.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 12:32:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co sądzicie o 1.8T w A6 C5 ???
PostNapisane: 19.wrz.2007 22:31:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Witam wszystkich chętnych do pomocy.
Mam pytanie - jak w tytule - co sądzicie o 1.8T w A6/C5. Zdaje sobie sprawę, że większość z was będzie pisać o 2.8 w Quattro i nad takim modelem również się zastanawiam. Tylko czy jest sens ?? pomijam quattro bezapelacyjnie rewelka, ale czy 1.8 T jest aż tak słabe i niezdarne, że w większości postów ludzie grymaszą. Liczę na opinie użytkowników a6/C5 1.8T

HELP!!!!

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 07:09:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2007 12:06:13
Posty: 100
Lokalizacja: WaRszawa
Ja mam 1.8 T,niestety bez quattro :/
Gdyby nie to,że ma zrobiony program na ponad 190 kucy,to osiągi byłyby raczej mizerne,a tak w miare się przemieszcza.
Zbyt duża buda do takiego silnika,jeszcze avant na dodatek. :-)
Spalanie w mieście raczej nie małe(dochodzo nawet do 18 litrów),no i turbo dziura zbyt duża.
Osobiście następnym razem będe celował w silniki V8 :D

_________________
Pozdrawiam
Loop
A4 Avant CDN 2.0 TFSi Quattro 2010(kasacja)
BMW F30 Estoril Blue
S-Max


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 07:42:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Nie powinienem może zajmować głosu w tej sprawie bo nigdy nie było mi dane jechać A6 z takiem silnikiem. 1,8T mam w passacie i jak dla mnie sprawuje się bardzo OK - osiągi wystarczające (przede wszystkim elastyczność jak na benzynę świetna) i spalanie akceptowalne. Tylko ta turbodziura...

Jednak gdy auto jest z max obciążeniem (5 rosłych osób, bak, bagaż) to już jest zauważalnie słabsze, zwłaszcza na niższych obrotach i pali znacznie więcej. Odczuwam wtedy znaczne pogorszenie komfortu jazdy :D

A6 jest cięższa i podejrzewam, że będzie podobnie...
Chyba, że założysz program :)
Osobiście jeśli benzyna do A6 to szukałbym 2,8 - w tym przypadku całkowite koszty eksploatacyjne będą moim zdaniem zbliżone...

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 10:28:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Konrado - jeśli "czujesz" auto to w zasadzie w każdym będzie odczuwalna różnica pomiędzy pełnym załadunkiem a samochodem z kierowcą... Nie zaprzeczam jednak, że im mniejszy i słabszy silnik tym większy dyskomfort :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 12:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
No cóż czyli zostaje mi 2.8 tylko jak z utrzymaniem takiego auta. Nie mówie, że chce jeździć za darmo ale jeździć od stacji do stacji to też żadna radość. Może ktoś przybliży mi koszty utrzymania takiego auta.
Dzieki za posty które już otrzymałem i za następne.

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 17:27:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Ja mam tego parcha z 1.8T 150KM :): .To auto wogóle nie jedzie.A jest w 100% w idealnym stanie.Jak kupować to 2.8 lub więcej :diabel: .To już lepiej sobie radził 1.9PD 130KM.Niby mniej,a więcej :): .Do A3 ten motor jest szyty na miare,ale nie do A6 :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 17:56:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
rafala6 ma absolutną rację. Silnik 1.8t jeszcze jako tako daje radę w A4, ale w cięższym aucie absolutnie go nie widzę. ;)

[+]
do C5 odpowiedni będzie 2.7bt. :-)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 18:07:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Gosport kolo Portsmouth tak?
Zapytaj kolege Lightman jak jego A6 Quattro 1.8T po sofcie u Etronika sie sprawuje. Jezeli kupujesz auto w Anglii to wiedz ze sa kolosalne roznice w ubezpieczeniu 1.8T 14 grupa a 2.8 17-sta jak i cena zakupu jest nizsza.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 19:37:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
Widze wiekszosc tutaj to wyscigowcy.Moim zdaniem silnik wystarczajacy do normalnej jazdy.I nie pisze tego tylko dlatego ze akurat mam 1.8t.Zalezy do czego komu samochod jest potrzebny.

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 00:05:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
GrzesB napisał(a):
Konrado - jeśli "czujesz" auto to w zasadzie w każdym będzie odczuwalna różnica pomiędzy pełnym załadunkiem a samochodem z kierowcą... Nie zaprzeczam jednak, że im mniejszy i słabszy silnik tym większy dyskomfort :peace:


Wiem o tym doskonale :) Chodziło mi jedynie o to, że ta różnica masy powoduje (moim zdaniem) bardzo duży spadek osiągów, jak na ten silnik. Tak jakby sie przekroczyło pewną barierę...
W znacznie słabszych nawet autach nie zauważyłem takiego "przeskoku".
Mniejsza o moje odczucia co by OT nie robić, ten silnik w A6 nie będzie dawał za bardzo rady. Adam 12 z pewnością to potwierdzi ;) *

*Uprzedzam, że to nie jest żadna zaczepka :)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 17:43:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2007 11:44:45
Posty: 156
Lokalizacja: Działdowo - warm-maz
asteclik,
w 2.8 nie jest tak zle. Fakt ze mam C4 i sekwencje w nim i spala mi ok. 15 l gazu na 100 w trybie mieszanym ( 50/50 ) a w razie czego i tak jest czym cisnac ( przynajmniej jak dla mnie ).

_________________
C4 AAH 2.8 V6 Automat SGI Stag300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 21:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Odpowiem na poprzednie pytanie: Otóż tak mieszkam w tym Gosport niedaleko Portsmouth.
Dzięki wszystkim za rady, ale tak myślę, że chyba skończy się na 1,8T. Jest kilka powodów. Cena przy zakupie- niestety muszę kupić RH więc nie będzie to mój samochód docelowy.
Drugi powód Tax oraz ubezpieczenie w Anglii nie należą do najtańszych. Co prawda mam 60% zniżek uzyskanych w Polsce, ale ludzie mnie tu dość poważnie straszą.
Kolega djakdawid lekko mnie pocieszył z tym spalaniem bo nie ukrywam, że 2.8 i jeszcze quattro to jest to.
Jak wcześniej wspomniałem auto nie jest jako docelowe- najprawdopodobniej przejeżdżę nim jakies 2 lata i będę chciał kupić nowszą A6 lub A4 /B6.
W tej chwili auta potrzebuje do poruszania sie dom -praca oraz kilka razy do roku musi pokonać trasę Polska-Anglia.
Może macie swoje przemyślenia czy to 1.8T jest wystarczające czy lepiej 2.8 ale czy mnie opłaty nie dobiją. A co najważniejsze, że czy 1,8T czy 2,8 będę Gazował.

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 21:49:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
A zapomniałbym czy ktoś ma jakiś namiar do kolegi LIGHTMAN z Portsmouth...z góry dziękuję.

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 22:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Lightman jest z brighton (niedaleko) szkoda ze sie nie zgadalismy wczesniej bo mielismy spota w West Wittering.
Ja place za 2.4 z 60% znizki 470 rocznie wiec nie jest az tak zle.
wpadaj czasami tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32665&start=0 i umawiaj sie z nami na spoty. tu mozesz przeliczyc sobie ubezpieczenie http://www.privilege.com/ z tego co wiem to jedna z tanszych firm. Tu mozesz sprawdzac grupy ubezpieczeniowe oraz inne dane typu cena TAXu http://www.parkers.co.uk/
Powodzenia oraz milej lektury.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 22:17:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Ponownie trochę pomarudzę.
Chciałbym podziękować koledze MiKev za wszelkie info i linki do stron. Jakbym sobie z czymś nie poradził ostrzegam będę męczył.
:D
Również dzięki za zaproszenie na zlocik -nieomieszkam skorzystać. Myślę, że w ciągu najbliższych 2-3 tyg coś się z tym autem urodzi i będę mógł pojawić się na jakimś zlociku.
Jak narazie czekam na dalsze wasze wskazówki.
Narazie jestem bez auta więc jest mi nieco gorzej do kogoś z was się wyrwać.
więc jeśli nie kolega LIGHTMAN to może ktoś mieszka bliżej Gosport kto mógłby się pochwalić swoją A6 i podyskutować.
Właśnie na co muszę zwrócić uwagę przy zakupie??

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 02:05:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
asteclik napisał(a):

Właśnie na co muszę zwrócić uwagę przy zakupie??

Wbrew pozorom tu jest ogrom "klepanych" niuniek wiec oczy otwarte na :diabel: szparki :diabel: (czyt. szczeliny) i uszy na wszelkie dziwne odglosy. Niedawno byla powodz wiec tez zwroc na to szczegolna uwage. Ludzie pozbywaja sie gratow czesto wygladajacych slicznie, a po kilku tygodniach wychodza miliony "drobnych"usterek. Nie zawsze tez auto lepiej utrzymane gdy mialo 1 wlasciciela, ale przynajmniej mozesz sprawdzic historie serwisu(pod warunkiem ze masz stemple w ksiazce).Niezle tez tu kreca liczniki wiec badz czujny i najlepiej jedz z kims kto troche w tym siedzi lub mial juz C5-tke i wie na co zwrocic uwage.Z reguly im wyzej na polnoc tym troszke taniej i autka lepiej zadbane.(osobiste rozeznanie).i pamietaj NIE MA OKAZJI!!!!!!
takie moje skromne zdanie ;) ;) owocnych lowow :diabel:

p.s.Od niedawna tez uzytkuje 1.8T i powiem Ci jedno:nie sluchaj w brednie typu"to nie jedzie"; 1Z to moze nie jedzie, albo 1.6 ale 1.8T to dosyc dynammiczny motor nawet w budzie C5 (czyt.>150KM)

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 12:28:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Dzięki za wszelkie wskazówki.
A oto moja Audiczka
http://www.adam.steclik.com/joomla/inde ... &Itemid=30

Gorąco pozdrawiam

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: