.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 12:05:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 Afn 99r] Zmiana oleju na syntetyk??
PostNapisane: 25.wrz.2007 16:23:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
Zmieniłem olej z 10W 40 na 5W 40, przebieg auta 212tys km, auto jest zchipowane, na co zwrócić uwagę czego unikać?
Niektórzy mówią że taki olej jak 5W 40 powinien być lany inni że nie można zmieniać oleju jeśli chodzi o klasę lepkosciową.

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Ostatnio edytowano 25.wrz.2007 16:35:57 przez VTG!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 16:35:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Generalnie to nie wiem czy przy takim przebiegu, w momęcie gdy silnik długo jeździł na pół syntetyku wymiana na syntetyk była dobrym pomysłem. Generalnie sysntetyk ma lepsze wlaściwości czyszczące więc może wypłukać troche ten nagar co się tam nagromadził przez ostatni czas.

Ale to tylko moja skromna opinia moge się mylić.

Niektórzy mądrzy polecają taką rzecz jak:

-kontrolę wydatku całej magistrali olejowej oraz dynamiki gazów wewnątrz silnika :peace: :peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 16:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
Jak takową kontrolę zrobić w R4 TDI i czy to ma sens w V6 to podobno się robi. CO się stanie po wypłukaniu nagarów?

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 16:46:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jak jeździłeś na 10W to zmiana na 5W nie zaszkodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 16:51:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
Ale 10W 40 to półsyntetyk a 5W 40 to syntetyk a auto może mieć więcej jak 212 tys km, podajcie co może się najgorszego stać, uszczelkę pod klawiatura mam nowa, odma też nowa. Co zrobić gdy te nagary się wypłucza?
Zmianę polecił mi mechanik który pracuje w serwisie audi Vw, on zalewa go przy większych przebiegach.

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 17:02:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nic Ci się nie wypłucze - nie jeździłeś na mineralnym starym Polonezem ...
5W40 i 0W40 to oleje rekomendowane dla tego silnika.
Mój stary 1Z jeździ na 5W50 Mobil 1 i od prawie 5 lat jeździ tak jak po zakupie (moze tylko bardziej sie rozklekotał :D - ale to nie z winy oleju )
Do AFN`a leję 5W40 Mobil .
Twój mechanik wie co mówi / robi.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 17:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
Dzięki za wypowiedzi olej mam castrol 5W 40 diesel z niemiec w 5 litrowym baniaku a wymieniałem go dopiero tutaj i tzw spece od wymiany oleju nagadali mi głupot, a jak wydałem 28 euro na olej to szkoda go nie wlać.

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 17:14:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Bardzo dobrze zrobiłeś, niczego się nie bój tylko lej już dalej oleje w pełni syntetyczne.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 17:32:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
... a jeśli się boisz o ewentualne zbytnie zużycie silnika i to, ze może na "rzadszym" oleju mieć większe przedmuchy.... to zalej olej 10w60 :D też syntetyk.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 19:02:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przedmuchy zlapie przy 500 kkm , wtedy moze rozgladac sie za pólsyntetykiem ;)
Bez obaw lać 5W40 do 1Z`tów i wszystkiego w górę (oprócz PD rzecz jasna).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 06:39:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Wykonać kontrolę wydatku całej magistrali olejowej oraz dynamiki gazów wewnątrz silnika ???

Co przez to rozumieć ???

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 08:51:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nawet jak Ci wyplucze nagary, to ewentualnie pojawi sie jakis drobny wyciek z ktorejsc uszczelki, wtedy trzeba bedzie ja wymienic. Ilosc nagaru w motorku, mozesz sobie zlookac zdejmujac pokrywe rozrzadu, jesli tam jest smola, to autko bylo jezdzone na jakims syfie, lub wymiany oleju byly niezbyt czesto. Jesli natomiast sytuacja tam wyglada normalnie, to moim zdaniem bez obaw mozesz lac syntetyka.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 09:12:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
zuru napisał(a):
Nawet jak Ci wyplucze nagary, to ewentualnie pojawi sie jakis drobny wyciek z ktorejsc uszczelki, wtedy trzeba bedzie ja wymienic. Ilosc nagaru w motorku, mozesz sobie zlookac zdejmujac pokrywe rozrzadu, jesli tam jest smola, to autko bylo jezdzone na jakims syfie, lub wymiany oleju byly niezbyt czesto. Jesli natomiast sytuacja tam wyglada normalnie, to moim zdaniem bez obaw mozesz lac syntetyka.


:)))

:peace:

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:37:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
zuru napisał(a):
Nawet jak Ci wyplucze nagary, to ewentualnie pojawi sie jakis drobny wyciek z ktorejsc uszczelki, wtedy trzeba bedzie ja wymienic. Ilosc nagaru w motorku, mozesz sobie zlookac zdejmujac pokrywe rozrzadu, jesli tam jest smola, to autko bylo jezdzone na jakims syfie, lub wymiany oleju byly niezbyt czesto. Jesli natomiast sytuacja tam wyglada normalnie, to moim zdaniem bez obaw mozesz lac syntetyka.

Wystarczy odkręcić korek wlewu oleju i użyc palca wskazującego ... :los:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: