.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:24:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 Q] Dziwne zachowanie Tipa
PostNapisane: 20.wrz.2007 17:56:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Dzisiaj zauważyłem dziwne zachowanie skrzyni
Ruszyłem 1 bieg przy 2800 obr/min zmienił na 2 bieg .
3 bieg zmienił dopiero przy 3800 obr/min
Za długo, normalnie powinien zmienić bieg przy 2800 obr/min.

Zatrzymałem się, zgasiłem silnik i ruszyłem
Wszystko było ok, zmieniał przy ok 2800 obr/min każdy bieg.

Podłączyłem VAG;a - i nic nie pokazał w Transmission, nie miałem żadnego błędu.

Co to może być ,że tak poźno mi zmienił na 3 bieg ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 18:07:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
filtr i olej w skrzyni regularnie wymieniany :?: :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 18:13:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
NIe wiem,ale myślę , że poprzednik nic takiego nie zrobił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 19:07:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tiptronic w AKE [A8] zmieniał biegi, przy spokojnej jeździe, w okolicach 2000 rpm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 19:15:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
A6 BAU.
Mam nakulane 51 000 i pewnie nigdy nie wymieniał.
Musze poszukać jakiegoś dobrego szpeca w Poznaniu od skrzyń i jazda.
Dzisiaj odebrałem z wyczyszczoną turbiną i wymienioną odma...
Troszkę potrwa zanim go doprowadzę do stanu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 20:12:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Odma + turbo po przebiegu 50 tkm. - ktoś tu raczy żartować ... .
2. Gwizdanie turbiny, o którym pisałeś w innym poście, na pewno nie pochodziło od "odmy".
3. Masz zerwaną poduszkę silnika (to od wypadku).
4. Całe drzewo z okablowaniem silnika i skrzyni biegów nadaje się do wnikliej weryfikacji i leczenia.
5. Dopóki nie uzdrowisz silnika - tip'a nie dotykaj. No chyba, że te 50 tysi należy pomnożyć razy ileśtam - wtedy wymień olej z filtrem ale to nie zmieni działania skrzyni.
Trochę tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... wy#1092091 , jesli Ci nie wystarczy - więcej w szukajce. Na temat tipa i momentu obrotowego napisałem chyba tyle samo co o wałkach rozrządu .

To tyle od Paranoika ... . Aha - pogratulowałbym zakupu ale nie wiem czy to nie będzie fopas w tak trudnych dla Ciebie chwilach ... .

Gdyby ktoś nie widział (nie rozumiał) skąd bierze się ton mojej wypowiedzi i problemy Marcina - polecam poczytać tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 20:24:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Piotruś napisał(a):
1. Odma + turbo po przebiegu 50 tkm. - ktoś tu raczy żartować ... .
2. Gwizdanie turbiny, o którym pisałeś w innym poście, na pewno nie pochodziło od "odmy".

Oczywiscie nie od odmy, ustało jak została przeczyszczona turbina.
Firma ta odmę wymiania zawsze jak sie dobiera do turbiny-profilaktycznie
Piotruś napisał(a):
3. Masz zerwaną poduszkę silnika (to od wypadku).

Jutro to sprawdzę choć panowie mnie dzisiaj zapewniali , że silnik nie był wyciągany i nie dostał.
Piotruś napisał(a):
4. Całe drzewo z okablowaniem silnika i skrzyni biegów nadaje się do wnikliej weryfikacji i leczenia.
5. Dopóki nie uzdrowisz silnika - tip'a nie dotykaj. No chyba, że te 50 tysi należy pomnożyć razy ileśtam - wtedy wymień olej z filtrem ale to nie zmieni działania skrzyni.

I tego nie rozumiem, olej powinno się wymieniać co 50 000 , tak ??
Piotruś napisał(a):
Trochę tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... wy#1092091 , jesli nie wystarczy - więcej w szukajce. Na temat tipa i momentu obrotowego napisałem chyba tyle samo co o wałkach rozrządu .

To tyle od Paranoika ... . Aha - pogratulowałbym zakupu ale nie wiem czy to nie będzie fopas w tak trudnych chwilach ... .


Będzie to niezły poligon doświadczalny.
I wcale nie uważam Cie za paranoika, bardziej za praktyka realistę.
Ja jestem teoretykiem, narwanym teoretykiem
Sprawdzę tą poduszkę

Piotruś napisał(a):
Jednym z czynników decydujących o doborze przełożenia jest sygnał od czujnika położenia pedału gazu (i częstotliwości zmian) - dlatego szybkie i mocne 'dępnięcie" w pedał gazu powoduje, że skrzynia przechodzi w "bardziej sportową" charakterystykę pracy, zaś płynny i w miarę spokojny styl jazdy skutkuje "jak najszybszym" uzyskaniem możliwie wysokich przełożeń ...


I to jest klucz :)
Wcześniej testowałęm 25 minut turbinke na położeniu 'S'
i nie zchodziłem z obrotami niżej niż 4 000
Jutro to sprawdzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 21:36:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

To tyle od Paranoika ... . Aha - pogratulowałbym zakupu ale nie wiem czy to nie będzie fopas w tak trudnych dla Ciebie chwilach ... .

Gdyby ktoś nie widział (nie rozumiał) skąd bierze się ton mojej wypowiedzi i problemy Marcina - polecam poczytać tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=


Ciśnie się na usta: "...a nie mówiłem ?" :/
Ale dam spokój... :/
Marcin ukarał sam siebie, sądząc po ilości postów z nowymi problemami, co chwila zakładanymi przez niego.
Nie wierzę w ten przebieg - turbina i odma po takim przebiegu ?

Niestety nie gratuluję zakupu... oby to był koniec Twoich problemów... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 08:37:41 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Mi tip zmienia przy około 2200 jak jadę normalnie, jak muskam gaz to zmienia nawet przy 1900, tak że czasem mam ostatni bieg (4-kę) przy 55-60 km/h (1100 RPM), zimna skrzynia troszkę dłużej przeciąga, naturalnie przy zwykłej jeździe zmiany są przy około 2500, czasami przeciągnie mi trochę na półbiegach (też jak zimna skrzynia)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 14:05:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Dzisiaj jest ok. Bez wciskania zmienia kazdy bieg ok 1900 obr/min.
Po południu pojade przepalić pare litrów, i zobaczymy czy Tip sie uczy jazdy :)
Jeśli tak jest, to uznaję TIP jako sztuczną inteligencje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 16:38:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie rozumiesz...
skrzynia nie uczy się jazdy - ona ma po prostu zaaplikowane kilka algorytmów, które stosuje w czasie rzeczywistym.
innymi słowy: skrzynia nie magazynuje informacji, o tym jak jeździsz w ogóle, tylko reaguje na ruch Twojej stopy w danej chwili.
to urządzenie tak proste, jak N75.

skoro przeciągała, to był jakiś powód, że tak się stało.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: