Modyfikacja zrobiona jakis czas temu ... ale dopiero teraz jakos mnie naszlo zeby sie pochwalic na tym forum ....
Do tej pory moja audica deklarowała sie moca jak nizej:
[img width=150 height=109]http://img525.imageshack.us/img525/3857/spankyurednionykp6.th.jpg[/img]
jak widac dosyc delikatny program zrobiony przez naszego klubowego
chipsmachera.
Z biegiem czasu przyzwyczajenie do mocy bylo coraz wieksze wiec zdecydowalem sie na dalsze modyfikacje . Padło na turbulum od silnia AWX oraz korekte programu.
[dosyc tanio (adekwatnie do przyrostów) i bardzo bezpiecznie co akurat dla mnie jest wazne przy zabawie w tzw.
”tuning” – autko sluży do codziennego poruszania sie po miescie .
Zanim dojde do meritum sprawy przedstawie w skrócie całą operacje ... moze komus sie przyda .
Oto główny bohater :
turbulum od silnika AWX
038 145 702 G
[img width=150 height=128]http://img341.imageshack.us/img341/2310/turbulumaj7.th.jpg[/img]
nastepnie do przekładki potrzebne nam sa dodatkowe graty:
-uszczelka (olej powrót)
028 145 757
-sruby szt.2 M6X16
n905 927 03
-rurka olejowa (zasilajaca)
028 145 771 BF
-pierścień uszczelniający
3C0 145 117
-przejsciówka (turbo/IC)
wyrób do dostania u lokalnych tunerów
oto cały zestaw:
[img width=150 height=128]http://img154.imageshack.us/img154/6351/gratysb1.th.jpg[/img]
Jako ze wiecej powietrza będzie pompowane to i przydałoby się troszke chlodniejsze powietrze. Aby sprostac tym wymaganiom zastosowalem znane już niektórym rozwiazanie a mianowicie lewe nadkole od Audi S4 (B5) o numerze
8D0 821 171 G .
tak wyglada:
[img width=150 height=128]http://img521.imageshack.us/img521/3760/nadkole1ho9.th.jpg[/img]
A tak wyglada zamontowane na aucie:
[img width=150 height=128]http://img251.imageshack.us/img251/694/nadkolesamochodsl5.th.jpg[/img]
Wracajac do turbulum to sama wymiana jest dosyc czasochłonna ale nie nalezy do najtrudniejszych.
[moze kiedys sklece foto-story]
tak wyglada stare turbulum w porównaniu z nowym .... (duzej rożnicy nie ma
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
[img width=150 height=128]http://img296.imageshack.us/img296/4335/starevsnowetx0.th.jpg[/img]
przy okazji wymiany , jako ze odpiety był wydech wywalilem katalizator który byl juz dosc mocno zapchany:
[img width=150 height=128]http://img529.imageshack.us/img529/4356/katalizatorco9.th.jpg[/img]
Do tego zostało uzyte narzedzie zwane
narzedziem do regeneracji katalizatorów.
[img width=150 height=117]http://img251.imageshack.us/img251/7039/narzedziezu2.th.jpg[/img]
Po skreceniu wszystkiego do kupy i przejechaniu kilkunastu kilometrów zrobilem logi aby sprawdzic prace nowego turbulum.
Oto one:
[img width=92 height=165]http://img227.imageshack.us/img227/5911/011przednh8.th.jpg[/img]
Jak widac turbo ładuje troszke powyzej wymaganego przez ECU (spowodowane jest to tym ze sztanga jest wyregulowana pod silnik 130 PD oraz pod wysterowanie zaworka N75 w/w silniku. ) ...... korekta programu rozwiązała ten
problem
Logi mialy na celu sprawdzenie pracy
żaluzji czy sie nie przycinaja i nie wystepuje przeładowanie. Jak widac praca jest wzorcowa.
Kolejny etap to korekta programu u
Rogala
Moje wymagania wcale nie były duże ... turbulum miało pompowac jak w seryjnym AWX czyli 1350 mbar bezwzglednego i to co wyjdzie z takiego doladowania mialo zostac . Ze względu na jazde w 90% po miescie, moment obrotowy zazyczylem sobie na poziomie 300 Nm i jak najbardziej plasko. Po kilkudziesiecio minutowej konwersacji podczas której Rogal
obrabial mapy podpielismy ECU do autka i oto co wyszlo:
[img width=150 height=109]http://img88.imageshack.us/img88/8923/avgawxczipsly5.th.jpg[/img]
Moje oczekiwania zostały spełnione w 100 %.
Po powrocie do domku zapiałem lapka i zrobilem podstawowe logi dynamiczne:
003/008/011 (lmm/dawka/doładowanie)
[img width=150 height=67]http://img256.imageshack.us/img256/4264/003008011so5.th.jpg[/img]
004 (kat wtrysku)
[img width=116 height=165]http://img525.imageshack.us/img525/4053/004ft5.th.jpg[/img]
007 (temperatura w dolocie ) zrobiony na koncu przy temp powietrza 23.5 stopnia.
[img width=112 height=165]http://img88.imageshack.us/img88/4303/007nd5.th.jpg[/img]
Komentowac ich nie będę, bo po co ....
Pozdrawiam.