.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 01:17:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b2] czy warto przepalac na benzynie?
PostNapisane: 05.lip.2007 14:07:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
silnik na gazniku, jezdze na gazie, ale czy jest sens jezdzenia cojakis czas na benzynie? bo wiadomo na wtrysku trzeba czasem smignac na benzynie.

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 14:37:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
niepodobno, żeby Ci 50 zł. żal było na 10 litrów benzyny w baku i od czasu do czasu przejechanie kilkunastu kilometrów? Czy w oszczędzaniu nie idziemy za daleko ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 22:19:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
W przypadku gaznika nie ma wiekszego znaczenia czy benzyna jest w baku czy nie, jesli jej nie ma, to i tak nic sie nie zepsuje.
Zima lepiej rozgrzewac auto na benzynie ze wzgledu na zywotnosc reduktora.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 22:39:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
za starych czasow jezdzac na gazie beemka zawsze rano i wieczorem jezdzilem kilka / kilkanascie kilometrow na PB dla zdrowotnosci motoru. Wiadomo, ze gaz jest suchszy niz paliwo i mowiac ze na gazniku nie ma potrzeby jezdzenia na benzynie udowadniasz ze nie rozbierales gaznika jezdzonego tylko na gazie

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b2] czy warto przepalac na benzynie?
PostNapisane: 06.lip.2007 07:12:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Michauu napisał(a):
silnik na gazniku, jezdze na gazie, ale czy jest sens jezdzenia cojakis czas na benzynie? bo wiadomo na wtrysku trzeba czasem smignac na benzynie.


Nawet nie tyle przepalać, co zapalać. Reduktor nie bez potrzeby jest ogrzewany płynem - dopóki silnik nie rozgrzeje się, lepiej jest jechać na benzynce.
U mnie na benzynie trochę szybciej się nagrzewa niż na LPG.
Było o tym sporo wypowiedzi na forum, z których zazwyczaj wynikało, że praca nierozgrzanego silnika na LPG bardzo mu szkodzi.

Samo przepalanie (przełączenie w trakcie jazdy na Pb) daje Ci tyle, że przeczyszczasz nieco dysze w gaźniku, bo jak wiadomo na LPG gaźnik spełnia rolę "rury" dolotowej do kolektora i cała jego skomplikowana maszyneria nie pracuje :):

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 07:33:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Leo napisał(a):
niepodobno, żeby Ci 50 zł. żal było na 10 litrów benzyny w baku i od czasu do czasu przejechanie kilkunastu kilometrów? Czy w oszczędzaniu nie idziemy za daleko ?


Jak mniemam nie chodzi tu o kwestie kasy,
tylko o fakt pracy silnika gaźnikowego lub na wtrysku na benzynie i gazie.
Zatem twoja odpowiedź jest nie na miejscu..
Tak samo jak moja teraz.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 07:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Polecam sprawdzenie zbiornika, który nie widział benzyny długi czas. Hej rudy rudy rudy rydz... :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 08:01:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Klax napisał(a):
Leo napisał(a):
niepodobno, żeby Ci 50 zł. żal było na 10 litrów benzyny w baku i od czasu do czasu przejechanie kilkunastu kilometrów? Czy w oszczędzaniu nie idziemy za daleko ?


Jak mniemam nie chodzi tu o kwestie kasy,
tylko o fakt pracy silnika gaźnikowego lub na wtrysku na benzynie i gazie.
Zatem twoja odpowiedź jest nie na miejscu..
Tak samo jak moja teraz.


ale ja nie widzę innego powodu pytania o tą sprawę niż finansowy właśnie!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 09:52:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Leo napisał(a):
Klax napisał(a):
Leo napisał(a):
niepodobno, żeby Ci 50 zł. żal było na 10 litrów benzyny w baku i od czasu do czasu przejechanie kilkunastu kilometrów? Czy w oszczędzaniu nie idziemy za daleko ?


Jak mniemam nie chodzi tu o kwestie kasy,
tylko o fakt pracy silnika gaźnikowego lub na wtrysku na benzynie i gazie.
Zatem twoja odpowiedź jest nie na miejscu..
Tak samo jak moja teraz.


ale ja nie widzę innego powodu pytania o tą sprawę niż finansowy właśnie!


Może o chodzi o aspekt techniczny.
Jak urządzenie pracuje na gazie i benzynie.
A przynajmniej ja bym to tak widział.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 12:45:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
panowie, niechodzilo mi o sam fakt posiadania benzyny w baku, tylko o przejechanie co jakis czas kilkunastu kilometrow na benzynie, czy jest sens na gazniku....
auto jest odpalane na benzynie :P

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 13:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
moim zdaniem zapobiegawczo dobrze zapalac ,masz pompke automatyczna? mialem kiedys honde quinttet 1.6 na gazie zrobila 300 000 tys ,i lajcik ,tylko pozniej na benzynie nie jezdzila :) wogole...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 15:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
W gazniku jest plywak, jak bedzie suchy to wkoncu peknie w jakis piekny sloneczny dzien i przeleje Ci sie waha jak sobie LPG zabraknie i moze byc nie ciekawie. W ten sposob zjarala sie znajomemu sierra :):

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 12:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2007 08:51:34
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
od 98 wszystkie autka jakie miałem, miałem na gazie. oprócz opla ascony z wtryskiem wszystkie były gaźnikowe. I z obserwacji moich wynika że:
-0świece nie kochają gazu
-gaźnik nie nawidzi gazu (nie daj boże źle wyregulowany pływak grozi w najlepszym razie zalaniem silnika
-bak z paliwem które stoi rok ma więcej wody niż można przypuszczać
-paliwo nie jeżdżone to nie paliwo tylko syf który nadaje się do wypalania chwastów
-bak bez paliwa po kilku latach ma więcej rdzy niż 20- letni polonez
a pozwolicie że się nie będę wypowiadał na temat posiadania autka na wtrysku i jeździe nim tylko na gazie

_________________
Audi A6 C4 1994 2,5 TDI AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 13:21:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
mAlIbOr napisał(a):
W gazniku jest plywak, jak bedzie suchy to wkoncu peknie w jakis piekny sloneczny dzien i przeleje Ci sie waha jak sobie LPG zabraknie i moze byc nie ciekawie. W ten sposob zjarala sie znajomemu sierra :):


Dokladniusko, albo zrobi sie dziurka w plywaku i na benzynie bedzie go zalewalo, oj zalewalo :/

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron