.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 16:59:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AVG] AVG+turbulum AWX+czips+......
PostNapisane: 06.wrz.2007 08:39:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Modyfikacja zrobiona jakis czas temu ... ale dopiero teraz jakos mnie naszlo zeby sie pochwalic na tym forum .... :):

Do tej pory moja audica deklarowała sie moca jak nizej:

[img width=150 height=109]http://img525.imageshack.us/img525/3857/spankyurednionykp6.th.jpg[/img]

jak widac dosyc delikatny program zrobiony przez naszego klubowego chipsmachera.

Z biegiem czasu przyzwyczajenie do mocy bylo coraz wieksze wiec zdecydowalem sie na dalsze modyfikacje . Padło na turbulum od silnia AWX oraz korekte programu. [dosyc tanio (adekwatnie do przyrostów) i bardzo bezpiecznie co akurat dla mnie jest wazne przy zabawie w tzw.”tuning” – autko sluży do codziennego poruszania sie po miescie .

Zanim dojde do meritum sprawy przedstawie w skrócie całą operacje ... moze komus sie przyda .
Oto główny bohater :
turbulum od silnika AWX 038 145 702 G

[img width=150 height=128]http://img341.imageshack.us/img341/2310/turbulumaj7.th.jpg[/img]

nastepnie do przekładki potrzebne nam sa dodatkowe graty:
-uszczelka (olej powrót) 028 145 757
-sruby szt.2 M6X16 n905 927 03
-rurka olejowa (zasilajaca) 028 145 771 BF
-pierścień uszczelniający 3C0 145 117
-przejsciówka (turbo/IC) wyrób do dostania u lokalnych tunerów

oto cały zestaw:

[img width=150 height=128]http://img154.imageshack.us/img154/6351/gratysb1.th.jpg[/img]

Jako ze wiecej powietrza będzie pompowane to i przydałoby się troszke chlodniejsze powietrze. Aby sprostac tym wymaganiom zastosowalem znane już niektórym rozwiazanie a mianowicie lewe nadkole od Audi S4 (B5) o numerze 8D0 821 171 G .

tak wyglada:

[img width=150 height=128]http://img521.imageshack.us/img521/3760/nadkole1ho9.th.jpg[/img]

A tak wyglada zamontowane na aucie:

[img width=150 height=128]http://img251.imageshack.us/img251/694/nadkolesamochodsl5.th.jpg[/img]

Wracajac do turbulum to sama wymiana jest dosyc czasochłonna ale nie nalezy do najtrudniejszych.[moze kiedys sklece foto-story]

tak wyglada stare turbulum w porównaniu z nowym .... (duzej rożnicy nie ma ;-) )

[img width=150 height=128]http://img296.imageshack.us/img296/4335/starevsnowetx0.th.jpg[/img]

przy okazji wymiany , jako ze odpiety był wydech wywalilem katalizator który byl juz dosc mocno zapchany:

[img width=150 height=128]http://img529.imageshack.us/img529/4356/katalizatorco9.th.jpg[/img]

Do tego zostało uzyte narzedzie zwane narzedziem do regeneracji katalizatorów.

[img width=150 height=117]http://img251.imageshack.us/img251/7039/narzedziezu2.th.jpg[/img]

Po skreceniu wszystkiego do kupy i przejechaniu kilkunastu kilometrów zrobilem logi aby sprawdzic prace nowego turbulum.
Oto one:

[img width=92 height=165]http://img227.imageshack.us/img227/5911/011przednh8.th.jpg[/img]

Jak widac turbo ładuje troszke powyzej wymaganego przez ECU (spowodowane jest to tym ze sztanga jest wyregulowana pod silnik 130 PD oraz pod wysterowanie zaworka N75 w/w silniku. ) ...... korekta programu rozwiązała ten problem
Logi mialy na celu sprawdzenie pracy żaluzji czy sie nie przycinaja i nie wystepuje przeładowanie. Jak widac praca jest wzorcowa.

Kolejny etap to korekta programu u Rogala

Moje wymagania wcale nie były duże ... turbulum miało pompowac jak w seryjnym AWX czyli 1350 mbar bezwzglednego i to co wyjdzie z takiego doladowania mialo zostac . Ze względu na jazde w 90% po miescie, moment obrotowy zazyczylem sobie na poziomie 300 Nm i jak najbardziej plasko. Po kilkudziesiecio minutowej konwersacji podczas której Rogal obrabial mapy podpielismy ECU do autka i oto co wyszlo:

[img width=150 height=109]http://img88.imageshack.us/img88/8923/avgawxczipsly5.th.jpg[/img]

Moje oczekiwania zostały spełnione w 100 %.

Po powrocie do domku zapiałem lapka i zrobilem podstawowe logi dynamiczne:

003/008/011 (lmm/dawka/doładowanie)

[img width=150 height=67]http://img256.imageshack.us/img256/4264/003008011so5.th.jpg[/img]

004 (kat wtrysku)

[img width=116 height=165]http://img525.imageshack.us/img525/4053/004ft5.th.jpg[/img]

007 (temperatura w dolocie ) zrobiony na koncu przy temp powietrza 23.5 stopnia.

[img width=112 height=165]http://img88.imageshack.us/img88/4303/007nd5.th.jpg[/img]

Komentowac ich nie będę, bo po co ....

Pozdrawiam.

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 06.wrz.2007 09:13:13 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 09:12:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
fajna przeróbka, jednak efekty niewspółmierne do kosztów. 20 KM więcej to niewiele po takiej modyfikacji , biorąc pod uwagę fakt, że z takiego a powiedzmy podobnego setupu ludzie wyciągają pod 175 KM...
napewno będzie bezawaryjne.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 09:15:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Leo napisał(a):
fajna przeróbka, jednak efekty niewspółmierne do kosztów. 20 KM więcej to niewiele po takiej modyfikacji , biorąc pod uwagę fakt, że z takiego a powiedzmy podobnego setupu ludzie wyciągają pod 175 KM...
napewno będzie bezawaryjne.


racja .... tylko zapomniales o jednym ... tutaj rzezcza wyznaczajaca moc sa wtrsyki ktorych nie zmienialem i nie mama zamiaru zmieniac ... autko słuzy do codziennej jazdy po miescie i ma byc bezawaryjne a modyfikacja miala na celu poprawic osiagi autka na wyzszych obrotach i sprawic zeby calosc byla jak najbardziej bezpieczna ..... ;)

p.s tak to juz jest w tym swiecie ze kolejne modyfikacje nie przynosza juz takich rezultatow jak pierwsze .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 09:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie zapomniałem ;) dlatego napisałem że z podobnej konfiguracji.
Dlatego auto z takim setupem stoi tylko ciut wyżej od chipowanych AFNów. Oczywiście doskonale rozumiem, że było to na specjalne życzenie, i nie zamierzam wyśmiewać albo co gorsza nie doceniać Waszej pracy. Klient zadowolony, auto śmiga, wszystko jest OK :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 09:24:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Leo napisał(a):
nie zapomniałem ;) dlatego napisałem że z podobnej konfiguracji.
Dlatego auto z takim setupem stoi tylko ciut wyżej od chipowanych AFNów. Oczywiście doskonale rozumiem, że było to na specjalne życzenie, i nie zamierzam wyśmiewać albo co gorsza nie doceniać Waszej pracy. Klient zadowolony, auto śmiga, wszystko jest OK :)


i o to generalnie w tym wszystkim chodzi .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 12:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Powiedzmy sobie szczerze soft jest lightowy, gdyby Spanky chciał bardziej dorzucić koksu, przyrost byłby wiekszy :/ tym bardziej, że Turbulum rozwojowe! :)
Ps. Gratki Spanky- fajna robota!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 08:33:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Cyferki wyszly bradzo przyjemne :d

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 09:56:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
stare turbo sie wysralo?
ja chyba wolalbym zmienic wtryski, a turbine dopiero przy mocniejszym ;) programie.
ale i tak gratuluje i trakcji zycze :D

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 10:41:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilu napisał(a):
stare turbo sie wysralo?
ja chyba wolalbym zmienic wtryski, a turbine dopiero przy mocniejszym ;) programie.
ale i tak gratuluje i trakcji zycze :D


stare tubo jest w wysmienitej kondycji , az bylem zdziwiony ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: