Koło pompy wtryskowej blokujesz "kołkiem" (tylko nie drewnianym)
. Może to być nawet wiertło jeśli dopasujesz średnice. Nic tam się nie wkręca. Poz. 4 na rysunku.
Schemat poniżej.
Jeśli się odkręciło koło zębate na wale niebawem po wymianie rozrządu, to prawdopodobnie mechanik:
a) wkręcił starą śrubę i z nieodpowiednim momentem
b) zapomniał w ogóle jej dokręcić
c)założył stare koło zębate z luzem na klinie
d) wszystko razem co powyżej
Pytasz jak ustawić pompę a nie pytasz jak ustawić fazy rozrządu (wał korbowy i wałek rozrządu) od tego powinieneś zacząć. Chyba, że już wiesz.
P.S Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to może będzie bezpieczniej zaprosić jakiegos solidnego mechanika na występy gościnne do Ciebie jeśli oczywiście masz warunki do takiej roboty.
Pozdrawiam