.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.mar.2025 17:07:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.8T] Od ilu obr wlacza sie turbina ?!
PostNapisane: 28.lip.2007 19:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2007 19:46:22
Posty: 72
Lokalizacja: ok. Lublina
Witam,
2 tyg temu kupilem A4 1.8T z 96r , 179tys km na liczniku. Bylo 4 lata w kraju a pochodzi ze szwajcari.

Mam kilka pytan ktore mnie nurtuja, mianowicie:
1. Od ilu obrotow turbina się tu wlacza i czy ona jest taka cicha ? bo praktycznie jej nie slychac kiedy się zalacza

2. CZy to prawda ze trzeba przed zgaszeniem silnika odczekac od 30s do 60s zeby turbina się wychlodzila i uspokoila ?

3.Czy po zapaleniu silnika jeszce przez krotka chwile na liczniku dziennym ma byc: 1n1 ?? CZy to aby nie sa jakies bledy z komputera czy to tak ma byc

4. Kazdy twierdzi ze zawieszenie jest tu wielowahaczowe i komfortowe, a ja sadze ze nie jest takie komfortowe a dosc twarde. Na prostej nie czuc tej twardosci jezdzi się super i dobrze zbiera zakrety bez zadnych przechylow ale na jakichs garbach to juz czuc te nierownosci. A kilka dni temu bylem na diagnostyce i przod amort maja ok 70% a tyl prawy ok 67% a lewy coś kolo 59% czy jakos tak, wiem ze tyl jakas ma roznica wzgledna wynoszaca 30% ale mowil ze mozna jeszce jezdzic az dopoki nie zacznie znosic tylu,wtedy mowil ze znak ze za duza roznica i zmiana...
Aha i z tylu na amortyzatorach sparcialy jakby gumy [oslony] i popekaly, czy to aby nie zaszkodzi amortyzatorrom i nie stana, czy nie dostanie się woda i piasek do nich? bo nie wiem czy jest sens zmieniac te oslony bo to kupa roboty i koszt ...

Za jakiekolwiek inne poraady i przestrogi bede wdzieczny

PS: Ma ktos moze jakas ksiazke w stylu "SAm naprawiam... " w pdfie czy jaka inna

Z gory dzieki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 20:00:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
AD1 Turbina działa cały czas od momentu odpalenia silnika do wyłączenia.
Popmpuje w pełni od jakichś 2-2,5 tyś obr.

Ad.2 jeśli jeździłeś pod czerwone pole, szybko itp to tak, należy odczekać 2-3 minuty przed zgaszeniem, w przypadku normalnej spokojniej jazdy nie ma takiej konieczności

Ad3 In1 to inspekcja (serwis), mówiący o wymianie oleju itp.

Ad4 nie wiem :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.8T] Od ilu obr wlacza sie turbina ?!
PostNapisane: 28.lip.2007 20:09:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
-=TOMA=- napisał(a):
Bylo 4 lata w kraju

Dlatego zapewne zawiecha nie działa jak powinna. W moim B5 jeździ się komfortowo bo auto dopiero od roku jest jeżdzone w kraju (przeze mnie).


-=TOMA=- napisał(a):

1. Od ilu obrotow turbina się tu wlacza

Turbosprężarka jest napedzana energią gazów wylotowych, więc z chwilą gdy uruchomisz silnik, turbina już zaczyna się obracac i pompowac.
-=TOMA=- napisał(a):
2. CZy to prawda ze trzeba przed zgaszeniem silnika odczekac od 30s do 60s zeby turbina się wychlodzila i uspokoila ?

Tylko po ostrej jeździe.

-=TOMA=- napisał(a):
3.Czy po zapaleniu silnika jeszce przez krotka chwile na liczniku dziennym ma byc: 1n1 ?? CZy to aby nie sa jakies bledy z komputera czy to tak ma byc

In1 - inspekcja okresowa, do skasowania samodzielnie lub u mechanika posiadającego sprzęt i wiedzę.

-=TOMA=- napisał(a):
4. Kazdy twierdzi ze zawieszenie jest tu wielowahaczowe i komfortowe, a ja sadze ze nie jest takie komfortowe a dosc twarde. Na prostej nie czuc tej twardosci jezdzi się super i dobrze zbiera zakrety bez zadnych przechylow ale na jakichs garbach to juz czuc te nierownosci. A kilka dni temu bylem na diagnostyce i przod amort maja ok 70% a tyl prawy ok 67% a lewy coś kolo 59% czy jakos tak, wiem ze tyl jakas ma roznica wzgledna wynoszaca 30% ale mowil ze mozna jeszce jezdzic az dopoki nie zacznie znosic tylu,wtedy mowil ze znak ze za duza roznica i zmiana...
Aha i z tylu na amortyzatorach sparcialy jakby gumy [oslony] i popekaly, czy to aby nie zaszkodzi amortyzatorrom i nie stana, czy nie dostanie się woda i piasek do nich? bo nie wiem czy jest sens zmieniac te oslony bo to kupa roboty i koszt ...

Przy takim podejściu za chwilę będziesz narzekał jeszcze bardziej. Naprawiaj i nie zwlekaj - profilaktyka się opłaca.

@ brat Simpson - o wymianie oleju informuje osobna inspekcja olejowa "OEL" lub "OIL" ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 20:13:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2007 19:46:22
Posty: 72
Lokalizacja: ok. Lublina
Olej wymienilem kika dni temu wraz z filtrem oleju i powietrza !

Co do turbiny to jestes pewny ??? bo wyczytalem na innym forum ze od 3500 sie wlacza turbina

A i czy ona jest taka cicha ? I gdy jest na wykonczeniu to mozna to jakos rozpoznac ?

Baskecior
a jak mozna samemu to wykasowac to : InI ? I jak tu sprawdzic to przednie zawiesznie bo na diagnozie powiedzial ze wszytsko ladnie, ale chyba a4 sa z zalozenia juz twarde i mniej komfortowe


Ostatnio edytowano 28.lip.2007 20:18:59 przez -=TOMA=-, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 20:17:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Ja turbiny wogóle nie słysze i tak powinno być w takim kondomie :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 20:30:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
-=TOMA=- napisał(a):
Co do turbiny to jestes pewny ??? bo wyczytalem na innym forum ze od 3500 sie wlacza turbina

Turbina działa CAŁY CZAS, jedynie może wytwarzać większe bądź mniejsze ciśnienie doładowania, w zalezności od obrotów w jakich pracuje silnik i od obciażenia silnika.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 20:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2007 19:46:22
Posty: 72
Lokalizacja: ok. Lublina
rafala6 napisał(a):
Ja turbiny wogóle nie słysze i tak powinno być w takim kondomie :):


ja to samo nie slysze a jak juz to ja czuc... :) A mozna jakos wyczuc turbine w jakim jest stanie, bo wiadomo ze kosztuje nie male pieniadze - chodzi mi czy sammemu bez pomocy mechanikow. Albo czy moze daje jakies objawy jak jest juz zuzyta

Aha, po wymianie oleju i filtrow zdarza mi sie nieraz ze zapalam silnik i gasnie, czyzby to byla wina ze za duzo powietrza dostaje ?

Ps: Ciekawi mnie tez ten przebieg czy tyle faktycznie ma :D bo niby troche malo jak na audi i z tego roku ale silniczek pracuje bardzo pieknie i aby cyka na jalowym biegu tak jakby mial max 20 tys a nie 179tys, trzyma rowniutko 900 obr i w srodku podczas jazdy tez cichutko i wogole....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 20:52:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
-=TOMA=- napisał(a):
Co do turbiny to jestes pewny ??? bo wyczytalem na innym forum ze od 3500 sie wlacza turbina

Jestem pewien.
-=TOMA=- napisał(a):
a jak mozna samemu to wykasowac to : InI ?

W tym roczniku nie mozna inaczej niz VAG`iem/interface`m

-=TOMA=- napisał(a):
I jak tu sprawdzic to przednie zawiesznie bo na diagnozie powiedzial ze wszytsko ladnie, ale chyba a4 sa z zalozenia juz twarde i mniej komfortowe

Podjechać do gramotnego mechanika, który spędzi 30 minut w kanale i sprawdzi WSZYSTKO od a do z.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 20:57:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Podłącz pod kompa i pokaż jakie ma błędy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 21:06:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2007 19:46:22
Posty: 72
Lokalizacja: ok. Lublina
chwilowo nie mam kasy, jak cos wpadnie to podjade pod komp i sprawdzimy!
wystarczy ze ktos bedzie mial komp czy musi miec konkretny program czy specjalistyczny sprzet ?
I o do tego bledu to czy moge z nim narazie jezdzic :) chyba sie nic nie stanie co ? A nie ma tu przypadkiem gdzies listy bledow takl jak to maja na forum vectry ? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 21:08:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
-=TOMA=- napisał(a):
I o do tego bledu to czy moge z nim narazie jezdzic :) chyba sie nic nie stanie co ? A nie ma tu przypadkiem gdzies listy bledow takl jak to maja na forum vectry ? :P

To nie jest błąd a przypomnienie o konieczności wykonania serwisu.
Mozesz jeździć.
PS: 5 minut temu przy wjezdzaniu do garażu wyskoczyła mi IN1 ;)
Lece po lapka i kasuję :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 21:57:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2007 19:46:22
Posty: 72
Lokalizacja: ok. Lublina
to jeszce was troszke pokatuje i zapytam:
Jak kupowalem moja A4 to mieslimy ze soba cyfrowy miernik do lakieru i zesmy cala przelecieli i wyszlo ze byla malowana w niektorych elementach. A wyglada to tak jakby ktos wyprzedzal na 3ciego i pomiedzy dwoma autami sie lekko chyba przerysowal. bita nie byla ale malowana troszke: prawy blotnik i tylne drzwi, lewe tylne drzwi i chyba klapa z boku. I bylo troche szpachli na tych tylnich drzwiach prawych na samym srodku.
I pytanie mam teraz takie jak to sie ma teraz z korozja! Czy musze sie obawiac ze cos w tych miejscch zacznie wylazic czy nie i jak juz to po ilu latach??? Bo byl znajomy handlarz z nami i powiedzial niby zeby brac ta a4 dla samego silnika bo zdrowizna [tak powiedzial po jezdzie probnej i testach malych] a tym ze malowana to sie zbytnio nie przejmowac, wazne powiedzial zeby ocynk nie zdarty byl i ze nie bita!
dodam ze maska byla cala i nie byla malowana sprawdzailsmy kilka razy

Pytam o to bo najbardziej sie boje zeby mi tu nie zaczelo wylazic bo by byla kicha audi i rdza :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 22:01:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
raczej nie musisz się martwić.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 22:02:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Baskecior napisał(a):
-=TOMA=- napisał(a):
I o do tego bledu to czy moge z nim narazie jezdzic :) chyba sie nic nie stanie co ? A nie ma tu przypadkiem gdzies listy bledow takl jak to maja na forum vectry ? :P

To nie jest błąd a przypomnienie o konieczności wykonania serwisu.
Mozesz jeździć.
PS: 5 minut temu przy wjezdzaniu do garażu wyskoczyła mi IN1 ;)
Lece po lapka i kasuję :):


basket musisz mnie nauczyć jak ustawiać inspekcję vagiem ;) i inne rzeczy

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 22:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Leo napisał(a):
Baskecior napisał(a):
-=TOMA=- napisał(a):
I o do tego bledu to czy moge z nim narazie jezdzic :) chyba sie nic nie stanie co ? A nie ma tu przypadkiem gdzies listy bledow takl jak to maja na forum vectry ? :P

To nie jest błąd a przypomnienie o konieczności wykonania serwisu.
Mozesz jeździć.
PS: 5 minut temu przy wjezdzaniu do garażu wyskoczyła mi IN1 ;)
Lece po lapka i kasuję :):


basket musisz mnie nauczyć jak ustawiać inspekcję vagiem ;) i inne rzeczy

Niedługo zlot, będzie idealna okazja :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 12:44:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2007 19:46:22
Posty: 72
Lokalizacja: ok. Lublina
hmm a orientuje sie ktos ktory to bezpiecznik jest od oswietlenia bagaznika w a4 bo nie swieci zadne swaitelko :/
Albo moze rozpiske ktos ma calej tablicy z bezpiecznikami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 08:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Leo napisał(a):
Baskecior napisał(a):
-=TOMA=- napisał(a):
I o do tego bledu to czy moge z nim narazie jezdzic :) chyba sie nic nie stanie co ? A nie ma tu przypadkiem gdzies listy bledow takl jak to maja na forum vectry ? :P

To nie jest błąd a przypomnienie o konieczności wykonania serwisu.
Mozesz jeździć.
PS: 5 minut temu przy wjezdzaniu do garażu wyskoczyła mi IN1 ;)
Lece po lapka i kasuję :):


basket musisz mnie nauczyć jak ustawiać inspekcję vagiem ;) i inne rzeczy

Będę zatem musiał Cię edukowac w telegraficznym skrócie , bo jeśli znów zabierzesz taki arsenał jak ostatnio ... biada mi :): :peace:
PS: w wolnej chwili zrezam filmik o kasowaniu inspekcji na bazie A4 ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: