.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 00:17:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 21:14:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Harpie - podsumowując, żebyśmy się zrozumieli... ;)
Masz teraz 4,2* BTDC - kąt trzeba ewidentnie opóźnić.
Masz go ustawić w BS-ach na 2* ATDC na LATE przy 100,2% wysterowaniu na poz.4, czyli przesunąć go na drugą stronę gmp.
Teraz masz 6,2* różnicy - jak to auto ma dobrze palić ?
Wtedy w statycznym 004 AKE osiągnie 1-2* BTDC (przyspieszony)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 22:13:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Dzięki Carl. Tu się rozumiemy. Ewidentnie jest fatalnie ustawiony, czego dowodzi zarówno log jak i zachowanie. Jutro musi jechać do poprawki.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 22:16:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moje 0 wziąłem z faktu, że wcześniej było na nim dobrze.
czasami ustawienie niewzorcowe sprawdzone jest lepsze niż wzorcowe niesprawdzone.

jeżeli przy ustawieniu w 004BS na 2* late pompa nie będzie 100%, to oznacza, że wymaga ona naprawy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 09:29:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
czasami ustawienie niewzorcowe sprawdzone jest lepsze niż wzorcowe niesprawdzone.



Zgadzam się w 100 procentach. ;)
Ale niech chociaż Harpie spróbuje doprowadzić go do wzorcowego 2* ATDC, jeżeli będzie chodził gorzej - skapituluję...
...i osobiście poproszę o ustawienie go na zero... :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 10:00:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,
jasne, masz rację.


Harpie,
podjedź z lapkiem i zaloguj po ustawieniu [przy mechaniku], by mieć pewność, że zrobiono poprawnie. zaczniesz być innym klientem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 10:08:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
niestety dopiero w środę i nie będę mógł być przy operacji. Ale wydrukowałem logi oraz wykres, podałem ile ma ustawić czyli -2. Powinno zrobić ten sam efekt ;)

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 11:04:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
No i ustawił na 0 albo nawet 0.2. Prosiłem, żeby było -2 zostawiłem kartkę, było na czerwono napisane. Ech. Nawet nie próbował -2. Stwierdził, że ten typ ma mieć 0.0 - na podstawie doświadczenia. Cold Start Valve wróciło na 100.2%.

Sam się pobawię. Carl kiedyś wstawił instrukcję z Elsy. Dzięki.

Z drugiej strony: poza kwestią odpalenia to nie ma znaczenia - prawda? Później i tak nastawnik robi co chce.... jeśli daje rady.

Ciągle zastanawia mnie kwestia mojego sterującego. Jak go odepnę, to nic się nie dzieje. Nie widzę jakichkolwiek zmian w pracy silnika.
Na jednym cylindrze pojawiła mi się korekta na plusie :| a niedawno jej nie było. Na razie bardzo się nie przejmuję bo i tak układ wyrównujący pewnie wariuje. Mam zrobione końcówki wtryskiwaczy z wyjątkiem sterującego. Wszystkie są ok, a sterujący taki sobie. Pisałem kiedyś wyszedł numer taki, że padł G80 na sterującym zatem kupilem używanego i chciałem wymienić we wszystkich końcówki - niestety okazało się, że "nowy" sterujący" mimo tego samego kodu części ma inną końcówkę. Zatem ciągle poszukuję starego sterującego z ... tej samej serii, o tym samym numerze bosha. Może być słaby, byle G80 był sprawny. Obawiam się, że zakup nowego w tej sytuacji też nie jest doskonałym rozwiązaniem, lepiej żeby wszystkie już były takie same. Nowe o tym samym kodzie też już mają nieco inną konstrukcję. Trzeba by cały komplet kupić a to około 7koła. Co jest mało racjonalne z uwagi na to, że 5 jest OK. Ech... druciarstwo.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 11:22:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
i całe szczęście, że nie ustawił -2... :):
na 004BS powinno być od 0* do 4* ATDC [czyli w plusie] - wzorcowo 2* ATDC. wówczas na 004 będzie 2* BTDC [czyli -2*].

Harpie,
nie jest źle. 0 to akceptowalne ustawienie - zaloguj jeszcze na rozgrzanym silniku zwykłe 004, 013 i 014.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 11:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Logowałem. Na zwykłym 004 jest zadana 0, aktualna 0 przy 85'C
Diff. cyl.3 vs cyl.2 -2.2
Diff. cyl.1 vs cyl.2 1.65
Diff. cyl.6 vs cyl.2 -0.71
Diff. cyl.4 vs cyl.2 -0.55
Diff. cyl.5 vs cyl.2 -0.94
Wieczorem, zrobię komplet i dynamiczne.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 11:53:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, ale mi chodziło o 4 pozycję z 004 - wysterowanie pompy...
;)

czekamy zatem na logi wieczorem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 13:44:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Harpie napisał(a):
niestety dopiero w środę i nie będę mógł być przy operacji. Ale wydrukowałem logi oraz wykres, podałem ile ma ustawić czyli -2. Powinno zrobić ten sam efekt ;)


Nie zauważyłem tego wcześniej, co napisałeś...

Kąt w BS-ach ma być w plusie a nie minus 2 :/
Pisałem wyraźnie 2* ATDC, czyli plus...
Twój mechanik ma rację.

Dla przypomnienia:

________-2*BTDC___________0*___________+2*ATDC________

_________vor OT___________OT___________nach OT_________

_________PGMP____________GMP___________ZGMP__________

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 19:34:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Carl, zmyliłeś mnie tym 6.4 różnicy ;) miałem w takim razie ustawione 4.2 ATDC, zasugerowałem się też logami Boćka,
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 396a692179
w wątku
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... &start=100
w których było na minusie, przy czym zapisałem sobie je jakiś czas temu na dysku i już nie pamiętałem o twoim do nich komentarzu ;)

Zatem komplet moich logów:
http://harpie.fotosik.pl/albumy/230805.html

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 10:42:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Kąt masz nadal do poprawki. Może teraz lepiej Ci odpala jak poprzednio, ale zauważ, że masz w bloku 004 w pozycji 4 wysterowanie na maksa. Kąt w BS ustaw aby LATE było ok. 2* ATDC.


Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 10:48:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, wasylo słusznie zauważył.
004BS ma być +2*ATDC. wówczas na 004 będzie -2*BTDC przy wysterowaniu mniejszym niż 100%.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 11:00:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
tak, wasylo słusznie zauważył.
004BS ma być +2*ATDC. wówczas na 004 będzie -2*BTDC przy wysterowaniu mniejszym niż 100%.


No przecież ja cały czas o tym mówię... :):

Może tylko nie mam zdolności do przekazywania. :diabel:

Cały czas mówiłem o plusie w BS-ach 2* ATDC.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 11:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
tak, wasylo słusznie zauważył.
004BS ma być +2*ATDC. wówczas na 004 będzie -2*BTDC przy wysterowaniu mniejszym niż 100%.


No przecież ja cały czas o tym mówię... :):

Może tylko nie mam zdolności do przekazywania. :diabel:

Cały czas mówiłem o plusie w BS-ach 2* ATDC.



wrrr...

ja napisałem o 0 i wyszła kupa...

wrrr...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 13:51:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Taak, widzę, ECU zadaje 0.0, N108 zamyka się na maksa przekręcając nastawnik do oporu a i tak nie osiąga zadanego kąta 0.0, pozostaje na 0.2-0.4. Ciągle zastanawia mnie to moje zadane 0.0 w statycznym 004 p2. W innych logach AKE, które tu były publikowane widzę 2.0. Może powinienem zrobić adaptację?

[+]
Teraz odpala od kopa.
Przestawię tak, by przy late w 004BS była wartość 2,0. Zgadza się? Ale dopiero w sobotę, bo dzieli mnie od niej 200mil morskich.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 17:55:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
004BS ma być +2*ATDC. wówczas na 004 będzie -2*BTDC przy wysterowaniu mniejszym niż 100%.


Nie rozumiem, dlaczego w normalnym 004 miało by być -2*BTDC. Nie zależnie od tego, czy w 004BS było 4, 0 czy 2 to w 004 ECU ustawia na 0.2*BTDC.
Może powinienem zrobić adaptację?

Przestawiłem na ok. 2.0*ATDC w 004BS. Ech trzeba do tego sporo cierpliwości i bardzo cienki pisak.... ;)

004BS:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/851 ... 1c109.html
004:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba7 ... 13cb3.html

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 18:33:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
:peace:

jestem z Ciebie dumny.
VP44 wysterowana bardzo ładnie.

Harpie,
tak widocznie Twoje ECU wybiera sobie dynamiczny kąt.
jeżeli tylko w 004BS jest poprawna wartość 2ATDC, to ECU w 004 dobierze sobie optymalny kąt. podobne wartości, z tego co pamiętam, ma Konrado84 w Jego AKE.
adaptację zostaw w spokoju.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 09:15:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
:peace:
widocznie Twoje ECU wybiera sobie dynamiczny kąt.
jeżeli tylko w 004BS jest poprawna wartość 2ATDC, to ECU w 004 dobierze sobie optymalny kąt. podobne wartości, z tego co pamiętam, ma Konrado84 w Jego AKE.
adaptację zostaw w spokoju.

Wcale nie, znalazłem logi Konrada:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 8&start=20
w 004 ma 2, tak jak u Boćka.

Zrobiłem wykres porównujący jego logi z moimi w 004 dynamicznie aktualne i z kwietnia:
Obrazek

U mnie cała mapa jest przesunięta w dół. U konrada przy wyższych obrotach sytuacja się zmienia, sądzę, że nastawnik nie wyrabiał. Też miał źle ustawione w BS.

Miałem kiedyś zaczipowanego, być może tuner przestawił kąt w adaptacji.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Ostatnio edytowano 22.lip.2007 20:38:38 przez Harpie, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: