Rozebrałem silnik na części i:
- kolektor dolotowy, przepustnica, ect. zasyfione geubą warstwa oleju,
- cylindry w stanie idealnym - widać jodełkę po honowaniu,
- panewki bez najmniejszej ryski,
- cylindry poniżej pierścieni czyściutkie,
- głowica szczelna, bez zadnych luzów,
- wcisnąłem sam piesścien (pierwszy ten najwyższy) do cylindra i szczelina
w zamku ma ok. 0,45 mm - podobno za dużo
- WNIOSEK
silnik jest po kapitalce zrobionej w niemczech, na orginalnych
częściach Audi, tłoki mają średnicę ok.82,9mm mierzone suwniarką
Dowiadywałem się w ASO do tego silnika (HG) były 2 średnice tłoka 82,5mm - nominał, i 83mm - nadwymiar.
Pierscieni są 3 rodzaje[mm]:
- 82,5
- 82,75
- 83.
W sklepach moto we Wrocławiu mogę tylko dostac nominaly (82,5 mm) - w cenie 30 - 60zł (na tłok). w ASO - 350zł (na tłok)
.
Ponawiam pytanie czemu wciąga mi ponad litr oleju na 1 kkm
Ma ktoś może dostęp do pierscieni na drugi nadwymiar (83 mm)
pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi KUBA
PS. Nie mam teraz stałego dostepu do internetu więc jeśli jest ktoś z okolic Wrocławia i jest w stani mi jakos pomóc prosze o kontakt kom.
MÓJ NUMER TEL. 607.936.065