.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 22:26:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 v6 czy 4.2 v8 ?
PostNapisane: 08.lip.2007 19:36:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
To moj 2 post ,w ktorym chcialbym sie dowiedziec ktory motor bedzie dla mnie lepszy.
Auto ma mi sluzyc na codzien,zarowno do pracy,gdzie czasami musze pociagnac przyczepke 1 tonową oraz na trasy (2000km)
Zastanawiam sie nad 2.5 tdi i 4.2 ktory na bank zagazuje
Do 2.5tdi mam watpliwosci co do tych nieszczesnych wałkow...a do 4.2...sam nie wiem,mało jest negatywnych opinii.Mam ciezką nogę i lubie dynamiczną jazde,czy ciezko jest spotkac manuala?
Priorytetem jest to zeby ten samochod mi sie nie rozkraczył gdzie w Europie,stad tez skłaniam sie bardziej ku 4.2,
Mozecie mi cos doradzic?

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 20:01:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Oj, z takimi życzeniami to chyba nawet produkt fabrycznie nowy Cię nie zaspokoi... ;-) Teraz pytanie podstawowe - czy stać Cię na utrzymanie któregokolwiek z tych aut? Z tego co mi wiadomo V8 się mniej psuje, ale z gazem to już nie będzie to auto - nawet jak założysz sekwencję to głowice prędzej czy później będziesz robił - w Europie jest trudniej o LPG a jazda na PB przewyższa możliwości finansowe większości osób z tego forum...

Do ciągania przyczepy jest bardzo dobry!!

2.5 TDI to silnik równie wymagający, nie powinien mieć problemów z przyczepą podobnie jak 4.2, ale ma inne bolączki o których nie można zapomnieć, tzn. serwis ponad wszystko.

Jedno jest bardzo istotne - koszt serwisu obu tych aut jest według mnie porównywalny - ale już spalanie jest na korzyść TDI. Oczywiście do tak ciężkiej przyczepy tylko quattro (w 4.2 standard).

Moja opinia jest taka - jeśli Cię stać na użytkowanie 4.2 to bierz i się nie zastanawiaj, jeśli jednak już sam koszt jeżdżenia na PB Cię boli to zrewiduj swoje poglądy...


A swoją drogą znalezienie zadbanego 4.2 jest równie trudne jak 2.5 TDI :!!:

P.S.
Stałem przed podobnym dylematem - w podpisie masz mój wybór :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 20:14:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
No właśnie...
Na utrzymanie 4,2 jezdzac w benzynie nie stac mnie a moze nie ma to sensu ...
moje watpliwosci wynikaja z faktu ,ze chce w koncu kupic audi ktore bedzie mnie do konca zadowalac...ostatnie ktore kupilem na szybkiego,przestalo mi sie podobac po miesiacu,a wszystko przez nieszczesne 125ps, pozatym igła.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 20:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
a co myslicie o tym,zna ktos moze te auta??
http://moto.allegro.pl/item211919591__a ... 98_r_.html


http://moto.allegro.pl/item211756023_au ... skora.html

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 21:48:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
1. Z s-line widzę tam tylko kierownicę (chyba, że jestem ślepy) i prawdę mówiąc to dla mnie wielki minus, bo może świadczyć o tym, że razem z przebiegiem zmieniono również kierę bo stara była mocno wytarta... Pozatym auto ma hak a więc istnieje ryzyko, że już jest zatyrane... bez oględzin jednak nic sie nie da stwierdzić na 100%. 2.8 wcale nie jeździ fajnie w tej budzie - powiem więcej - dla mnie było mocno za słabe...
2. Lepszy wypas, ale też ma już hak... i na moje oko niefabryczny, czyli też ciągało... i chyba do tego zostało kupione, skoro właściciel zmienia na RWD to pewnie kiepsko mu się ciąga lawtę przednionapędówką... a może coś więcej... Plus za wypas - ale to nie wszystko!

Generalnie napisz co dla Ciebie znaczy zadowolenie z auta - będzie prościej oglądać i podpowiadać... masz jakiegoś znachora, co się na TDI zna? Bo bez tego to nie kupuj - co prawda silnik z tego co już się dowiedziałem jest bezawaryjny o ile serwisuje się go na bierząco... a jak nie to potrafi pokazać kły i wtedy będziesz żałował tego zakupu postokroć. Jak chcesz przeznaczać rocznie na utrzymanie auta 3-4 tysiące (tak jak ktoś kilka dni temu) to chyba nie da rady jeździć fajnym audi... bo się później mści i to bardzo.


[+]
Pierwszy nie ma nawet zakichanego xenonu! a obydwa to ośki - co przy ciąganiu tak ciężkiej przyczepy raczej ma wielkie znaczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 14:15:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
GrzesB napisał(a):
Jedno jest bardzo istotne - koszt serwisu obu tych aut jest według mnie porównywalny - ale już spalanie jest na korzyść TDI. Oczywiście do tak ciężkiej przyczepy tylko quattro (w 4.2 standard).



Heh ciekawe,przez 55tys.km wymienilem swiece(400zł) oraz rozrzad,ciekawe ilu jest wlascicieli 2.5 V6 ktorzy wpakowali podobna sume w ten silnik ;)
Nie liczmy aut z najmlodszych lat 03-04r
mialem podobny dylemat,wybór w podpisie :D

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 14:41:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
necro napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Jedno jest bardzo istotne - koszt serwisu obu tych aut jest według mnie porównywalny - ale już spalanie jest na korzyść TDI. Oczywiście do tak ciężkiej przyczepy tylko quattro (w 4.2 standard).



Heh ciekawe,przez 55tys.km wymienilem swiece(400zł) oraz rozrzad,ciekawe ilu jest wlascicieli 2.5 V6 ktorzy wpakowali podobna sume w ten silnik ;)
Nie liczmy aut z najmlodszych lat 03-04r
mialem podobny dylemat,wybór w podpisie :D

Powiem Ci mniej więcej za pół roku - może rok :) Póki co przez 1,5 miesiąca nic (rozrząd w tym tygodniu) a 7kkm zrobione... Mam zamiar prowadzić dziennik (bez cen - bo nie chcę się obudzić kiedykolwiek siwym do reszty) i zobaczymy...

Nic Ci nie cieknie z motorowni? Obejrzałem wiele 4.2 V8, ale w każdej oleju było baaaaaaardzo dużo na silniku... szczególnie przy głowicach - to samo tyczy się 2.8...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 15:19:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
silnik 4.2 z napedem na 4 to jest taki wymiot ze szok nie mozna porownac przyjemnosci jazdy 4.2 z 2.5 tdi naprawde to auto tak rwie do przodu ( wiadomosci z jazdy a8 ).... jesli stac to tylko 4.2 to jest gigant... <(ja na twoim miejscu - ciagniecie tak ciezkiej przyczepy na dlugich dystansach ) mam nadzieje ze mnei tu nie pobija ale szukałbym cos al'a PAJERO , PATROL , nie wiem moze ML :) > :peace: ale a6 z 4.2 to rakieta !!!! pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 15:59:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Przemysław napisał(a):
silnik 4.2 z napedem na 4 to jest taki wymiot ze szok nie mozna porownac przyjemnosci jazdy 4.2 z 2.5 tdi naprawde to auto tak rwie do przodu ( wiadomosci z jazdy a8 ).... jesli stac to tylko 4.2 to jest gigant... <(ja na twoim miejscu - ciagniecie tak ciezkiej przyczepy na dlugich dystansach ) mam nadzieje ze mnei tu nie pobija ale szukałbym cos al'a PAJERO , PATROL , nie wiem moze ML :) > :peace: ale a6 z 4.2 to rakieta !!!! pozdrawiam


A6 z 4.2 to Ty chyba nie jeździłes - nie ma wrażeń jak rakieta, nawet nie jak odrzutowiec!! To naprawdę nie jeździ tak cudownie jak wszyscy opowiadają... albo ja jestem zmanierowany!!Kutura pracy - tak, ale wrażeń NIE MA!! Nie raz już o tym na forum pisałem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 16:01:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
GrzesB napisał(a):
Powiem Ci mniej więcej za pół roku - może rok :) Póki co przez 1,5 miesiąca nic (rozrząd w tym tygodniu) a 7kkm zrobione... Mam zamiar prowadzić dziennik (bez cen - bo nie chcę się obudzić kiedykolwiek siwym do reszty) i zobaczymy...

Nic Ci nie cieknie z motorowni? Obejrzałem wiele 4.2 V8, ale w każdej oleju było baaaaaaardzo dużo na silniku... szczególnie przy głowicach - to samo tyczy się 2.8...


No z tego co czytalem Twoje logi na dzien dobry wtryskiwacz sterujacy juz przebija stawke ;) nieche krakac ale dojdzie pewnie jeszcze odma,kiedys przeplywomierz itp. :peace:
Przy głowicach mam sucho,pociło sie z pod miski olejowej ale nowa uszczelka w aso chyba 100zł załatwiła problem
Aha od 53tys.km na lpg
:D

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 16:06:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
GrzesB napisał(a):

A6 z 4.2 to Ty chyba nie jeździłes - nie ma wrażeń jak rakieta, nawet nie jak odrzutowiec!! To naprawdę nie jeździ tak cudownie jak wszyscy opowiadają... albo ja jestem zmanierowany!!Kutura pracy - tak, ale wrażeń NIE MA!! Nie raz już o tym na forum pisałem...



Moze mam jakies inne dane ale a6 z 4.2 ma 6.9s do 100km/h natomiast a6 2.5 quattro ma 8.9s,roznica jest spora....

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 16:07:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
necro napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Jedno jest bardzo istotne - koszt serwisu obu tych aut jest według mnie porównywalny - ale już spalanie jest na korzyść TDI. Oczywiście do tak ciężkiej przyczepy tylko quattro (w 4.2 standard).



Heh ciekawe,przez 55tys.km wymienilem swiece(400zł) oraz rozrzad,ciekawe ilu jest wlascicieli 2.5 V6 ktorzy wpakowali podobna sume w ten silnik ;)
Nie liczmy aut z najmlodszych lat 03-04r
mialem podobny dylemat,wybór w podpisie :D



a olej?
55 000 bez wymiany oleju? rzeczywiście świetny silnik.
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 16:07:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
necro napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Powiem Ci mniej więcej za pół roku - może rok :) Póki co przez 1,5 miesiąca nic (rozrząd w tym tygodniu) a 7kkm zrobione... Mam zamiar prowadzić dziennik (bez cen - bo nie chcę się obudzić kiedykolwiek siwym do reszty) i zobaczymy...

Nic Ci nie cieknie z motorowni? Obejrzałem wiele 4.2 V8, ale w każdej oleju było baaaaaaardzo dużo na silniku... szczególnie przy głowicach - to samo tyczy się 2.8...


No z tego co czytalem Twoje logi na dzien dobry wtryskiwacz sterujacy juz przebija stawke ;) nieche krakac ale dojdzie pewnie jeszcze odma,kiedys przeplywomierz itp. :peace:
Przy głowicach mam sucho,pociło sie z pod miski olejowej ale nowa uszczelka w aso chyba 100zł załatwiła problem
Aha od 53tys.km na lpg
:D


Tak, WS mam do wymiany... nie lubię druciarstwa więc będzie nówka funkiel z ASO - a odmę (mimo, że nic nie wskazuje na jej zabrudzenie) i tak wymienię przy rozrządzie jako element eksploatacyjny!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 16:11:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
meszrum napisał(a):
a olej?
55 000 bez wymiany oleju? rzeczywiście świetny silnik.
;)



Powaznie? :)

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 17:13:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wiesz Necro... powiem szczerze, że takie historie, że nic do auta nie dokładasz świadczą tylko o Tobie!

Same przewody WN już dawno powinieneś zmienic!!

A tak w ogóle, to do tych swoich 400pln dolicz sobie jeszcze koszt instalacji gazowej, wszystkich czynności gazowo-eksploatacyjnych w tym okresie (ja filtry gazu zmieniałem co 10-12kkm) - jak na świecach zrobiłeś 50kkm to tez gratuluję fantazji i finezji... Do tego (nie chcę być złym prorokiem) zaraz zaliczysz regeneracje, względnie wymianę wtryskiwaczy (mi padły po 60kkm). To było tylko na początek - dolicz sobie teraz koszt zrobienia głowic (dopadnie Cie ten problem wczesniej czy później - LPG nie jest najlepsze dla silników benzynowych) i pewnie będziesz sobie tłumaczył, że to nie od gazu tylko zmęczenie materiału...

Prawda jest taka, że samochód z LPG jest niewiele tańszy w utrzymaniu niż jeżdżący na PB biorąc pod uwagę wszystkie koszta dodatkowe - prawdę mówiąc jest to bardzo pozorna różnica na stacji, ale jak podliczysz wszystko SUMIENNIE to się przekonasz...

Inna sprawa, że na forum wszystkie auta są idealne... niewielu dzieli się wszystkim jak leci - dopiero jak się obejrzy z bliska jedno czy drugie auto to widać jaka to kaszana i jak beznadziejnie obsługowane.... Większość z Nas próbuje się dowartościować i pisać bajki, że utrzymanie V8 to jedynie 400 PLN/50000km :peace: Jak widać z powyższego masz już jakiś obrazek...

Do Ciebie nic nie mam - taka niestety mentalność Polaków :( :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 19:10:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Jak juz piszesz cos to przynajmniej sprawdz czy to prawda,pokaz mi przewody WN w tym silniku :|
Swiece oryg.platynowe zmieniasz troche rzadziej niz zwykłe iskry,sprawdz sobie jak chcesz,no faktycznie zapomnialem policzyc czterech filterków po 10zł oraz jednego za 20zł od fazy lotnej,przepraszam ze to mi umkneło....
Jaka miales instalacje ze po 60tys.zmieniales wtryskiwacze?
Co do głowic wieksze prawdopodobieństwo ze padna Ci wałki,chyba na biezaco czytasz forum,sprawdz ile jest tematów padnięcia głowicy w aucie na dobrej sekwencji a ile o wymianie wałkow.......
Nie wiem dlaczego tak ciezko Ci zrozumiec ze nie naprawiałem nic w silniku,moze nigdy nie miales dobrego auta?:peace:
W auto włozylem troche kasy(2kpl.nowych felg i opon,pare wachaczy,2 kpl. tarcz,klocki,rozrzad(pewnie sie zdziwisz ale w aso),olej w skrzyni itp. takze prosze Cie nie pisz co świadczy o mnie jezeli nie wpakowalem paru tysiecy w silnik na starcie jak wiekszosc posiadaczy 2.5V6

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 19:21:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
a jak padnie pompa w tych turbo kiblach to jest dopiero kaszana :diabel:

z tymi przewodami to było dobre :056:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 19:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
He ciekawa dyskusja to jak do tych 8 swiec zaplonowych doprowadzony jest prad ? Moze jednak kable znajduja sie pod ta plastikowa pokrywa obudowy silnika tej z napisem V8. :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 19:38:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jeździjcie sobie tymi kuchenkami gazowymi - dla mnie to największe zło dla silnika - wiem - bo miałem. Gazownie miałem DIEGO i z tego co wiem, niejedna osoba już zmieniała wtryski gazowe po takim przelocie... ale śmigajcie dalej... Rozważając zakup 4.2 też myślałem o gazowni, ale na szczęście szybko zrewidowałem swoje poglądy - na stację nie zajeżdżam co 200km ;) Z mojej strony EOT. Pozdrawiam zgazowanych :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 19:42:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
KORU napisał(a):
He ciekawa dyskusja to jak do tych 8 swiec zaplonowych doprowadzony jest prad ? Moze jednak kable znajduja sie pod ta plastikowa pokrywa obudowy silnika tej z napisem V8. :peace:


mechanikiem nie jesteś nie musisz wszytkiego znać.

też pozdrawiam zagazowanych :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: