.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:06:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 ABC] jakie oprogramowanie do interfejsu
PostNapisane: 21.wrz.2007 21:25:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
WItam.
Zakupiłem intefejs na stronie allegro:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=245140076
Interfejs VAG OBD1,OBD2,VW LT max232 PROMOCJA!!! (numer 245140076) u użytkownika Viaken.
Jakie zastosować oprogramowanie w wersji PL do tego interfejsu.
Samochód Audi 80 B4 Avant V6 2,6l 1994
Głównie mi chodzi o diagnoze silnika błedy
ściągałem VAG COM ale potrafił się tylko połączyć z ABS

Jaka wersja VAGCOM obsłuży mój samochód lub inne oprogramowanie w wersji PL?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 22:38:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Poczytaj na forum - ktoś opatentował łączenie się z kompem HELLA w ABC - to jest jedno z tych urządzeń, które niechętnie współpracuja...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 11:21:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
GrzesB napisał(a):
Poczytaj na forum - ktoś opatentował łączenie się z kompem HELLA w ABC - to jest jedno z tych urządzeń, które niechętnie współpracuja...


Troche poczytałem spróbowałem i i zadziałało połączył się z ECU silnika
Zrobiłem tak:
Wyżej wymieniony interfejs plus przejściówka zakupiona na allegro http://www.allegro.pl/item227935837_prz ... l2303.html
PRZEJSCIOWKA USB RS232 COM USB 2,0 PROLIFIC PL2303
odpala mi z programem VAG COM ver 1.0.5 werska PL oraz 3.1.1.2.n. wersja angielska na WIN XP
po zwarciu lini L i K w komorze bezpiecznikowej.

Problem przy wyzszych obrotach nie nadąża z danymi i zrywa tak jakby komunikacje (np obroty nagle stają w miejscu nic sie nie zmienia a po zejściu na wolne obroty jest OK)
Nie mogę wejść w pewne funkcje muszę się skontaktowac z autorem wiadomo o co chodzi - czy ktoś mógłby mi pomóc w tej kwesti.
znalazł mi jeden błąd:
00555 oxygen lambda sensor 2 (G108) 27-10 implausible signal - intermittent
co on oznacza.

Dodam że mam problemy z wolnymi obrotami są za wysokie.
na zimnym silniku zachowuje się jakby nie palił na wszystkie cylindry

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 11:54:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Te sterowniki mają bardzo ograniczoną diagnozowalność. Ten błąd co masz to sonda Lambda - czasem przerwa w sygnale.

Co do Twojego problemu - na nic Ci tutaj komputer! Trzeba szukać po kolei, zacząć od pomiarów ciśnienia w cylindrach, ustawienia rozrządu na listwie, później wymiana świec (3-elektrodowe) i przewodów. Jak nie ustąpi to będziemy szukali dalej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 12:07:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
GrzesB napisał(a):
Te sterowniki mają bardzo ograniczoną diagnozowalność. Ten błąd co masz to sonda Lambda - czasem przerwa w sygnale.

Co do Twojego problemu - na nic Ci tutaj komputer! Trzeba szukać po kolei, zacząć od pomiarów ciśnienia w cylindrach, ustawienia rozrządu na listwie, później wymiana świec (3-elektrodowe) i przewodów. Jak nie ustąpi to będziemy szukali dalej...

wymienione już świece i filtry, kable WN.
Pozostają sondy lambda czujniki tempi nie wiem co jeszcze
ale sonda pracują w zakresie od 0-1V to chyba dobre są?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 12:33:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
sondy powinny pracować w zakresie od 0 do 1V ale zakres ten powinien się zmieniać z częstotliwością 10 razy na 10 sek czyli 1 raz na sekundę jeśli mięszanka jest ok to napięcie na sondzie jest bliskie 0,5V oczywiście na wolnych obrotach i powinno natychmiast się zmieniać jeśli dodasz gazu bo czasem sondy uszkodzone są w ten sposób że ich reakcja na pedał gazu jest opóźniona i niby działają ale nie tak jak powinny.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: