ando1414 napisał(a):
Ciechwoj - można jakoś sprawdzić cewkę? czy po prostu dać nową
Wordeck - próbowałem odpalać i na gazie i na benzynie w różnych układach (z gazem, bez gazu, z pompowaniem gazu, z "popuszczaniem" gazu itd...) i nic, a teraz jest ok bez żadnej ingerencji

Sprawdź wszystkie wtyczki od układu zapłonowego, czujnika temp. (raczej odpada, bo na gazie paliłby normalnie) i regulacji wtrysku (też raczej odpada), a do tego szczelność dolotu. Nic innego mi nie przychodzi do głowy, chyba że czujnik Halla, cewka lub moduł się kończy.
Najlepszym sposobem sprawdzenia cewki jest podpięcie innej
A kiedy znowu się tak stanie:
I. Wykręć jedną świecę, podepnij, dotknij do masy i zakręć rozrusznikiem - będziesz wiedział, czy jest iskra, jak nie ma to zobaczy czy dochodzi + do cewki (próbówką lub żarówką, po włączeniu zapłonu) i czy wszystkie kabelki niskiego napięcia są OK.
II. Sprawdź dociśnięcie przewodu wysokiego napięcia pomiędzy cewką a rozdzielaczem zapłonu
III. Sprawdź zasilanie cewki i czujnik Halla. Jeżeli po dotknięciu próbówki (żarówki) do drugiego styku cewki i kręceniu rozrusznikiem lampka zapala się i gaśnie 5 razy na obrót wału, to czujnik Halla jest OK.
IV. Jeśli wszystko powyżej jest OK a rozrząd i zapłon nie były przestawiane, to pozostaje sprawdzenie szczelności dolotu. Kiedyś się męczyłem przez godzinę, zanim odkryłem, że rurka między gumą wprowadzającą powietrze na przepustnicę a odmą jest luźno i łapie powietrze...
Pozdrawiam