.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 13:24:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ 80 B4 ABC ] nie odpalił od tak sobie (rozłączenie aku i ok
PostNapisane: 18.lip.2007 14:42:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
trochę historii żeby było jaśniej

samo odpalanie nie jest zachwycające (kręci ze 3- 6 razy obrotu rozrusznika)
ale to nic bo ostatnio piątek i sobota nie odwiedzałem autka ale za to w niedziele podchodze do autka centralnym nie otwiera :| alarmu (diody) nie ma :|
wkładam kluczyk od kierowcy przekręcam i prawie żadnego oporu nic ale nie kręci sie w kółko to ide do zamka od pasażera i otwieram, wkładam kluczyk do stacyjki przekręcam i nic zero prądu podnosze maske aku podłączony ide do piwnicy po następny zamieniam i odpala i wszystko działa centralny też (wszystko )
tylko ten zamek od kierowcy prawie bez oporu sie kręci w lewo i prawo
(sie jakieś .... bawiły :/ )

w poniedziałek normalnie jade i wracam z roboty obiadek i przewiezienie pare gratów potem na lody włoskie :)
autko było otwarte wyłączone ale radyjko grało
wsiadam przekręcam kluczyk i kręci kręci kręci i zdziwiony :galy:
to jeszcze raz kręciłem rozrusznikiem tak ze 4 sek .... 5 ostatni raz trzymałem dziada z 6 sek i nic :!!: myśle myśle co tu zrobić do domu 200 metrów zostawić dziada w pizdu no ale troche pupa wystawała na ulice a wstyd pchać audi :diabel:

wpadłem na pomysł i rozłączyłem aku na jakieś 10 sek podłączyłem odpalił normalnie i do momciu

dziś rano chce jechać do roboty otwieram normalnie patrze a radio "kod in" jak po rozłączeniu aku (przez noc, samo ?)
przekręcam kluczyk na zapłon nasłuchuje pompy paliwa i dziwnie bulgocze
po kilku razach już cisza nie słychać pompy i za każdym włączonym zapłonem radio sie włącza to wyłącza a nie powinno przekręcam kluczyk dalej na rozrusznik i nic zero reakcji jeszcze raz to samo i żółta kontrolka akumulatora
z pojedyńczym sygnałem to już se darowałem pozamykałem centralny działał (taxi i do roboty)

i jeśli dotarliścia aż tutaj to mam pare pytań :):
a ha aku 45 aH 320 A
ale od początku nie było żadnych problemów może czas na normalny aku przed zimą na pewno

1 jak sie sprawdza co może rozładowywać aku
2 rozbierać wymieniać wkładke czy coś tam (zamek od kierowcy)
moze ten zamek centralny w środku coś zmielone i spięcie jest (rozładowuje)
3 jeśli jest niedoładowany aku a rozrusznik kręci moze nie odpalić ? bo ECU za niskie napięcie coś tam :okulary2:
4 no i dlaczego po jeździe tu i tam i małej przerwie na lody nie odpalił (pompa?)

inne pomysły ....

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 15:13:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
ad 1. Wyciagaj po kolei bezpieczniki i zamiast bezpiecznika wpinasz miernik ustawiony na pomiar pradu (A) najpierw na najwyzszym zakresie i pozniej zmniejszasz zakres o ile wskazania nie wychodza poza zakres. I mierzysz co bierze prad a nie powinno. Jak masz wszystko powylaczane to tylko alarm i radio powinno brac znikoy prad (rzedu 100mA).

ad 2. Skoro problemy zaczely sie po uszkodzeniu wkladki to ona jest najbardziej podejzana. pewnie tam jakies zwarecie sie zrobilo, bo przy niej jest czujnik polozenia (wlacznik) do centralnego zamka.

ad 3. Podczas uruchamiania alternator i tak ma za male obroty zeby dawac jakas moc. Cały prąd pobierany jest z aku.

ad 4. To pewnie zbieg okolicznosci. Moze akumulator byl juz zbyt rozladowany i mimo ze krecil jeszcze rozrusznikiem, to w instalacji bylo za male napiecie i komp wariowal.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 15:39:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
photokom napisał(a):

ad 4. To pewnie zbieg okolicznosci. Moze akumulator byl juz zbyt rozladowany i mimo ze krecil jeszcze rozrusznikiem, to w instalacji bylo za male napiecie i komp wariowal.



normalnie szybko kręcił tylko nie odpalił

a na samym początku kupna autka (zima) 2 razy sie zdarzyło przy odpalaniu słabo kręcił padł (przestał kręcić ) tylko stukał " trrry "rozrusznik pewnie elektromagnes wyrzucał zębatke i alarm sie uzbrajał :okulary2: (coś z alarmam było )

przed chwilą byłem w autku, radio gra prąd jest tylko rozrusznikiem nie kręci
trwa ładowanie aku do jutra

ze sprawdzeniem poboru prądu musze wpaść do garażu sąsiada jutro
a zamkiem sie zajme w sobote jeśli nie będe robił

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 16:18:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
sprawdzaliśmy z sąsiadem to i owo i nic nie wyszło oprócz tego że wyłączone radio pobiera za dużo prądu ale to jeszcze sam zobacze

co do nie odpalenia to pewnie za mało prądu miał bo aku był do zera rozładowany z 5-7 gdz sie ładował i włożyłem (kręcił normalnie )

a zamek w sobote nie wiem czy zaczynać bo robie do 14
:| i pewnie jak grzebali przy zamku to centralny za szalał i może zamykał całą noc zamknięte drzwi ? i rozładował aku

na razie wszystko gra (obserwacja trwa )

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: