Nosb napisał(a):
To dobrze
Bo zamiast od razu remontowac głowice co wydaje mi sie zbedne wole zmienic tylko gumki bo stawiam ze to ich wina.
Jesli nie potrzeba do tego jakis specjalnych narzedzi to sam moge to zrobic.
jak juz wyciagne wałek rozrzadu i hydroregulatory i mam przed sobą zawory to trzeba cos jeszcze zdejmowac czy gumki sa na wierzchu ?
najpierw musisz sciagnac pasek i wyjac walek. pozniej musisz podtrzymac zawory w gornej pozycji z danego cylindra np. poprzez tloczenie do komory spalania powietrza sprezarka tak zeby zawor nie wpadl po zdjeciu sprezyny z zaworu.
Nastepnie sciagasz zamki, wyciagasz sprezyne i zdejmujesz z trzonka zaworu uszczelniacz. skladasz w odwrotnej kolejnosci. przy skladaniu posmaruj sobie delikatnie smarem zamki - bedzie latwiej.
i tak po kolei z cylindrami. pozniej zakladasz walek i reszte gratow
Oznacz sobie stopki panewek gdzie ktora byla zeby je tak samo skrecic - no i z odpowiednim momentem...
generalnie jesli nie widziales jak sie to robi to lepiej daj do mechanika - zaplacisz 100 i bedziesz mial kogo pozniej kląć