.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 08:06:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.0 16V ACE] uturbienie
PostNapisane: 17.sie.2007 11:00:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 09:36:59
Posty: 33
Lokalizacja: Szczodre - Długołęka
Witam
Czy ktoś z szanownych kolegów zastanawiał się nad montażem turbiny do tego silnika?
Wiem jak wyprowadzić z silnika olej do turbin, ew chłodzenie nie wiem dokładnie jak zrobić sterowanie silnika głównie chodzi o wtrysk jak zmienić go z pracy podciśnieniowej na nadciśnienie w kolektorze? Czy może nie trzeba go zmieniać tylko powietrze zaciągać przez klapę i dopiero do turbinki?
Nie piszcie że sie nie opłaca bo nie o to w tym chodzi :)

_________________
80 quattro ACE Competition - jest
80 quattro JN się zniszczyło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2007 17:08:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Zapodaj wtrysk z 2.2 turbo 10V z jakiejs starej 200/100. Ale to bedzie ciezko wystroic, najlepiej jakbys dopadl jakis elektroniczny wtrysk - np. od corrado G60, tego kompa remapuja bez problemu. Ale mozesz tez zlowic inny wtrysk elektroniczny do 4 garowki i pobawic sie w wystrojenie tego swinka. Ja bym raczej szedl w tym kierunku. K-Jety sa ciezke do opanowania, leciwe i w wiekszosci niesprawne...ale z K-Jetem byloby najtaniej, natomiast z wtryskiem elektronicznym mialoby szanse na pozadne osiagi i w miare bezawaryjna prace.
Byc moze udaloby sie wysterowac to wtryskiem, ktory masz, ale dobrze sie na tych struclach nie znam i nie wiem czy to potrafi dostarczyc wiecej paliwa i w jakim zakresie. W kazdym razie pod czy nadcisnienie w kolektorze chyba nie ma takiego znacznie. Najwazniejsza czesc wtrysku czyli rozdzielacz (przeplywka defakto) miesci sie w czesci ssącej dolotu wiec zawsze bedziesz tam mial podcisnienie. Kwestia tylko polega na odpowiednim zwiekszeniu dawki w momencie pojawienia sie doladowania, a to sie powinno dac zrealizowac bo jak turbo zacznie dmuchac, klapa pojdzie wyzej bo bedzie wiecej wciagal powietrza...tylko moze sie okazac, ze seryjna przeplywka niestety sie "zamknie" przy doladowaniu...dlatego pisalem o rozdzielaczu z silnikow MC/KG. Wtryski tez by sie przydalo od tych silnikow zapodac, natomiast pompa K-Jetowa to dobry kombajn i da rade ;-)
Cisnienie doladowania moze byc sterowane mechanicznie poprzez jakis WG/MBC, albo tez za pomoca swinki i elektrozaworku :)


Ile chcesz tam dmuchnac ? Bedziez odprezal ?

Projekt dosc ciekawy. Koszt tez ciekawy wyjdzie, mysle ze chcac zrobic to po bozemu ledwo styknie 5 klockow. Dlatego nie wiem, czy nie lepiej byloby zapodac jednak jakies 1.8T. Twoj silnik prawdopodobnie wymagalby malego rebuildu zeby tak naprawde uturbianie mialo sens.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2007 20:24:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 09:36:59
Posty: 33
Lokalizacja: Szczodre - Długołęka
w chwili obecnej jeszcze rozważam zmianę silnika na 2,2 T z jakiejś audi 200.
Jesli zdecyduje sie na turbo do 2,0 16v to będzie odprężone (wstępnie stalowa uszczelka pod głowicę) ciśnienie doładowania myślę że 0,6 do 0,8 bara nie wiem czy ten silnik wytrzyma większe ciśnienie.
Jeśli chodzi o układ wtryskowy to chyba najlepiej byłoby założyć digifanta II (chyba taki był też montowany w G60)
Wydaje mi się że przy takim doładowaniu silnik powinien mieć ok 200 KM i być w miarę trwały.
Może ktoś się oriętuje czy ten silnik ma kute tłoki i korby (podobna jesnostka 1,8 VW symbol KR takie tłoki miała)

_________________
80 quattro ACE Competition - jest
80 quattro JN się zniszczyło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2007 20:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Kiedys było takie srebrne uturbione Competition na allegro, z tego co pamiętam miało elektroniczny wtrysk i moc coś ok 200KM

Mam gdzieś zdjęcia,

Obrazek

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2007 20:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.mar.2006 09:57:56
Posty: 369
Lokalizacja: Konstancin
lol uturbione 2.0 16V z gazem :peace:

_________________
Obrazek
Audi 80 Sport Edition 04.2006--->08.2007
Audi A4 1.8 Avant 23.08.2007--->...
Honda Hornet 600S 8.05.2008--->6.04.2009
Honda CBR 954RR 24.04.09--->10.09.12
Suzuki GSX-R 1000 K8 18.04.13--->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2007 22:29:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Powiem Ci, ze jesli decydujesz sie na 2.2T to musisz jednak przygotowac sie na remoncik, tych silnikow jest bardzo malo w nalezytym stanie, zwlaszcza 10V. To tez koszta, ale tak by sie po bozemy wypadalo za to zabrac (zreszta pewnie w Twoim motorku tez). Napewno bedzie to trwalsze rozwiazanie niz uturbianie Twojego, ale znowu w 10V turbo masz cudownego K-Jeta....do tego piec garow wiec ilosc elektronicznych ukladow wtryskowych mozliwych do zastosowania maleje :) Za to osiagi fajne, no i w wersji z elektronicznym wtryskiem taki zestawik ma potencjal dosc spoory :)
Moznaby sie wysilis i uzyc megasquirta do sterowania takiego potwora.

Ciekawe czy ACE ma chociaz pluje na tloki ?
W kute korby i tloki jakos nie moge uwierzyc, zwlaszcza w seryjnym wolnossaku, ale napewno silnik jest dosc mocny. Zreszta nasz nadworny mecher ma doswiadczenie w uturbianiu golfiorow z roznymi motorami i takie stanowisko mial w tej sprawie :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2007 22:43:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
co do natrysku oleju na denka to ten silnik posiada. Nawet ABK 8V ma kraniki. Mam taki silnik rozebrany na części - doprowadzam go do porządku , tylko jak można poznać czy to są kute takie tłoki?? Znalazłem na nich oznaczenie NORAL, ale to jest pewnie oznaczenie stopu z jakiego są wykonane. Co do znalezienia kompletnej instalacji z G60 (oznaczenie silnika to PG o ile sie nie myle) myśle że nie będzie łatwe. :)

A kto jest tym nadwornym mechaniorem??

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 00:58:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2007 01:04:05
Posty: 817
Lokalizacja: zza winkla
Ja sie zastanawialem po zakupie,ale poniewaz nie mam pojecia zielonego o silnikach,wiec przeczytalem chyba milion postow dotyczacych uturbiania wszelakich silnikow.I zaczalem sie zastanawiac,po co mi turbo w osce,skoro przy czystym standarcie i tak nie mam przyczepnosci,ktorej bym pragnal :/ .Sam ACE jest zacnym silnikiem,i nie ma sensu wstawianie turbiny,bo to jednak nie quattro.A na swiatlach i tak byle diesel Cie zrobi,wiec daj spokoj,i zamiast wydawac na turbine i inne modyfikacje,zakup quattro.Wtedy sa wieksze mozliwosci.A to zreszta przyklad-
http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=24363
p.s.
jest nas tu paru z 16V,i mysle,ze kazdy ma podobna opinie.Nie chce Cie zniechecac,ale w/g mnie,to nie ma sensu.Pozdrawiam i powodzenia

_________________
...karaluchy umieraja na pogodna starosc...

Audi Coupe 16V
Audi A3 1.8T Sport quattro 235KM
Audi TT 1.8T quattro 225KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 01:18:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2004 16:36:35
Posty: 164
Lokalizacja: Kolbuszowa
Route 66 napisał(a):
Ja sie zastanawialem po zakupie,ale poniewaz nie mam pojecia zielonego o silnikach,wiec przeczytalem chyba milion postow dotyczacych uturbiania wszelakich silnikow.I zaczalem sie zastanawiac,po co mi turbo w osce,skoro przy czystym standarcie i tak nie mam przyczepnosci,ktorej bym pragnal :/ .Sam ACE jest zacnym silnikiem,i nie ma sensu wstawianie turbiny,bo to jednak nie quattro.A na swiatlach i tak byle diesel Cie zrobi,wiec daj spokoj,i zamiast wydawac na turbine i inne modyfikacje,zakup quattro.Wtedy sa wieksze mozliwosci.A to zreszta przyklad-
http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=24363
p.s.
jest nas tu paru z 16V,i mysle,ze kazdy ma podobna opinie.Nie chce Cie zniechecac,ale w/g mnie,to nie ma sensu.Pozdrawiam i powodzenia


a teraz popatrz co ma Darek B w podpisie :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 06:45:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 09:36:59
Posty: 33
Lokalizacja: Szczodre - Długołęka
tak defakto to już mam quattro i na światłach nie każde TDI daje mi radę ale ostatnio byłem w Krynicy Zdrój i śmigałem troszkę po Tatrach z bulem serca muszę stwierdzić że mocy mi troszkę brakowało (co prawda nie do normalnej jazdy ale .....)
Zmiany silnika chciałbym uniknąć ponieważ komora silnika ma inne ustawienie i tak np w miejscu gdzie przy 5 garówce jest chłodnica u mnie jest akumulator, nie jestem pewny czy wzmocnienie czołowe też nie jest inne a wycinania i spawania karoseri chciałbym uniknąć

_________________
80 quattro ACE Competition - jest
80 quattro JN się zniszczyło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 07:16:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nawet mocny wolnossak zawsze bedzie slaby pod gore, auta z turbo ciagna jak szalone i pagorki im nie przeszkadzaja :)
Zeby wstawic piatke, nie ma tak duzo spawania. Trzeba przyspawac mocowania silnika do podluznic, zmienic cale wzmocnienei przednie z 5 garow i najlepiej kolyske przednia, aku do bagaznika coby miejsca wiecej bylo, troszke rezania przy FMICu itp.. Mocowania na chlodnice itp. to juz maly pikus, no ale zawsze to jakies wydatki. Dlatego Ci pisalem, zebys sie zastanowil nad 1.8T bo to wstawic byloby najlatwiej, natomiast piatke turbo w konfiguracji z elektronicznym wytryskiem - najfajniej ;-)
Nie sluchaj, ze sie nie oplaca - bo to juz wiesz i pewnie bys nie wpadl na ten pomysl gdybys chcial zaoszczedzic. Jesli Twoja buda jest ladna to mozna z tego zrobic ciekawy woz wprawiajacy w zaklopotanie poczipowane turbo gnojki, ktorym posmigasz pare latek :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 09:31:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
1.8t chyba nie jest glupia sprawa ,bo malym nakladalemmozna osiagnac ponad 200 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 15:29:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
bubu05 napisał(a):
1.8t chyba nie jest glupia sprawa ,bo malym nakladalemmozna osiagnac ponad 200 km


Mając silnik 150 KM: wtryski 380cc, k04-15, plus jeszcze strojenie. W kieszeni 4-5k zł mniej. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2007 19:04:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
witam. nawiazujac do tego uturbione ACE z allegro to auto faktycznie bylo ale ze mialo 200Km to nie uwierze nigdy bo nim jechalem. zrobil to koles odemnie z miasta. troche tak na pale troche jak przyszlo mu do glowy. generalnie na poczatku zalozyl turbo przy zalozonym seryjnym rozdzielaczu i jak zapalil i dodal gazu to rozdarlo caly rozdzielacz tak ze paliwo lalo sie na prawo i lewo. aha silnika nie odprezyl wiec zaraz polecialy dwa zawory i jeden tlok. wymienil odprezyl troche nie wiadomo ile. i zalozyl digifanta I z G60. zaczelo nawet to jakos jezdzic tylko ze nic w kompie nie grzebnal. wiec jak turbo sie wlaczalo to nie bylo wogole czuc ze auto dostaje kopa tak o sobie jechalo. zakladajac digifanta niewazne czy I czy II trzeba do silnika 16V go troche ze tak powiem zwirusowac bo 16V potrzebuje znacznie wiecej paliwa powyzej 4000 obr niz 8V. nie mowiac o turbo. komputery wirusuja goscie z forum Vw mam nawet namiar na typa z bielska. chlopaki po zalozeniu tylko digifanta i zrobieniu dobrze kompa na hamowni wydzieraja z silnika 1.8 16V KR nawet 168 koni. ten silnik w serii ma 136 km. sam interesowalem sie jak na razie zalozenie samego digifanta ale znalesc calosc i w dobrych pieniadzach to nie lada wyzwanie. ceny digi I z wirusem w kompie pod 16V to granice 1300-1500 PLN + zalozenie. najlepiej ponoc zakladac digifanta albo I albo II z 38 pinami w kompie czyli z silnikow 2E VW albo audi ABK. ja mysle ze jedank sterownik z ABK chyba bo wszystkie wyjscia do audi typu predkosciomierz klima itp. a VW nie maja predkosciomierza przez komputer.

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2007 22:05:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
ja zamierzam podłączyć ACE do instalacji ABK. Zobaczymy co z tego wyjdzie :(
Narazie składa się silnik ;)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 11:41:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 09:36:59
Posty: 33
Lokalizacja: Szczodre - Długołęka
Czy w przypadku uturbienia silnika ACE nie lepiej byłoby założyc wtrysk od silnika 1,8 20v T (AGU, AEB)?

_________________
80 quattro ACE Competition - jest
80 quattro JN się zniszczyło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 14:16:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Ja tam sie nie zagłębiałem w ten temat, ale myśle że problemem było by zamocowanie co niektórych czujników jak np czujnik położenia wału lub wałka rozrządu, . W AGU lub AEB nie ma rozdzielacza zapłonu tylko są cewki które korzystają z powyższych czujników. :) A co do ceny samej wiązki ze sterownikiem to mysle ze trzeba by za nią tsporo zapłacic. Inne rozwiązanie i sprawdzone to digifant, który myślę że jest tańszy w zakupie - np Digifant II (taki siedzi w vw w silniku 2E lub w audi ABK). Jeżeli chodzi o Turbo to tak jak wczesniej było napisane lepszy jest Digi I z VW 1.8 G60, ale pewnie ciężko coś takiego znależć.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: