/wylotowy od/do EGR`u zostanie zamkniety na amen. :D Piejcie zachwyty nad "dobrodziejstwami" tego wynalazku. ;) Ja czuje różnicę pod butem. Argument odnośnie głosniejszej pracy na wolnych obrotach zbywam milczeniem - i tak nie słysze zadnej różnicy.
;)

Edit: egr pojawił się w chwili, gdy wchodziły rygorystyczne normy EuroX ... podobnie jak katalizatory etc ...
Wszystkie te wynalazki mają ujemny wpływ na dynamike i stan portfela kierownika. ;)


Basket pomyśl o umierających kwiatach, o efekcie cieplarnianym etc, etc. ;)
Chciałbys doczekac chwili, kiedy pojedziesz na zlot AKP i zamiast na pięknej trawce - rozłożysz swój namiot na gołej pustynnej ziemi ?
Chociaż są i "dobre strony" :/ - powstaną słone wyschnięte jeziora na których bedzie się można ścigać nie na 1/4 mili, ale na 1/4 tysiąca kilometrów. :):
Czarno to widzę....
No chyba, że pójdziesz za głosem rozsądku i doprowadzisz EGR do stanu pierwotnego... :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 09:03:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Carl: mam wrazenie , że dopadła Cię woń spirytusu z wątku o przepływkach ... :):
Wiwalcie te "cipy" z waszych tuningowanych furek i wtedy kwiatki i żabki ożyją ... :): :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 11:34:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baskecior napisał(a):
Carl: mam wrazenie , że dopadła Cię woń spirytusu z wątku o przepływkach ... :):
Wiwalcie te "cipy" z waszych tuningowanych furek i wtedy kwiatki i żabki ożyją ... :): :peace:


Całkiem możliwe :diabel: :peace:
Ale nawet w jego oparach zachowuję świadomość, że zaślepianie EGR-a to zło... :619: i teraz basket dostanie od meszruma ksywkę "książę ciemności"... :evilbat:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: