.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 17:22:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1,8 gaznik] Uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 05.lip.2007 11:19:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Auto ma mały przebieg było mało uzywane ale kopci strasznie na siwo . Jest mocne , łatwo pali , równo pracuje ... Tylko to kopcenie :/

Podejrzewam tylko gumki zaworów...

A wiec :

Mozna wymienic uszczelniacze zaworów w silniku 1,8 8v bez sciagania głowicy ?

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B3 1,8 gaznik] Uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 05.lip.2007 12:29:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 21:28:40
Posty: 129
Lokalizacja: Śląsk
Nosb napisał(a):
Auto ma mały przebieg było mało uzywane ale kopci strasznie na siwo . Jest mocne , łatwo pali , równo pracuje ... Tylko to kopcenie :/

Podejrzewam tylko gumki zaworów...

A wiec :

Mozna wymienic uszczelniacze zaworów w silniku 1,8 8v bez sciagania głowicy ?


oczywiscie ze mozna - sprawny mechanik w 2h z obiadem po srodku tego dokona...

_________________
2004.04 - 2008.12 - AUDI 80 1.8S JN B+G 90r. - sprzedane
2008.10 - AUDI A4 Avant 1.9TDI AJM 00r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 12:40:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
To dobrze :) Bo zamiast od razu remontowac głowice co wydaje mi sie zbedne wole zmienic tylko gumki bo stawiam ze to ich wina.

Jesli nie potrzeba do tego jakis specjalnych narzedzi to sam moge to zrobic.

jak juz wyciagne wałek rozrzadu i hydroregulatory i mam przed sobą zawory to trzeba cos jeszcze zdejmowac czy gumki sa na wierzchu ?

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 12:54:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 21:28:40
Posty: 129
Lokalizacja: Śląsk
Nosb napisał(a):
To dobrze :) Bo zamiast od razu remontowac głowice co wydaje mi sie zbedne wole zmienic tylko gumki bo stawiam ze to ich wina.

Jesli nie potrzeba do tego jakis specjalnych narzedzi to sam moge to zrobic.

jak juz wyciagne wałek rozrzadu i hydroregulatory i mam przed sobą zawory to trzeba cos jeszcze zdejmowac czy gumki sa na wierzchu ?


najpierw musisz sciagnac pasek i wyjac walek. pozniej musisz podtrzymac zawory w gornej pozycji z danego cylindra np. poprzez tloczenie do komory spalania powietrza sprezarka tak zeby zawor nie wpadl po zdjeciu sprezyny z zaworu.

Nastepnie sciagasz zamki, wyciagasz sprezyne i zdejmujesz z trzonka zaworu uszczelniacz. skladasz w odwrotnej kolejnosci. przy skladaniu posmaruj sobie delikatnie smarem zamki - bedzie latwiej.

i tak po kolei z cylindrami. pozniej zakladasz walek i reszte gratow :)
Oznacz sobie stopki panewek gdzie ktora byla zeby je tak samo skrecic - no i z odpowiednim momentem...

generalnie jesli nie widziales jak sie to robi to lepiej daj do mechanika - zaplacisz 100 i bedziesz mial kogo pozniej kląć :P

_________________
2004.04 - 2008.12 - AUDI 80 1.8S JN B+G 90r. - sprzedane
2008.10 - AUDI A4 Avant 1.9TDI AJM 00r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 12:56:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Masz jeszcze do rozpięcia zamki zaworów... Jak nigdy tego nie robiłeś, to się nie zabieraj, lepiej zapłacić 100 zł i mieć spokój, niż porysować prowadnice szklanek... Poza tym potrzebny jest specjalny przyrząd do ściskania sprężyn zaworowych i sposób, żeby zawory nie powpadały do środka :) :peace:

Pozdrawiam

Ps. Pasują gumki od Poloneza (Daewoo), 8 zł za kpl. 8 szt. ;)

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 13:19:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
duze potrzeba sily do tych sprezyn? bez sciskacza niedarady? ile takie cos moze kosztowac?

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 13:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Dzieki chłopaki.

Własnie nie wiem czy wymienic tylko gumki czy zrobic głowicy remont ...

Moze najpierw gumki a potem sie zobaczy co dalej ;)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 13:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 21:28:40
Posty: 129
Lokalizacja: Śląsk
Michauu napisał(a):
duze potrzeba sily do tych sprezyn? bez sciskacza niedarady? ile takie cos moze kosztowac?


sily nie trzeba wiele a przyrzadu to raczej nie kupisz :) pozostaja samorobka - albo szukanie na allegro ;)

_________________
2004.04 - 2008.12 - AUDI 80 1.8S JN B+G 90r. - sprzedane
2008.10 - AUDI A4 Avant 1.9TDI AJM 00r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 07:42:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
pioteres napisał(a):
Michauu napisał(a):
duze potrzeba sily do tych sprezyn? bez sciskacza niedarady? ile takie cos moze kosztowac?


sily nie trzeba wiele a przyrzadu to raczej nie kupisz :) pozostaja samorobka - albo szukanie na allegro ;)


Jeśli chce się to zrobić samemu, to bez ściągania głowicy można tylko porysować wszystko brachami, śrubokrętami a przy okazji naderwać sobie... nerwy :(: Lepiej dać do warsztatu.
P.S. Czy są uszczelniacze droższe (lepsze) niż te po 2zł/szt? W poprzednim silniku 2 razy wymieniałem na te tanie. Szybko twardniały i połączenie traciło szczelność :zly:

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 10:36:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Jak mają byc lepsze to zapewne tylko w ASO ;)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2007 12:44:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Jeśli np. na prowadnicach masz luzy to wymiana uszczelniaczy na niewiele się zda wydaje mi się że lepiej będzie zrzucić głowice i dokładnie ją obejrzeć i po naprawiać co jest do naprawienia niż potem znów ściągać wałek, itp w dodatku piszesz ze auto mocno kopci to może uszczelka pod głowicą gdzieś przepuszcza.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 18:30:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Zapomnałem dopisac jak skonczyła sie walka : wymieniłem pierscionki , uszczelki miski , głowicy , dekielka , uszczelniacze zaworów. Prowadnice były ok wiec nie było sensu robic. Autko przestało kopcic ;)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: