.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:48:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2.3 NG] nie odpala na ciepłym silniku
PostNapisane: 02.lip.2007 18:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2006 11:42:34
Posty: 21
Lokalizacja: trzebinia
Witam mam problem Audi 80 Coupe 2.3 NG. problem polega na tym że auto nie może zapalić na ciepłym silniku jak silnik jest zimny to wsiadam odpalam i jade a jak przejade 500 m i ponownie chce zapalic to klapa. Poza tym zrzucając auto na luz obroty spadają do ok 200 i podnoszą sie do 900 ale troszkę falują Prosze o odpowiedz i ewentualną pomoc.

_________________
audi coupe 2.3 1990 r było
a4 tdi jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 19:20:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Najprawdopodobniej padł czujnik temperatury w króćcu przy głowicy, dwu pinowy.

Zmierz jego rezystancje na zimnym i na rozgrzanym silniku do 90 stopni i napisz.

Musisz mierzyć między masą silnika a jednym z pinów.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 21:49:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
KorNoLio napisał(a):
Musisz mierzyć między masą silnika a jednym z pinów.

To byl zart he-he........ Mierzymy miedzy pinami czujnika.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 21:56:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
To byl zart he-he........ Mierzymy miedzy pinami czujnika.


niebardzo kumam co da mierzenie rezystancji pomiędzy pinami, w sytuacji gdzie ten czujnik jest tak skonstruowany że jeden pin idzie do sterownika mieszanki a drugi pin idzie do sterownika zapłonu...

Widziałeś kiedyś schemat elektryczny tego układu wtryskowego?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 06:33:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
opperator napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
Musisz mierzyć między masą silnika a jednym z pinów.

To byl zart he-he........ Mierzymy miedzy pinami czujnika.


To nie był żart :peace: Mierzymy wyłącznie pomiędzy masą, a pinem, najpierw jednym potem drugim.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 10:23:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
opperator napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
Musisz mierzyć między masą silnika a jednym z pinów.

To byl zart he-he........ Mierzymy miedzy pinami czujnika.


Jednak nie był żart. W silnikach NG ten czujnik na króćcu wodnym jest podwójny. w środku są dwa termistory z jednej strony wspólnie na masie. Tak jak na załączonym obrazku. Rezystancja względem temp tez na obrazku ;) mierzyć pomiędzy masą a jednym a potem drugim pinem.

Obrazek

P.S. W innych silnikach, np w moim 3B tez jest podobny czujnik dwupinowy wkręcony z tyłu w głowice i jest akurat pojedyńczy pomiędzy dwoma pinami, nie wisi na masie.

do wyszukiwarki: czujnik czujnika temperatury temperatura 2.3 2,3 ng dwupinowy rezystancja ke-jetronic

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 03.lip.2007 10:32:22 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 10:26:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Lukasik napisał(a):
opperator napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
Musisz mierzyć między masą silnika a jednym z pinów.

To byl zart he-he........ Mierzymy miedzy pinami czujnika.


Jednak nie był żart. W silnikach NG ten czujnik na króćcu wodnym jest podwójny. w środku są dwa termistory z jednej strony wspólnie na masie. Tak jak na załączonym obrazku. Rezystancja względem temp tez na obrazku ;) mierzyć pomiędzy masą a jednym a potem drugim pinem.

Obrazek

P.S. W innych silnikach, np w moim 3B tez jest podobny czujnik dwupinowy wkręcony z tyłu w głowice i jest akurat pojedyńczy pomiędzy dwoma pinami, nie wisi na masie.


Dokładnie wiem co piszę, i robiłem to nie raz dlatego mierz między pinami a masą. I wcale nie jest to żart.

Aczkolwiek kiedyś tak z ciekawości zmierzyłem rezystancję między oboma pinami i wyszła mi taka sama, jak między jednym pinem a masą. Ale czujnik był wtedy wykręcony z silnika.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 12:43:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Kornolio dziwne jak ja kiedyś mierzyłem błędnie pomiędzy pinami zawsze wychodziła mi 2x większa oporność. Jak zmierzyłem poprawnie to wszystko OK :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 15:11:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Byk napisał(a):
Kornolio dziwne jak ja kiedyś mierzyłem błędnie pomiędzy pinami zawsze wychodziła mi 2x większa oporność. Jak zmierzyłem poprawnie to wszystko OK :peace:


Też się dziwiłem, ale samochód chodzi dobrze. Przy mierzeniu między każdym z pinów a masą też otrzymałem prawidłowe wyniki, dlatego założyłem czujnik spowrotem i jeździ dalej.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 19:21:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
:giveup: No coz, od dzis bede mierzyl wyl. miedzy pojedynczym pinem a masa. Zylem w bledzie................

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 16:27:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2005 11:20:10
Posty: 59
Lokalizacja: Małopolska
Witam.

Audi B3
1991
silnik 1,8 PM

Mam problem z odpalaniem na LPG odpala po dłuższym kręceniu a po odpaleniu na benzynie szarpie silnikiem przez parę sekund, potem chodzi normalnie .
Od kiedy to sie dzieje samochód dużo pali około 14-15 litrów LPG przedtem palił 11 litrów gdy nie występowały te objawy.
Chciałbym sprawdzić czujnik temperatury , mierząc w samochodzie na gorącym silniku mam poprawny wynik , czujnik zwiększa oporność gdy się chłodzi ale , mierząc miedzy pinami, mierząc miedzy masą czujnika a pinami obojętnie którym, miernik nie pokazuje żadnej oporności .
Proszę o wyjaśnienie czy czujnik jest dobry czy nie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: