Lukasik napisał(a):
opperator napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
Musisz mierzyć między masą silnika a jednym z pinów.
To byl zart he-he........ Mierzymy miedzy pinami czujnika.
Jednak nie był żart. W silnikach NG ten czujnik na króćcu wodnym jest podwójny. w środku są dwa termistory z jednej strony wspólnie na masie. Tak jak na załączonym obrazku. Rezystancja względem temp tez na obrazku
mierzyć pomiędzy masą a jednym a potem drugim pinem.
P.S. W innych silnikach, np w moim 3B tez jest podobny czujnik dwupinowy wkręcony z tyłu w głowice i jest akurat pojedyńczy pomiędzy dwoma pinami, nie wisi na masie.
Dokładnie wiem co piszę, i robiłem to nie raz dlatego mierz między pinami a masą. I wcale nie jest to żart.
Aczkolwiek kiedyś tak z ciekawości zmierzyłem rezystancję między oboma pinami i wyszła mi taka sama, jak między jednym pinem a masą. Ale czujnik był wtedy wykręcony z silnika.