meszrum napisał(a):
odnośnie prawej strony,
tak, dokładnie chodziło o stary system olejowy 97-01 [AFB/AKN].
meszrum napisał(a):
[zawiozłeś].
teraz już wiem, dziękuję.
Przestań mnie zapeszać podziękowaniami ...
... . ABSOLUTNIE NIE MA ZA CO ...
To była prawdziwa przyjemność, że chociaż trochę mogłem naswietlić temat ...
.
No ale co się "spociłem" (ze względu na emocje ...
) - to już inna sprawa ...
.... .
meszrum napisał(a):
odnośnie tiptronic'a,
jak cokolwiek rozsądnego, co możnaby nazwać wiedzą trafi w moje okolice, to będziesz piewrszym, który się dowie.
meszrum napisał(a):
odnośnie 00550 i notlauf'u skrzyni,
Piotr, czy w chwili, gdy Tip wpada w notlauf, to aby nie jest tak, że ECU silnika drastycznie i nagle zmniejsza moc silnika? innym słowy: skąd bierze się to szarpnięcie?
Szarpnięcie "zamyka się" wewnątrz skrzyni biegów /i mechanizmie różnicowym/. Dla sinika "zdarzenie" pozostaje prawie "niewidoczne". Nawet gdyby było tak jak mówisz - czyli gdyby szarpnięcie było wynikiem "drastycznej obcinki mocy / momentu", to (mówiąc obrazowo) "zderza się różnica ciśnień" wewnątrz skrzyni, a dla silnika ten fakt pozostaje "obojętny". Jeszcze inaczej - nie zdziwiłbym się, gdyby skutkiem takiego szarpnięcia coś "poleciałoby" mechanicznie w skrzyni biegów - ale NIE W SILNIKU i to jeszcze przy obrotach < 2000 / min. .
meszrum napisał(a):
[wiesz o czym ciągle myślę... ]
Wiem ale dopóki nie zobaczymy zdjęć albo nie poznamy WIARYGODNEJ opinii (wiesz co mam na myśli ...
), to ciągle pozostaje aktualnych kilka wersji zdarzenia ... . Osobiście nie jestem do końca przekonany, że w głowicy z uszkodzonym wałkiem nie ma śladów kolizji. Wystarczy, że postawimy odwrotną hipotezę (ale całkiem realną), że jedno z kół zębatych było zbyt słabo dokręcone - i "efekty" takie jak na zdjęciach - stają się całkiem realne ... . Szkoda, ze nie mamy nowych wieści - przypadek dla mnie jest bardzo intrygujący / pouczający ... .
PS: Dobry wieczór Grzesiu -