.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 21:42:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 17:32:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy jest 742?
jeżeli tak, to potrzebujesz nowy wtryskiwacz [czujnik wzniosu iglicy trudno jest naprawić i mija się to z celem].


[+]
tak tak, wróciłem z wakacji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 17:57:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
czy jest 742?
jeżeli tak, to potrzebujesz nowy wtryskiwacz [czujnik wzniosu iglicy trudno jest naprawić i mija się to z celem].


[+]
tak tak, wróciłem z wakacji.


No nareszcie .... :diabel: :peace:
Powrócił wielki nieobecny - mistrz ceremonii... :):
Tęskniliśmy za Twoimi poradami... ;)

Welcome home, meszrumie... :peace:

meszrum napisał(a):
[+]
tak tak, wróciłem z wakacji.


...gdzie byłeś, jak można zapytać... ? ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 19:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
hmmm Szanowny , Wypoczęty po urlopie Meszrumie :welcome: .. mechanik, który wymieniał rozrząd wspominał coś "błędzie wzniosu iglicy" ale nie pamiętam czy to była jego interpretacja błędu czy takie określenie miał na podpiętym komputerze.
U mnie po podpięciu VAG-COMA nie ma 742 a jedyny błąd jaki mam to :
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-00 - Open or Short to B+

Ale niestety z moją wiedzą nic mi to nie mówi ;)

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 19:37:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, oczywiście chodziło mi o 542 [nie wiem skąd wziąłem 742...].
nie pozostaje Ci nic innego aniżeli wymiana.

carl,
nie będę tak okrutny i nie napiszę publicznie :): .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 19:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
poznęcaj sie nad nami i powiedz gdzie Byłeś .... Dominikana.. Kuba ... Mauritius ??? :diabel: hmmm jeżeli to jedno z tych miejsc to rozumiem skad Ci się wzięło "742" :D

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 19:44:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
tak, oczywiście chodziło mi o 542 [nie wiem skąd wziąłem 742...].
nie pozostaje Ci nic innego aniżeli wymiana.

carl,
nie będę tak okrutny i nie napiszę publicznie :): .


Wszyscy Ci tak ufają i tak ślepo wierzą, że nikt nawet nie sprawdził, że chciałeś maxxowi "wentylować akumulator" (00742) :diabel:

[+]
napisz choć na PW, bo mnie ciekawość zżera... :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 19:46:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
hmm "wentylowac akumulator" i tak brzmi lepiej niz " ładować akumulator " :diabel:

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 07:54:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):

[+]
tak tak, wróciłem z wakacji.


:597: :607:
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 11:46:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
Skoro i tak się zrobił mały OT, to czy mógłby ktoś podać numer katalogowy tego wtrysku sterującego ?

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 15:04:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Jeśli moje źródła nie kłamią to wtrysk sterujący: 059 130 202 B

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 22:30:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Heja - przyłączę się do tematu... otóż mój nos zarejestował błąd tego sterującego czegoś :): Pojawiło się to drugi raz więc nie będę się bawił w ciuciubabkę tylko zliwiduję delikwenta. Teraz pytanie podstawowe - wymienić wszystkie wtryski czy tylko sterujący? Są zmienniki? Na jaki wydatek powinienem się szykować zakładając, że dołożę ten element do czynności wykonywanych przez ASO (tylko nie mówcie zadzwoń do ASO - między poszczególnymi serwisami jest nawet 80% rozbieżności ceny)? Ma ktoś jakies info na ten temat?

P.S.
Przegieg podobno 137kkm - i wszystko wskazuje na to, że prawdziwy...


[+]
Czy błąd ten nie pojawia się przypadkiem na zgaszonym silniku? Jest co prawda sporadyczny więc najpierw trzeba by sprawdzić jakies kostki... ale tak pytam na wyrost...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 23:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Moim zdaniem wymiana wszystkich wtryskiwaczy przy tym przebiegu to rozpusta :D tym bardziej jeśli kuleje tylko ten z czujnikiem. Co "mówią" wartości w bloku 013 i 014? Sądzę , że za 800 zł powinieneś go znaleźć. Wg vag cata róznica w cenie pomiędzy AFB a AKE wynosi ponad 100 euro na niekorzyść AFB. Ktoś wie czy to błąd w cenniku czy te w AFB są ze złota? :D Co do kosztów robocizny w ASO trudno powiedzieć ile skasuja skoro za wymiane przepływki wołają ponad 100 zł.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 06:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Grześ,

zaloguj 004, 013 i 014 statycznie.
możesz wymienić w Diagtroniku [ja wymieniałem ponad rok temu] - obecny koszt circa 1100 [wtryskiwacz plus wymiana]. zaopatrz się w uszczelkę [pokrywa zaworów].
sporadyczny może brać się z kłopotów "komunikacyjnych" - sprawdź wtyczkę na podszybiu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 07:19:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
ehh 100 euro więcej za AFB .. poczułem się na prawdę dowartościowany :diabel:
ale do rzeczy. Po swojej historii z przepływomierzem (brak zasilania na druciarskim kablu) zastanawiam się czy sytuacja nie wygląda podobnie z przewodem idącym od wtrysku sterującego. Chodzi mi o to czy np. ktoś nie majstrował tam i nie przerwał np. przewodu. Tak mi się marzy , że problem może w przewodzie a nie we wtrysku ;) . Czy można jakoś to sprawdzić, mierząc jakieś napięcie na przewodzie np. ?

EDIT1
Czy ktoś mógłby mi potwierdzić ten numer katalogowy wtrysku sterującego , który podał mi wasylo (dzięki bardzo). Bo wyczytałem , że literka B to wtrysk do AKE z manualem

cytat :

"CZy ktoś mógłby mi pomóc w rozszyfrowaniu czym się rózni
wtryskiwacz trzeciego cylindra ( sterujacy ) do silnika AKE
059 130 202 E , od
059 130 202 F

Mam prawdopodobnie padnięty F
a mogę łatwo zdobyć E

( w wersji słabszej tego silnika ( AKN ) była różnica między wtryskami do automatu "C" a manuala "B" , ale w AKE jej nie wyśledziłem.

Przyznam się , że wprowadziło mnie to w lekkie zamieszanie czy z literką "B" bedzie odpowiedznik do mojego AFB w tipie ;)

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 11:16:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Może zadzwoń do ASO i niech po numerze VIN powiedzą Ci jaki ma być do Twojego silnika wtrysk z czujnikiem. O różnicę we wtryskach pomiedzy AKE a AFB nie pytaj bo i tak nie będą wiedzieli. :D

Sprawdzanie czujnika wtryskiwacza:

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 11:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
jeszcze raz dzięki wasylo zaraz zadzwonię do ASO ... hmm fajny masz ten programik... :diabel:

EDIT1
Dzwoniłem do ASO. Okazuje się , że tajemnej wiedzy , jaką jest numer katalogowy wtrysku sterującego w AFB nie otrzymam.:cry2: Podano mi tylko cenę.
Zapytałem więc Pana z ASO czy może potwierdzić czy jest to nr : 059 130 202 B ....zgodził się i powiedział mi , że to nie ten numer , bo ten niby jest do AKN.
Niestety nie zdradził mi numeru prawidłowego. Temat zatem nadal otwarty dla Szanownych znawców z AKP

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 13:32:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Nr podałem wg tego:

Obrazek



Oczywiście moga być błędy w zamieszczonym schemacie itp sprawy. Może koledzy sprawdzą w ETCE, bo akurat nie mam przy sobie.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 16:41:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
meszrum napisał(a):
Grześ,

zaloguj 004, 013 i 014 statycznie.
możesz wymienić w Diagtroniku [ja wymieniałem ponad rok temu] - obecny koszt circa 1100 [wtryskiwacz plus wymiana]. zaopatrz się w uszczelkę [pokrywa zaworów].
sporadyczny może brać się z kłopotów "komunikacyjnych" - sprawdź wtyczkę na podszybiu.


Sprawdzę wtyczkę - co do logów to póki co jest mały problem - kupiłem kabel od Viakena z USB i za nic na zapalonym silniku nie chciał się łączyć - odesłałem im z pretensjami i prośbą o kabel na COM. Mam go dostać najpóźniej w piątek - może się coś poprawi... Już się nie mogę doczekać zlogowania silnika więc działam w temacie... 1100 to jeszcze da sie przeżyć :) w najgorszym razie oczywiście... Jak znam życie to logi pewnie będą za tydzień (bo wcześniej kabla nie dostanę) a i w czwartek (za tydzień) oddaję auto do ASO na "większy" przegląd...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: