.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:56:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL 1,9 TDI 115KM AJM] Prośba a analizę logów
PostNapisane: 16.sie.2007 22:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Mam prośbę o analize logów statycznych i dynamicznych silnika AJM. Mój przyjaciel planuje wykonać tuning silnika więc chcciałby ocenić stan silnika, czy wymaga ewentualnych poprawek napraw.

1. Statyczne:

http://img124.imageshack.us/my.php?image=000jalmn0.jpg

http://img401.imageshack.us/my.php?image=001jalhx3.jpg

http://img517.imageshack.us/my.php?image=003jalxf4.jpg

http://img443.imageshack.us/my.php?image=004jallf5.jpg

http://img401.imageshack.us/my.php?image=007jalwx6.jpg

http://img505.imageshack.us/my.php?image=011jaljw2.jpg

http://img505.imageshack.us/my.php?image=013jalbw3.jpg

http://img505.imageshack.us/my.php?image=018jalsv6.jpg


2. Dynamiczne:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=000001004dynyy0.jpg

http://img401.imageshack.us/my.php?image=003008dynug5.jpg

http://img443.imageshack.us/my.php?image=010011dynqb9.jpg


Z góry dziękuję za pomoc. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 22:10:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
kRISOO, przyjacielu....
Dzisiaj musi Ci pomóc meszrum... :diabel: Carl idzie spać....

Po pijaku nie piszemy na forum... :):

Przepraszam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 17.sie.2007 07:35:17 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 22:27:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
carlnova napisał(a):
kRISOO, przyajcileiu....
Dziasiaj musi Ci pomóc meszrum... :diabel: Carl idzie soać....



no problemos carl - odpoczywaj nasz mistrzu :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 22:58:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ten samochód mógłby stanowić wzorzec sprawności.
[tak jak irydowo-platynowy wzorzec metra z Sèvres]

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 23:16:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
ten samochód mógłby stanowić wzorzec sprawności.
[tak jak irydowo-platynowy wzorzec metra z Sèvres]

:517:


dzieki Meszrumie :597:

mój kolega zapewne bedzie sie cieszyl przeogromnie

P.S. przy okazji, jeszcze raz wielkie dzieki za sobotnia pomoc przy adaptacji zegarów :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 07:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
logi jak najbardziej OK ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 10:06:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Panowie jeszcze jedno pytanie - zacytuję kolegę:

[...] "Tak jak mówiłem Ci. Szczególnie na niższych biegach (I i II) czuć było takie przyszarprywanie w okolicy 1800-2000 obr. Jakby trochę mocy ubywało. Bardziej czuć to jak jest upał, gorąco, jak chłodno trochę mniej. Do tej wartości jest spokój powyżej 2000 też idzie jak trzeba. Jakby okreslić, lekkie przytykanie .

To w zasadzie od samego początku było , odkąd pamiętam więc nie jest to nabyta ustarka miesiąc temu czy dwa. na innym forum powiedzieli tyle żeby do VAG podpiąć i wszystko wyjdzie. Ale jak widzisz to nie jest takie oczywiste. "

Macie jakies pomysły... :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 10:13:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wydaje mi się, że to normalne. to próg osiągania przez turbinę optymalnego cisnienia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 10:42:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Do ideału trochę mu brakuje. Wyraźnie nastepuje ograniczenie ciśnienia doładowania (i to znaczne bo ok 0,1 BAR`a) , co widac jak na dłoni od 2058 rpm. Stąd kolega czuje jakby autko poszarpywało. Gdybyście jeszcze raz zlogowali autko, ale od 1500 rpm. Chodzi mi o 003 i 011.
Na poczatku sądziłem ze to przytkany kat, ale teraz sądzę, że kłoppoty dotyczą sterowania turbiną.
Zdrowy AJM musi ciągnąć jak rakieta bez zająknięcia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 10:50:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Senior,

ale w zakresie całego spektrum logowania różnice sięgają 10-40 jednostek. wręcz kosmetyka, na progu błędu pomiarowego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 12:12:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Do ideału trochę mu brakuje. Wyraźnie nastepuje ograniczenie ciśnienia doładowania (i to znaczne bo ok 0,1 BAR`a) , co widac jak na dłoni od 2058 rpm. Stąd kolega czuje jakby autko poszarpywało. Gdybyście jeszcze raz zlogowali autko, ale od 1500 rpm. Chodzi mi o 003 i 011.
Na poczatku sądziłem ze to przytkany kat, ale teraz sądzę, że kłoppoty dotyczą sterowania turbiną.
Zdrowy AJM musi ciągnąć jak rakieta bez zająknięcia.


Basket .. to jest kosmetyka .... to samo jest u Ciebie jak i u mnie było ;) ... te turbinki (sa identyczne w AFN/AVG jak i AJM/ATJ) po takim przebiegu maja juz problemy z utrzymaniem zadanego doladowania przy overbooscie (zatarte/zapieczone kierownice,nie ta szczelność na niskich obrotach) wiec ja bym sie tego nie czepial ... ogolnie rzecz biorac patrzac na całość [wszystkie logi] mozna smialo stwierdzic ze motorownia jak i reszta gratów pracuje prawidłowo ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 12:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Do ideału trochę mu brakuje. Wyraźnie nastepuje ograniczenie ciśnienia doładowania (i to znaczne bo ok 0,1 BAR`a) , co widac jak na dłoni od 2058 rpm. Stąd kolega czuje jakby autko poszarpywało. Gdybyście jeszcze raz zlogowali autko, ale od 1500 rpm. Chodzi mi o 003 i 011.
Na poczatku sądziłem ze to przytkany kat, ale teraz sądzę, że kłoppoty dotyczą sterowania turbiną.
Zdrowy AJM musi ciągnąć jak rakieta bez zająknięcia.


Basket .. to jest kosmetyka .... to samo jest u Ciebie jak i u mnie było ;) ... te turbinki (sa identyczne w AFN/AVG jak i AJM/ATJ) po takim przebiegu maja juz problemy z utrzymaniem zadanego doladowania przy overbooscie (zatarte/zapieczone kierownice,nie ta szczelność na niskich obrotach) wiec ja bym sie tego nie czepial ... ogolnie rzecz biorac patrzac na całość [wszystkie logi] mozna smialo stwierdzic ze motorownia jak i reszta gratów pracuje prawidłowo ....

Taka różnica również w moim autku powoduje podobny efekt. Miałem okazję testować Lukasowego Golfa IV z 110-konnym odpowiednikiem AFN`a (chyba ASV czy ALH nie pamietam) i tam po lewej i prawej stronie w 011 było idealnie tak samo. Autko wgniatało w fotel do 3 biegu włącznie.Zadnego szarpania etc.
Moją uwagę wysnułem w kontekście pytania Krisoo o szarpanie przy okreslonych obrotach i podałem mu przyczynę.

Cyt:
[...] "Tak jak mówiłem Ci. Szczególnie na niższych biegach (I i II) czuć było takie przyszarprywanie w okolicy 1800-2000 obr. Jakby trochę mocy ubywało. Bardziej czuć to jak jest upał, gorąco, jak chłodno trochę mniej. Do tej wartości jest spokój powyżej 2000 też idzie jak trzeba. Jakby okreslić, lekkie przytykanie .
To w zasadzie od samego początku było , odkąd pamiętam więc nie jest to nabyta ustarka miesiąc temu czy dwa. na innym forum powiedzieli tyle żeby do VAG podpiąć i wszystko wyjdzie. Ale jak widzisz to nie jest takie oczywiste. "


Dla mnie te wyniki nie świadczą o idealnej pracy układu regulacji ciśnienia doładowania.
Idealnie będzie jak wyczyszczą turbawkę (kierownice) i doprowadzą do porządku układ jej sterowania.

Drogi Meszrumie, różnice sięgają prawie 100 mBAR`ów a to już jest róznica odczuwalna. Przenalizuj jeszcze raz na spokojnie 011.
To jest właśnie przyczyna poszarpywania.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 13:44:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
dzieki wielkie panowie za uwagi - dla spokoju przy okazji moznaby przeczyscic turbeńkę ;)

czy w takim razie wskazane jest wrzucenie małego programiku w celu podniesienia osiagów autka? na ile mozna powalczyć z tym motorkiem, zeby nie przesadzić zbytnio i nie nadwyrężyć jego kondycji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 14:56:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Padre,

jeżeli odczucie przytykania pojawia się podczas intensywnego przyspieszania [wysoki %], to nie pozostaje mi nic innego, aniżeli przyznać Ci rację.

jeżeli podczas przyspieszania liniowego :): [10%], to wówczas... nie wiem, co może być przyczyną, lecz spotkałem się z tym w wielu TDI ze skrzynią manualną.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 15:35:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tak, im mocniej wciśniesz pedał pod prawą stopą, tym uczucie chwilowego laga jest wyraźniej odczuwalne.
Zwracam natomiast twoją uwagę na fakt, że przy prawidłowo działających układach doładowania - turbo, osprzet nimi sterujący - ten efekt jest nieodczuwalny.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: