.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:17:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 09:17:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy to jedyny błąd zapisany w ECU sterownika?
czy mógłbyś wkleić wszystko, co widnieje w okienku Fault Codes?

gdyby był to lmm [przepływomierz], to były też błąd dedykowany własnie jemu.

00575 oznacza błąd nieodpowiedniego ciśnienia [zbyt wysokie / zbyt niskie]. za zbyt wysokie odpowiada turbina [albo źle napisana modyfikacja programu], za zbyt niskie [najczęściej] N75.
tyle w największym skrócie.


poproszę, byś zalogował 011 dynamicznie. auto wejdzie na 80% w tryb awaryjny - chciałby zobaczyć, co jest tego przyczyną [i w ten sposób ograniczyć Ci kosztów wymiany połowy silnika wg zaleceń serwisów].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 09:19:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 401 S
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000AG D66
Software Coding: 01001
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

Boję się czy przypadkiem nie uszkodzę wtryskiwaczy czy czegoś podobnego... Głośno chodzi w trybie awaryjnym :-(

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 09:28:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moim zdaniem, na 95% jest to uszkodzenie zaworu elektromagnetycznego sterującego ciśnieniem doładowania [LDR] znanego jako N75.
potwierdza to również jego niemoc w zakresie regulacji ciśnienia widoczną w 011BS.
innymi słowy: ciśnienie doładowania jest zbyt niskie.

inną przyczyną może być rozszczelnienie się przewodów dolotowych [ale wtedy słyszałbyć głośny szum powietrza].

nie musisz robić logów dynamicznych.
samochód odstaw pod strzechę, żeby go nie męczyć.
wtryskiwaczy nie uszkodzisz :) .

koszt tego zaworu to 390 PLN [jak lmm]. wymiana dziecinnie prosta.
zanim zakupisz, zalecam podmianę na sprawny, celem upewnienia się, że to właśnie jest przyczyna.

w sytuacji zupełnie beznadziejnej: zamień miejscami zawór szary [LDR N75] z czarnym [AGR] na podszybiu po stronie pasażera i przejedź się.
jeżeli jest to N75, to auto będzie jechać w miarę normalnie [choć wolniej niż normalnie - ciśnienie doładowania rzędu 1600 - 1800 mbar - nie będzie jednak trybu awaryjnego].



nie mam możliwości sprawdzenia nr tej części, gdyż siedzę w hotelu [**** :peace: ] i mam kobiecy laptop bez ETKA'i, ELSAwin etc ;) ...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 14:04:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Jednak to nie to. Następnym razem podniosę maskę - spadł dolot do intercoolera...

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 14:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
tylko się cieszyć :)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 16:31:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
meszrum napisał(a):
inną przyczyną może być rozszczelnienie się przewodów dolotowych [ale wtedy słyszałbyć głośny szum powietrza].


jednak to to.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 16:39:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
nie mam możliwości sprawdzenia nr tej części, gdyż siedzę w hotelu [**** :peace: ] i mam kobiecy laptop bez ETKA'i, ELSAwin etc ;) ...


Hmmm... Co Ty tam robisz w tym hotelu z damskim laptopem ? :D
Ćwiczysz zakładanie podwiązek ? :peace:

Dmc -> ciśnienie doładowania zbyt niskie (nie osiągnięte) - uważasz, że rozszczelnienie dolotu przy IC nie miało na to wpływu ? ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 19:24:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Nie wiem czy rozszczelnienie było powodem zbyt niskiego lub zbyt wysokiego ciśnienia. Wiem tylko tyle, że poluzowała się metalowa obejma mocująca dolot przy intercoolerze. Auto od razu odzyskało moc i powróciło do stanu przed awarią.

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 20:48:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
dmc napisał(a):
Nie wiem czy rozszczelnienie było powodem zbyt niskiego lub zbyt wysokiego ciśnienia. Wiem tylko tyle, że poluzowała się metalowa obejma mocująca dolot przy intercoolerze. Auto od razu odzyskało moc i powróciło do stanu przed awarią.


Skoro nie wiesz - to Ci odpowiem:

TAK :!!: To było powodem wystąpienia błędu 00575 z rozszerzeniem NOT REACHED oraz utraty mocy przez silnik... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 21:56:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
dmc napisał(a):
Nie wiem czy rozszczelnienie było powodem zbyt niskiego lub zbyt wysokiego ciśnienia. Wiem tylko tyle, że poluzowała się metalowa obejma mocująca dolot przy intercoolerze. Auto od razu odzyskało moc i powróciło do stanu przed awarią.


Skoro nie wiesz - to Ci odpowiem:

TAK :!!: To było powodem wystąpienia błędu 00575 z rozszerzeniem NOT REACHED oraz utraty mocy przez silnik... ;)



Carl,

daj spokój ;) .
podejdź to tego tak, jak Twój przedmówca: meszrum przydrucił, a dmc sam naprawił sobie samochód.

nie wskazuj ścieżki tym, którzy mają szosę... ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 21:13:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Na razie jest wszystko ok. Przy okazji dzisiejszego dłubania w aucie zmieniłem przepływomierz i przetestowałem go na obwodnicy - na razie bez logów. Organoleptycznie jest troszkę lepiej - chociaż może lepiej by się zbierał gdyby nie klapki, które odrobinę ograniczały ruchy stopami :-D Enyłej, w poniedziałek zrobię logi na nowo żeby sprawdzić czy coś się zmieniło w tym zakresie. Do zrobienia zostaje kąt początku wtrysku, ale to zostawiam fachowcom ;-) Dzięki za pomoc.

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 19:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Sprawa dotyczy ponownie logów, więc uważam za bezsensowne zakładanie kolejnego tematu.
Od dłuższego czasu pojawiał mi się błąd 00575 (Intake Manifold Pressure 08-10 Control Limit Surpassed) informujący o przekroczeniu wartości dopuszczalnych. Podejrzewałem sprawę związaną z N75 więc zacząłem od dociśnięcia wężyków i dzisiaj - po 2 dniach od tej akcji - podłączyłem komputer dla ciekawości - błąd się nie pojawił ponownie. Nie wiem czy mam się cieszyć czy nie, bo mam wrażenie, że jest słabszy - tak jakby turbina nie pompowała odpowiednio...

Zrobiłem więc logi - niestety znów tylko statyczne, ale samemu ciężko przy śliskiej nawierzchni jednocześnie logować i sterować autem ;-)

Enyłej - logi są tu: http://wzr.pl/~piotr/upload/a6/statyczne5/basic/ i tu: http://wzr.pl/~piotr/upload/a6/statyczne5/normalnie/.

Poradźcie coś Towarzysze. Jak mi się dzisiaj uda to wieczorem zloguję dynamiczne.

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: