.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:38:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 22:34:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
macwa,

uważam, że powinieneś zacząć od ustawienia kąta wtrysku.
kwestia wtrywskiwaczy - zaczałbym od sterującego. dowiesz się wówczas nieco więcej o reszcie. jest to jednak fakultatywne - nie zmieni ani dynamiki, ani spalania. poprawi nastrój i uszczupli portfel [no i nie będzie błękitnej chmurki przy rozruchu o jesiennym poranku].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 22:38:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
SebMis napisał(a):
dodam jeszcze że silniczek pracuje na prawdę cichutko i aksamitnie(porównując do mojego przy otwartych drzwiach, może A6 ma lepiej wygłuszoną komorę silnika :?: ) wchodzi na obroty ładnie, te drgania występują co jakiś czas nie jest to tak jak w maluchu na wolnych obrotach że trzęsie na boki po 20cm :):

Zgadza sie. Tez mam porownanie. A6 z 2003 roku pracuje znacznie ciszej (siedzac w środku) od mojego A6 z 1999. Głównie podczas przyśpieszania od 1000 do 2500 obrotów i na postoju. Mysle ze glowna przyczyna to lepsze wyciszenie wnetrza. Słuchając na zewnatrz, pracują podobnie z tym ze nowsze A6 bardzie miękko, stukanie jest mniej twarde :)
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 07:28:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
SebMis napisał(a):
no trudno, będę musiał lekko zmartwić właściciela pięknej A6
kolega kupił ją niedawno z przebiegiem licznikowym 170, sprawdził w aso i wyszło że w maju w DE była w aso i miała przebieg 240, czyżby już wedy był cofnięty :galy:


:galy: wychodzi min 80 tys rocznie .... a czy kolega ma hak z tyłu (bo na spocie nie przyjrzałem sie furmance) ....

a wracajac do tematu ustawiłbym kat wtrysku zrobil ponownie diagnoze (włacznie z dynamiczna) i jezeli wszystko byloby OK to niezwracałbym uwagi na korekcje na wtryskach ...

p.s najwyzej przy nadwyzce gotówki w portfelu wymienilbym wtryskiwacze .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 07:34:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
jeśli chodzi o poziom hałasu to fabryka podaje, że A6 2004 180PS poza/w aucie 81/73 dB natomiast auto z 2000 150PS odpowiednio 84/73 dB, dodam że przy tym poziomie dźwięku 3dB to dwukrotny wzrost poziomu hałasu dla ucha ludzkiego

moim zdaniem kolejność cylindrów w V6 TDi VAG-COM szereguje wg kolejności wtrysku tj 1-5-2-6-3-4(wg wasylo) choć w tej sytuacji ten schemat kolejności zapłonu nie bardzo pasuje do AKNa, myślę że lewa głowica to 1-2-3 licząc oczywiście od frontu oraz 4-5-6 prawa głowica
wg tego rozumowania kolejność wtrysku dla AKN to prawdopodobnie 1-6-3-5-2-4

może się komuś przyda, jeśli OT to sorki :):

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Ostatnio edytowano 05.lip.2007 08:05:55 przez jarekle, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 07:39:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
a wracajac do tematu ustawiłbym kat wtrysku zrobil ponownie diagnoze (włacznie z dynamiczna) i jezeli wszystko byloby OK to niezwracałbym uwagi na korekcje na wtryskach ...


A moim skromnym zdaniem - trochę szkoda katalizatora :galy: ... :): .

Poza tym warto się upewnić (po VINie w ASO i oczywiście po wykonaniu prawidłowej regulacji nastawów podstawowych) - czy "drżenie" silnika nie jest spowodowane wadą fabryczną wtryskiwaczy, którą opisałem jakiś czas temu na Forum. To dlatego, że sprawa (teoretycznie) może być poważniejsza niż się nam aktualnie wydaje ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 08:19:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
spanky napisał(a):
a wracajac do tematu ustawiłbym kat wtrysku zrobil ponownie diagnoze (włacznie z dynamiczna) i jezeli wszystko byloby OK to niezwracałbym uwagi na korekcje na wtryskach ...


A moim skromnym zdaniem - trochę szkoda katalizatora :galy: ... :): .

Poza tym warto się upewnić (po VINie w ASO i oczywiście po wykonaniu prawidłowej regulacji nastawów podstawowych) - czy "drżenie" silnika nie jest spowodowane wadą fabryczną wtryskiwaczy, którą opisałem jakiś czas temu na Forum. To dlatego, że sprawa (teoretycznie) może być poważniejsza niż się nam aktualnie wydaje ... .

;) :peace:


widać umknął mi gdzies Twoj opis o wadliwych wtryskiwaczach ....

ale zaraz nadrobie ... ;)

P.S osobiscie wydaje mi sie ze tak duze korekcje spowodowane sa dosc duzym przebiegiem jak na tak młode autko ....

[+]

P.S 2. a ja mam jeszcze jedno pytanie do samego zainteresowanego .... kiedy w furmance był zmieniany rozrzad ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 08:35:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
widać umknął mi gdzies Twoj opis o wadliwych wtryskiwaczach ....

ale zaraz nadrobie ... ;)


Służę uprzejmie ;) : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=bau

Jak widać - niczego nie przeoczyłeś :): :diabel: ("koopa" ... :P ).

Jest oczywiste, że duże korekcje wynikają najczęściej z dużego przebiegu ale w tym konkretnym przypadku - wygląda to conajmniej "dziwnie". Stąd właśnie moje podejrzenia, że problem może (ale nie musi !!) wynikać z wady fabrycznej (najbardziej pasowałoby to drżenie na biegu jałowym !).

Osobiście przegoniłbym porządnie samochód pod obciążeniem i powtórzył VAGowanie - być może coś się jeszcze zmieni (na korzyść). Ja jak zwykle wspomógłbym pracę wtrysków mixolem ale to już tylko według własnego uznania (i przekonań ;) ).

:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 05.lip.2007 08:49:22 przez Piotruś, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 08:36:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
jarekle napisał(a):
jeśli chodzi o poziom hałasu to fabryka podaje, że A6 2004 180PS poza/w aucie 81/73 dB natomiast auto z 2000 150PS odpowiednio 84/73 dB, dodam że przy tym poziomie dźwięku 3dB to dwukrotny wzrost poziomu hałasu dla ucha ludzkiego

moim zdaniem kolejność cylindrów w V6 TDi VAG-COM szereguje wg kolejności wtrysku tj 1-5-2-6-3-4(wg wasylo) choć w tej sytuacji ten schemat kolejności zapłonu nie bardzo pasuje do AKNa, myślę że lewa głowica to 1-2-3 licząc oczywiście od frontu oraz 4-5-6 prawa głowica
wg tego rozumowania kolejność wtrysku dla AKN to prawdopodobnie 1-6-3-5-2-4

może się komuś przyda, jeśli OT to sorki :):


Reszte modeli jest tutaj :)
http://www.audi.de/audi/de/de2/gebrauchtwagen/vorgaengermodelle/a6/limousine.html

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 09:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
spanky napisał(a):
widać umknął mi gdzies Twoj opis o wadliwych wtryskiwaczach ....

ale zaraz nadrobie ... ;)


Służę uprzejmie ;) : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=bau

Jak widać - niczego nie przeoczyłeś :): :diabel: ("koopa" ... :P ).

Jest oczywiste, że duże korekcje wynikają najczęściej z dużego przebiegu ale w tym konkretnym przypadku - wygląda to conajmniej "dziwnie". Stąd właśnie moje podejrzenia, że problem może (ale nie musi !!) wynikać z wady fabrycznej (najbardziej pasowałoby to drżenie na biegu jałowym !).

Osobiście przegoniłbym porządnie samochód pod obciążeniem i powtórzył VAGowanie - być może coś się jeszcze zmieni (na korzyść). Ja jak zwykle wspomógłbym pracę wtrysków mixolem ale to już tylko według własnego uznania (i przekonań ;) ).

:P :peace:


he he he ... Piotruś nie sposób spamietac całej wiedzy jako zostawiasz na forum ... ;)

wynika z tego ze byc moze mamy pierwszy przykład na forum (o ile dobrze pamietam) ;) objawow fabrycznej usterki w silnikach V6 TDI z seri B ... :okulary2:

co moze sie zmienic (na korzyść) po przeciagnieciu furki ... :?:
przedmucha wtryskiwacze :?: :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 09:23:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
wynika z tego ze byc moze mamy pierwszy przykład na forum (o ile dobrze pamietam) ;) objawow fabrycznej usterki w silnikach V6 TDI z seri B ... :okulary2:


Być może tak ... ale via net tego się nie dowiemy :(: .
Jest takie "forumowe" BDH, w którym objawy (w rozmowie telefonicznej) również wskazywały na tą przypadłość (wręcz książkowo), a diagnoza "z natury" - przeprowadzona w wysoko specjalistycznym serwisie CCCO ... ujawniła przytartą VP44 (prawdopodobnie skutek chipa) i nagary "na zaworkach" systemu olejowego. Niestety jak widać - w tej dziedzinie możlwości zawsze jest conajmniej kilka .... .


spanky napisał(a):
co moze sie zmienic (na korzyść) po przeciagnieciu furki ... :?:
przedmucha wtryskiwacze :?: :):


Raczej wymyje/przepłucze (niż przedmucha :): :P ) .
Korekcje porfaią się bardzo zmieniać i to w krótkich odstępach czasu - myślę, że wynika to ze sposobu eksploatacji i jakości/czystości paliwa. Takie tam gdybanie ... :P ;) ... .

Nurtuje mnie również pytanie czy "logowanie" odbyło się przy wyłączonej klimatyzacji :): :?: :?:

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 05.lip.2007 09:52:50 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 09:52:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):

Raczej wymyje/przepłucze (niż przedmucha :): :P ) .
Korekcje porfaią się bardzo zmieniać i to w krótkich odstępach czasu - myślę, że wynika to ze sposobu eksploatacji i jakości/czystości paliwa. Takie tam gdybanie ... :P ;) ... .

:peace:


masz racje... stwierdzenie wymyje/przeplucze chyba bardziej odpowiada :): ... ale własnie o to mi chodziło ;) (przedmucha tez nie jest złe ;) ).... moze własciciel samochodu leje kiepskiej jakosci gnoj ... :okulary2: .. moze zamiast mixolu (różne sa opinie) zastosował bym np.ELF Diecyl Plus ... sporo dobrych opinii o nim słyszałem + zatankowanie kociłka do pełna wysokiej jakosci gnojem ... i wtedy przegonił furmanke ... moze cos pomoze .... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 10:10:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Kolejność wtrysku dla AKN i AKE: 1,4,3,6,2,5

Myślałem, że AKN będzie miał kolejność jak AFB bo to prawie to samo a tu inaczej wyszło. :D

Wg mnie tak jak pisze jarek patrząc od frontu lewa głowica 1,2,3 i prawa głowica 4,5,6

Wg mnie blok 013 lewa głowica cyl 1 i 3 blok 014 cyl. 4,5,6
Oczywiście nie wg takiej kolejności a wg takiej jak podaje VAG
Jeśli się mylę niech ktos mnie postawi do pionu :D.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 10:20:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
.

Nurtuje mnie również pytanie czy "logowanie" odbyło się przy wyłączonej klimatyzacji :): :?: :?:

:peace:


wydaje mi sie ze SebMis nie popełnił takiego błedu .... ;) ,
przynajmniej jak logował inne autka (stałem obok) to klima była OFF ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 13:15:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
spanky napisał(a):
Piotruś napisał(a):
.

Nurtuje mnie również pytanie czy "logowanie" odbyło się przy wyłączonej klimatyzacji :): :?: :?:

:peace:


wydaje mi sie ze SebMis nie popełnił takiego błedu .... ;) ,
przynajmniej jak logował inne autka (stałem obok) to klima była OFF ... :):

tak było :peace:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 13:47:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wasylo napisał(a):
Kolejność wtrysku dla AKN i AKE: 1,4,3,6,2,5

Myślałem, że AKN będzie miał kolejność jak AFB bo to prawie to samo a tu inaczej wyszło. :D

Wg mnie tak jak pisze jarek patrząc od frontu lewa głowica 1,2,3 i prawa głowica 4,5,6

Wg mnie blok 013 lewa głowica cyl 1 i 3 blok 014 cyl. 4,5,6
Oczywiście nie wg takiej kolejności a wg takiej jak podaje VAG
Jeśli się mylę niech ktos mnie postawi do pionu :D.

Pozdrawiam


Wasylo, nie tylko dla AKN i AKE.
W naszych AFB też jest taka kolejność zapłonów 1-4-3-6-2-5 ;)

Obrazek

Gdyby było inaczej jak by chodziła ta V6-tka ? :):

Zauważ, że w ten sposób ułożone są w parach z każdej głowicy.

Natomiast co do rozmieszczenia, mam identyczne jak Ty zdanie, patrząc na silnik od frontu jest to:

Prawa głowica: Lewa głowica:
P L
3 6
2 5
1 4

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 14:00:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
masz racje... stwierdzenie wymyje/przeplucze chyba bardziej odpowiada :): ... ale własnie o to mi chodziło ;) (przedmucha tez nie jest złe ;) )....


:diabel: :giveup: :P :peace:

spanky napisał(a):
moze zamiast mixolu (różne sa opinie) zastosował bym np.ELF Diecyl Plus ... sporo dobrych opinii o nim słyszałem


Również jestem zwolennikiem diecyla - ale jako środka myjącego. Żeby porządnie nasmarować - a w konsekwencji rozruszać końcówkę wtryskiwacza - mixol jest nieoceniony :P . Jeżeli ktoś ma obawy -> może go zastosować tylko raz (nawet wspólnie z diecylem), a potem dolewać już coś innego (lub nic).
Będę jednak uparty :P i powtórzę, że mixol jest nioceniony w "uruchomieniu" "zastygłych/zapieczonych" wtryskiwaczy - jak żaden inny dodatek (pod warunkiem, że nie nastąpi przedawkowanie ... :galy: , a przyczyna korekcji leży w instalacji wtryskowej - a nie po stronie mechanicznej motorka ... ).
PS: Wątpię żeby chciało Ci się szukać ale kilka m-cy temu zamieściłem logi swojego ("dawno" sprzedanego) AKE, w którym korekcje były równe 0.0 i 0.2 ... :diabel: . Oczywiście mixol stosowałem regularnie (0.2 l / 100 km), przebieg całkowity >160000km .


spanky napisał(a):
+ zatankowanie kociłka do pełna wysokiej jakosci gnojem ... i wtedy przegonił furmanke ... moze cos pomoze .... :peace:


W każdym razie - jest duuuża szansa, że tak będzie i warto spróbować przed inwazją wgłąb silnika/portfela :P ;) .

PS: Wczoraj - po raz pierwszy w życiu zabawiłem się w druciarza i zamiast wymienić przepływomierz (mierzył fatalnie, np. 500 vs 130 i generował błąd 16485) - potraktowałem go "kontaktspray-em od MOTIPA.
Teraz wartości uzyskane są większe od zadanych (minimalnie ale są) :P ;) (1.9TDi PD).
Dlatego właśnie (na zasadzie analogii) gorąco namawiam zaiteresowanego, żeby przynajmniej spróbował "uruchomić" końcówki wtrysków "chemią" ;) .

W sumie to "szkoda", że klima była na OFF - o jedną szansę mniej :galy: ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 14:17:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
PS: Wątpię żeby chciało Ci się szukać ale kilka m-cy temu zamieściłem logi swojego ("dawno" sprzedanego) AKE, w którym korekcje były równe 0.0 i 0.2 ... :diabel: . Oczywiście mixol stosowałem regularnie (0.2 l / 100 km), przebieg całkowity >160000km .


to moze Cie zaskocze ale moja osobista furmanka 1.9 TDI AVG z ori przebiegiem 231 000 km deklaruje sie korekcjami na poziomie max 0.2 ... :): ... nic nigdy nie dolewałem oprocz gnoju najwyższej klasy Ultimate/VPower ... :diabel:

Piotruś napisał(a):

PS: Wczoraj - po raz pierwszy w życiu zabawiłem się w druciarza i zamiast wymienić przepływomierz (mierzył fatalnie, np. 500 vs 130 i generował błąd 16485) - potraktowałem go "kontaktspray-em od MOTIPA.
Teraz wartości uzyskane są większe od zadanych (minimalnie ale są) :P ;) (1.9TDi PD).
Dlatego właśnie (na zasadzie analogii) gorąco namawiam zaiteresowanego, żeby przynajmniej spróbował "uruchomić" końcówki wtrysków "chemią" ;) .


bede robil to samo u siebie gdyz moj podstarzały lmm zaczyn dostawac zadyszki na wyzszych obrotach ... ;)

p.s choc czytałem w kilku miejscach ze taka operacja przynosi ulge tylko na jakis czas .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 14:18:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
PS: Wczoraj - po raz pierwszy w życiu zabawiłem się w druciarza i zamiast wymienić przepływomierz (mierzył fatalnie, np. 500 vs 130 i generował błąd 16485) - potraktowałem go "kontaktspray-em od MOTIPA.
Teraz wartości uzyskane są większe od zadanych (minimalnie ale są) :P ;) (1.9TDi PD).
Dlatego właśnie (na zasadzie analogii) gorąco namawiam zaiteresowanego, żeby przynajmniej spróbował "uruchomić" końcówki wtrysków "chemią" ;) .



Ha :!!: Tu Cię mamy... :diabel:
Uległ ostatni sprawiedliwy... :/
Cały mój świat runął w dniu dzisiejszym... :):
Pewnie zaraz zaczniesz propagować samostart do odpalania V6 w zimie ? :galy: :peace:

A tak na poważnie:
Od dzisiaj rozpoczynam eksperyment.
Namówiony przez Ciebie zalewam mixola na każdy zbiornik.
Uprzednio zaloguję 013 i 014, oczywiście bacznie obserwując zachodzące zmiany. Nie mam nic do stracenia, a mogę tylko zyskać...
Na jednym wtrysku mam korekcję ok. 1,17 do 1,21 :/
Podaj dawki prezesie, coby carl nie przedawkował... :):

Pozdrawiam Piotr :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 14:57:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
to moze Cie zaskocze ale moja osobista furmanka 1.9 TDI AVG z ori przebiegiem 231 000 km deklaruje sie korekcjami na poziomie max 0.2 ... :): ... nic nigdy nie dolewałem oprocz gnoju najwyższej klasy Ultimate/VPower ... :diabel:


Zacny wynik :P :galy: :P :!!: :!!: GRATUJUJĘ ;) :peace:
Z "drugiej strony" :): jestem zdania, że utrzymanie we wzorowej kondycji wtryskiwaczy od AVG - jest łatwiejsze niż w przypadku V6-tek ... :D :peace:


spanky napisał(a):
moj podstarzały lmm zaczyn dostawac zadyszki na wyzszych obrotach ... ;)

p.s choc czytałem w kilku miejscach ze taka operacja przynosi ulge tylko na jakis czas .... ;)


Najprawdopodobniej tak właśnie jest ... :(: :/ . Zobaczymy co czas pokaże - samochód to nowy nabytek dla mojej Żony więc będę miał okazję obserwować zmiany (niestety chyba na gorsze :): :P ) postępujące "w czasie" (Carl - proszę bez uwag :): - mam na myśli wyłącznie LMM a nie Żonę :): :peace: ).
Nie miałem niczego do stracenia - silnik jeździł o wiele llepiej po wypięciu LMM, a to już - zdawałoby się - stan agonalny dla przepływki :galy: :!:

;) :peace:

carlnova napisał(a):
Ha :!!: Tu Cię mamy... :diabel:
Uległ ostatni sprawiedliwy... :/
Cały mój świat runął w dniu dzisiejszym... :):
Pewnie zaraz zaczniesz propagować samostart do odpalania V6 w zimie ? :galy: :peace:


Jestem pokonany :(: :/ . Nie wiem jak się (o)bronić :(: :/ . "Pojechałeś" po całości bez żadnej litości :(: :/ . Oczywiście znowu muszę kopnąć Cię w kostkę :P ... .
:diabel: :diabel: :peace: :peace:
A tak całkiem na serio - nie przyszłoby mi to do głowy, gdyby nie dyskusja na ten temat na Forum (2-3 dni temu...). Przyznam się, że miałem obawy (naprawdę duże obawy :!: ) - czy nie spowoduję jakiegoś zwarcia "wewnątrz lmm", bo gdyby tak - to skutek jest (może być) tylko jeden :galy: , czyli bezpowrotnie spalony sterownik silnika (w 100% serio :!!: ) ... .
Zdecydowałem się spróbować wyłącznie dlatego, że auto jest nasze "osobiste", a nie od klienta (czy też przeznaczone do sprzedania).

carlnova napisał(a):
A tak na poważnie:
Od dzisiaj rozpoczynam eksperyment.
Namówiony przez Ciebie zalewam mixola na każdy zbiornik.


Powiem serio i krótko: decyzja jest bardzo słuszna i proszę, żebyś na bieżąco raportował pomiary (co kilka zbiorników).

carlnova napisał(a):
Uprzednio zaloguję 013 i 014, oczywiście bacznie obserwując zachodzące zmiany. Nie mam nic do stracenia, a mogę tylko zyskać...
Na jednym wtrysku mam korekcję ok. 1,17 do 1,21 :/
Podaj dawki prezesie, coby carl nie przedawkował... :):


Za pierwszym razem i najlepiej przed dłuższą trasą - 0.3 l / zbiornik .
Potem - kolejne tankowania - 0.2 l / zbiornik .
Mniejsze proprcje wg. mnie nie mają sensu, większe tym bardziej.
Ciekawe co czas (i VAG) pokaże :): :P ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 15:14:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Zobaczymy co czas pokaże - samochód to nowy nabytek dla mojej Żony więc będę miał okazję obserwować zmiany (niestety chyba na gorsze :): :P ) postępujące "w czasie" (Carl - proszę bez uwag :): - mam na myśli wyłącznie LMM a nie Żonę :): :peace: ).


Czytasz w myślach, przyjacielu... :diabel: :peace:

Piotruś napisał(a):
Powiem serio i krótko: decyzja jest bardzo słuszna i proszę, żebyś na bieżąco raportował pomiary (co kilka zbiorników).



Piotr jesteś pewien, że mixol porządnie wymiesza się w zbiorniku pod wpływem samego strumienia ON z dystrybutora ?

Ja jeszcze doskonale pamiętam "dawne czasy" jak trzeba było "telepać" :diabel: zbiornikami w motorynkach i ETZ-tach, żeby ten cholerny mixol wymieszał się porządnie z benzyną... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: