.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 13:53:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A6 2.5 tdi 99'] problemik po wymianie odmy
PostNapisane: 27.sie.2007 19:24:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Witam koledzy, dzisiaj z samego rana przyszła mi wreczcie ochota na wymianę odmy w moim AKN-ie. A że miałem już zakupione wszystkie niezbedne do tego części szybko sobie z tym poradziłem. Przy okazji umyłem z czarnego syfu kolektory ssące, klapę gaszącą i EGR. Wszystko jak w opisie Carlnowy :). Kłopoty zaczęły się przy odpowietrzaniu (szczerze mówiąc najbardziej się obawiałem tego etapu i intuicja mnie nie zawiodła) :diabel: Zabierając się do wymiany miałem około 3/4 baku paliwa więc dolałem do pełna z kanistra, gdyż miałem już zdjęte kolektory i nie mogłem jechać autem. I nie wiem czy w tym momencie nie popełniłem błędu, bo odpowietrzałem popuszczając tylko śruby na wtryskach a powinienem chyba wczesniej napełnić komorę spiętrzającą bo byc może nie napełniła się po zatankowaniu z kanistra. Na koniec poległ aku i na tą chwilę jest perdel. Jutro postaram się odpowietrzyć cały układ paliwowy od początku, mam nadzieje że mi się uda i nic nie popsułem :/
Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 19:59:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Ja w swoim kiedys wymienialem przewody wysokiego cisnienia (końcówki przy wtryskach były juz "płaskie" i cieklo). Poszlo całkiem niezle. Na poczatku po zmontowaniu wszystkiego krecilem po 5 s z przerwami z 30 s, tak z 5 razy. Potem poluzowalem kilka przewodow przy wtryskach , krecenie 10 s i odpalil. Az sam sie zdziwilem ze poszlo tak szybko ....

Tak sobie przypomnialem jak kiedys widzialem w ASO jak odpalali samochod w inny sposob (na sczescie nie moj, bylo to A4 2.5 TDI). Wtryskiwali do kanału powietrznego za filtrem jakis spray. Napisane na tym bylo ze jest to do czyszczenia ukladow hamulcowych ?!?! Zdziwilem sie niezle. Ale jakies 15 s krecenia i odpalil...Co to kombinacja, ktos wie ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:03:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Lukmat,
a tak się starałem to dobrze opisać...
Ale głowa do góry. ;)
Na wszelki wypadek załącz tą pompę w zbiorniku bezpiecznikiem nr 28 i wysil się odrobinę przy odpowietrzaniu na przelewie.
Na wtryskach możesz popuścić dopiero na samym końcu.
Ja też rozładowałem akumulator za pierwszym razem... :):
Staraj się jednak nie kręcić zbyt długo, pamiętaj że duże spadki napięcia są zabójcze nie tylko dla sterownika PSG na VP44, ale także dla elektroniki samego ECU. :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:03:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
cos ala samostart. silnik ma z czego odpalic bo podajesz mu rozpylona substancje latwopalna a jak zaczyna palic to rosna obroty silnika przez co szybciej pompa pompuje paliwo do wtryskow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:07:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
A ja mam problem z zalączoną pompa paliwa przez bezpiecznik 28 bo nie podaje mi paliwa do filtra???
Moze mi ktoś pomoże i zerknie na mój post??
Proszę wszystko tam opisałem pomocy

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=64671


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:11:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Carlnona,
opisałeś do wystarczająco dobrze, a że chciałem szybko zakończyć robótkę poszedłem trochę na skróty :peace:
Wyjąłem aku i ładuje do rana, jutro zaczne wszystko od początku wg. Twojej instrukcji,
Pytanie, czy napewno gaz do spodu przy kreceniu rozrusznikiem bo kolega mówił mi ze tam jest potencjometr i może się zmienić dawka wtrysku

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:14:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
hans napisał(a):
cos ala samostart. silnik ma z czego odpalic bo podajesz mu rozpylona substancje latwopalna a jak zaczyna palic to rosna obroty silnika przez co szybciej pompa pompuje paliwo do wtryskow


Tak myslalem ze to chodzi o samozaplon, ale ze uzywaja do tego takiego środka ? do czyszczenia układów hamulcowych?
Kiedys czytalem ze "autostart" szkodzi bardzo silnikowi. Jak oni moga cos takiego uzywac i do tego w ASO (MotorPol Wroclaw). Brak slow....

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:17:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Lukmat77 możesz mi powiedzieć czy twoja pompka paliwa podaje paliwo do filtra gdy jest wpięta na krótko pod bez 28?? I co to ca przyłącze w baku dwuch czarnych przewodzików?? Co tam jest podane plus i masa i w jakiej kolejniości mógłbys sprawdzić w swoim autku??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:25:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
niestety kolego moje autko stoi w garażu i nie mam teraz mozliwości do niego zajrzeć, nie spinałem swojej pompy paliwowej na krótko więc nie moge Ci pomóc bo szczerze mówiąc jestem w tym temacie trochę zielony :diabel:
A przez bezpiecznik będe próbował odpowietrzyc swoja bryczkę dopiero jutro więc mogę Ci opowiedzieć jak wszystko przebiegło. Napewno koledzy z AKP uświadomią Cię w Twoim problemie wcześniej :peace:
Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:35:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nie mam już siły... :/
Podłączenie na krótko bezpiecznika nr 28 nie odpowietrza układu paliwowego, ani nie pompuje paliwa ze zbiornika przez filtr do pompy

Spięcie tego bezpiecznika na krótko powoduje uruchomienie pompy w komorze spiętrzającej w zbiorniku, z której to VP44 podciśnieniowo zasysa sobie sama paliwo

Jeżeli więc wężyku łączącym filtr z pompą VP44 nie ma paliwa oznacza to zapowietrzony układ paliwowy

Ile razy mam to tłumaczyć ?
Problem polega na tym, że niedokładnie czytacie i idziecie na skróty - tak jak pisał lukmat...

Carlnova nie pomoże Wam via internet, trzeba trochę własnej inwencji i wysiłku.

Co do Twojego pytania lukmat o pedał gazu nie trzeba go naciskać - to nic nie da, bo w momencie rozruchu jest ustalona przez ECU i sterownik pompy dawka startowa. To przyzwyczajenie z benzyniaka... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 27.sie.2007 20:39:04 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:38:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
tak tylko jak nie mam w bagazniku tego przewodu nr 7 od czujnika paliwa to czy to może być przyczyna że nie dopala silnik??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:43:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Tak to może być taka przyczyna, bo gdybys przeczytał to co napisałem w Twoim i w tym poście wiedziałbyś, że ten czujnik G210 daje sygnał do wyłączenia całego ukladu wtryskowego.

Dlaczego natomiast nie masz tam tego przewodu - niestety nie wiem...

VAG-owałeś auto na obecność błędów ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 12:37:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Witam koledzy, dziś rano odpowietrzyłem układ paliwowy w mojej bryczce, po wczorajszej nie udanej próbie i zamruczało moję V6 :diabel:
Podziękowania dla Carlnovy za post o wymianie odmy i odpowietrzaniu VP44, zaoszczędziłem dzięki temu trochę kaski i sam się wiele nauczyłem. :580:

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 13:08:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
fajnie że ci się udało bo moje V6 nadal cicho:/
Mógłbys mi powiedzieć jaki kolor kabli dochodzi do wtyczki w bagażniku do pompy paliwa?? Chodzi mi o kolor kabli tam gdzie jest wtyczka 2 pinowa??
Dasz radę?? A mógłbys jeszcze zerknąć na komputer tego malwństwa i zobaczyć czy te same kable dochodza do wiązki do komputera?? i w jakie piny sa łączone??
bardzo minie to interesuje bo właśnie taki problem mam:(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 15:06:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
lukmat77 napisał(a):
Witam koledzy, dziś rano odpowietrzyłem układ paliwowy w mojej bryczce, po wczorajszej nie udanej próbie i zamruczało moję V6 :diabel:
Podziękowania dla Carlnovy za post o wymianie odmy i odpowietrzaniu VP44, zaoszczędziłem dzięki temu trochę kaski i sam się wiele nauczyłem. :580:


Nie ma za co... :oops:
Cieszę się, że mogłem pomóc, brawa za odwagę... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 18:29:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
teodor2424 napisał(a):
fajnie że ci się udało bo moje V6 nadal cicho:/
Mógłbys mi powiedzieć jaki kolor kabli dochodzi do wtyczki w bagażniku do pompy paliwa?? Chodzi mi o kolor kabli tam gdzie jest wtyczka 2 pinowa??
Dasz radę?? A mógłbys jeszcze zerknąć na komputer tego malwństwa i zobaczyć czy te same kable dochodza do wiązki do komputera?? i w jakie piny sa łączone??
bardzo minie to interesuje bo właśnie taki problem mam:(

Jeśli czas mi na to pozwoli sprawdze to i jutro poinformuje Cię o wszystkim ;)

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 13:35:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
dzięki za dobre chęci:)
liczę na twoją pomoc:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: