.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 11:32:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 571 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 07:24:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
RESO napisał(a):
audik napisał(a):
RESO napisał(a):
Apropos tego ET ja mam koła 18ki et48 felga 8cali opona 225 i wszystko pasi

A to już ciekawe przy et 48 :?: Ja mam 17 ET 45 7,5cala (o ile dobrze pamiętam) opona 225 i wchodzą tak że zostaje mi parę mm (dosłownie włos).


Jest jak mówie (oznaczenia z felgi). Kiedyś jak wymieniałem gałki to mechanik powiedział że to ET to chyba ktoś co do milimetra spasował :diabel:

bylo male rezanko przy kolumnie MP ;-)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 08:16:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Bilu napisał(a):
bylo male rezanko przy kolumnie MP ;-)

heheh no to by wyjaśniło sprawę :peace: :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 15:20:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
alez nisko spadl ten watek - troche trzeba go ozywic ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 16:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
hehehe Bilu - miałem to własnie dzisiaj napisać :) ale zrobiłeś to za mnie z racji powrotu do tego zacnego klubu AEL q :D gratuluje !

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 17:01:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Bilu napisał(a):
alez nisko spadl ten watek - troche trzeba go ozywic ;)

Znaczy ....... :?: ..... :!!: ....
Z podpisu odczytuje.......... :diabel: ..............no nie znowu bez relingów :diabel: :diabel: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 17:15:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
i zielony :):

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 17:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Gratuluje zakupu ;)
Teraz ją tylko umyj i strzelaj pierwszą sesje zdjęciową "przed zrezaniem" :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 18:18:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Prezes napisał(a):
i zielony :):


Skąd wiedziałeś? ;)

Dobry zakup Bilu, sam wiesz ;) . Pozdrawiam poprzedniego właściciela :):

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 20:54:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Jacku, miałeś tu nie wracać :P

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 21:42:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
hehe, Piotrek jest nawet takie powiedzenie: "nie wchodzi sie dwa razy do tej samej rzeki" ... ale wiesz że ludzie wracają do tego co dobre :peace:

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 09:27:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
trafila sie fajna okazja wiec postanowilem ponownie wejsc do tej samej rzeki - woda ciepla, dno piaszczyste :peace:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 10:09:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Bilu napisał(a):
trafila sie fajna okazja wiec postanowilem ponownie wejsc do tej samej rzeki - woda ciepla, dno piaszczyste :peace:

A s-ki i tak wyprzedzisz jak będą tankować :peace:
To co wracasz do projektu 2,5TDi = 200KM :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 18:18:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
audik napisał(a):
To co wracasz do projektu 2,5TDi = 200KM :peace:

zakladam ze auto bede uzytkowac przez okolo rok, a pozniej zostanie w rodzinie albo kupie drugie (2.2T :diabel: ) wiec raczej nie interesuje mnie projekt 2XX ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 21:41:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
160 i 350Nm to już całkiem niezle lata więc na drobny początek wystarczy :peace:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2007 21:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2005 00:46:02
Posty: 108
Lokalizacja: Siedlce
witam, zakupielm a6 2002 r 180 KM quattro.

wczesniej niie mialem quattro wiec to moze normalny objaw

przy duzym skrecie w lewo lub w prawo mam dziwne uczucie ze jakos mi tył hamule lub jakos cos trze , jakby sie opona przesuwała. czy to normalne w quattro ?? moze ja mam cos zwalone

na co zwracac uwage przy quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2007 22:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Pytałeś już o to i koledzy odpowiedzieli Ci że wszystko jest OK ...

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 07:45:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Witam ponownie wielbicieli mocy w AEL Quattro !

Przez ostatnie miesiące pracowałem nad softem i muszę powiedzieć że przy nowej aparaturze wtryskowej (nowa głowica rozdzielacza w pompie i nowe końcówki wtryskowe od AHY - Transporter 150PS) nie można przekraczać dawki 48 mm3 na cykl do prędkości 2500obr/min, 49mm3 do 2800obr/min a dalej można dojść do około 60mm3.
Jeżeli przekroczymy te wartości pojawiają się "wzbudzające drgania" w układzie napędowym odczuwalne "w tyle wozu" przez co nie mamy ochoty korzystać z mocy...
Maksymalne ciśnienia doładowania nie powinno przekraczać 2250mbar a w okolicy 4000 turbina się nie wyrabia ilościowo i i tak nie przekroczyła 2100mbar (więc myślę że sterowanie czegoś więcej niż 2150mbar przy maksymalnych prędkościach obrotowych nie ma sensu z oryginalną turbiną...)

Efektywnie oceniam moc na poziom 170-180PS moment około 350Nm.
Co do innych efektów udało się zmniejszyć zużycie paliwa przy spokojnej jeździe o około 10%.
Zwiększyłem też dawkę rozruchową przez co silnik zapala "na dotyk" (to bardzo przyjemne w stosunku do oryginalnych kilkunastu obrotów).

Niestety nie udało się (nawet znacząco zwiększając dym) uzyskać dużej poprawy momentu poniżej 2000obr/min więc z przyczyn "ekologiczno-ekonomicznych" zrezygnowałem ze znaczących zmian w tym zakresie ponieważ decydujące okazało się zachowanie turbiny której "brak dostatecznej ilości spalin" nie pozwala się rozpędzić w tym zakresie...


PS. można ograniczyć nieco moc tylko po co skoro wystarczy mniej naciskać na pedał?? ;)
Wielu "pseudo tuningowców" ingeruje tylko w mapę doładowania, dymu i korekcji pompy - ta ostatnia zafałszowywuje działanie całego softu (zła ocena rzeczywistej dawki) i oszukuje również zużycie paliwa wskazywane przez komputer pokładowy o około -20%. Dodatkowo silnik pracuje na niewłaściwych kątach początku wtrysku (zbyt późnych) bo "myśli" że wtryskuje znacznie mniejszą dawkę niż faktyczna...

Pozdrawiam Tomek!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 28.paź.2007 08:53:25 przez To_JA_!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 10:36:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Będziesz hamował auto? Do ilu zwiększyłęś dawkę rozruchową?

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 13:19:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Nie zamierzam hamować autka... po prostu wiem że nie da sie za bardzo więcej wyciągnąć bez zmiany turbiny... :)

Jeżeli chodzi o rzeczywisty pomiar to prościej chyba włożyć mój soft do jakiejś "ośki" i taniej wyjdzie bo hamownie jednoosiowe są już dość popularne i w sumie mają znacznie mniejsze straty niż dwuosiowe co zwiększa dokładność pomiaru.

Dawkę rozruchową podniosłem znacząco ale "nieformalnie" tzn. modyfikując mapę korekcyjną pompy wtryskowej w obszarze poniżej wolnych obrotów więc ciężko mi określić "jak bardzo", efektem ubocznym jest to że trudniej autko zadusić przy małych obrotach (na co też liczyłem). Nie zakłóca to praktycznie wskazywanego zużycia paliwa gdyż ten obszar mapy nie jest wykorzystywany poza rozruchem silnika.

Pozdrowionka Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 21:34:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
noo ładny wynik 170-180 ps i 350 nm musi ładnie zamiatać ... gratulacje :peace:

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 571 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: