.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 17:02:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Koszty utrzymania - jakieś porównanie!
PostNapisane: 26.wrz.2007 07:17:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Witam!
Nosze się z zamiarem zmiany samochodu i w grę wchodzą 3 modele, wszystkie z silnikami Diesla. Są to pierwsze A8 oraz pierwsze i drugie A6.
Pomijając cene zakupu, jakie są koszty utrzymania tych samochodów? Ktoś jezdzi czymś takim, bądź zna sie na tym to prosze o info!
Chodzi mi o spalanie, ceny części zamiennych podlegających regularnej wymianie jak rozrząd, filtry itp! :)
Z góry dzięki! Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 08:09:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
może byś sprecyzował odnośnie tej A6
czy to "pierwsze" A6 ma być -> C4A6
czy może C5 A6

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 08:14:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
No własnie interesuje mnie i C4 i C5 :) Wiadomo, C5 bardziej nowoczesne, ale nie wiem jak z kosztami utrzymania! A C4 tez ma cos w sobie, podoba mi sie klasyczna sylwetka, ciekawa deska rozdzielcza. No i podobno te pierwsze 2,5 TD paliły sporo mniej od tych nowszych silników montowanych w pozniejszych rocznikach C4 i w C5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 08:31:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
Nie tyle ze palily mniej bo pala podobnie.No chyab ze porownujesz A6 C4 2.5 TDi 140Km do A6 C5 1.9 TDi,to napewno jest roznica.A6 C4 to bardzo mocne motory,smialo moge powiedziec ze bezawaryjne,malutkie takie naprawy i ganiasz.A A6 C5 jak chcesz kupic 2.5 TDi to naprawde albo szukaj z dobrym mechanikiem i sprawdzaj samochod na jakis stasjach diagnostycznych podlaczaj pod kompa.Bo mozna sie wpakowac w straszna mine.Moj Sor w szkole jest diagnosta i mowi ze czesto przyjezdzaja A6 C5 i maja niby najechane 150.000 a tu silnik w oleju zafukany.Ja mialem A6 C4 AEL czyli 140km swietny samochod bardzo dobre przyspieszenie.Samochod wygodny,spalanie po miescie ja liczylem 10 bo ostrzej jezdzilem.ale na trasie da sie zejsc do 6.5 :peace: w miescie mozna spalas 8 litrow.jak ludzie pisza ze po miescie te samochody pala 6.5 - 7 L to nie wierz w to!Znalesc A6 C4 na duzym wypasie z dobrym motorem i nie po dzwonie.Jak cos takiego sie uda a wiem ze mozna znalesc takie egzemplarze u Niemca.tyle ze sie ostro cenia to swietny zakup :diabel: :peace: takie jest moje zdanie.

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 08:45:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
No własnie tez słyszałem że C5 są bardziej awaryjne, paliwożerne i duuuzo droższe jesli chodzi o wszelkie naprawy :/ A co z A8? :) Warto sie pakować w pierwsze roczniki? :) Oczywiście dieselki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 09:15:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
FAROW napisał(a):
No własnie tez słyszałem że C5 są bardziej awaryjne, paliwożerne i duuuzo droższe jesli chodzi o wszelkie naprawy :/ A co z A8? :) Warto sie pakować w pierwsze roczniki? :) Oczywiście dieselki :)


poprawne serwisowanie C5 kosztuje więcej pieniędzy aniżeli C4. zawieszenie C5 jest zbliżone do B5, więc tutaj nie ma większych ohów i ahów.
sam silnik 2.5TDI jest drogi w eskploatacji [rozrząd nawet 3500 PLN, wymaga sporo dobrego oleju, markowe filtry, należy pamiętać o sprawdzaniu odmy etc], lecz poprawnie eksploatowany nie bedzie stwarzał żadnych problemów...
...no chyba, że z racji doniosłości sloganu lubię dizla, gdyż jest tani będziemy uzywać 15W40 / olej opałowy bądź olej roślinny / kupimy chińskie lmm / będziemy jeździć na rezerwie / za części do rozrządu zapłacimy 850 PLN, to wówczas zrodzi on spore wydatki.

D2 z kolei, to najdroższa konstrukcja w utrzymaniu, pod każdym względem. silniki diesela pojawiły się w 1997 roku i były tymi samymi, które montowano w C5.





TymoOon napisał(a):
Moj Sor w szkole jest diagnosta i mowi ze czesto przyjezdzaja A6 C5 i maja niby najechane 150.000 a tu silnik w oleju zafukany.


Sor Diagnosta powinien w takim razie wrócić do ławy szkolnej...
w 2.5TDI V6 niedrożność odpowietrzenia skrzyni korbowej rodzi patologiczny układ ciśnień, czego skutkiem jest wydmuchiwanie oleju przez wszystkie, znane w przyrodzie, uszczelki. problem z filtrem w.w. odpowietrzenia pojawia się już od 150 000 km.

tym razem nie pozdrawiamy kadry naukowej z Twej szkoły, z uwagi na elementarne braki w merytoryce.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 09:37:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Czyli z dotychczasowej dyskusji wynika że najtańszy w eksploatacji będzie A6 C4, tylko z którym silnikiem? 2,5 ile kucyków?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 09:49:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
meszrum ja tam nie sprawdzam tych silnikow.Powtarzam slowa Sora hehe.FAROW jezeli zdecydujesz sie na A6 C4 to zdecydowanie bierz 140 KM

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:08:01 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Najtańszy będzie A6 C4 2.5 TDI R5 140 KM
C5 i D2 nie bierz pod uwagę, bo 2.5TDI V6 (w przeciwieństwie do R5) jest kłopotliwy (poszukaj epopei na forum)
Jeśli C5 to szukaj z 1.9 TDI
jeśli D2 to szukaj benzyny, najlepiej 4.2 (nawet z kosztami paliwa powinna być tańsza w utrzymaniu nież 2.5 TDI)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 12:21:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
No własnie tak myślałem nad tym 140 koni!
A te silniki 2,5 115 koni to co? nie warto?
Czy taki 1,9 TDI nie jest za mały na taki samochód? A6 w koncu swoje wazy!
No i ostatnie pytanie, ile spali taki 4,2 w benzynie?! :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 12:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Farow: szukaj AEL`a 140-konnego. Dlaczego ?
Nie pytaj , bo wszystko juz na ten temat powiedziano.
Miłej lektury.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 12:41:34 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
115 też spoko ale 140 mocniejszy :peace:
1.9 tdi nie koniecznie za słaby, jechać da radę :diabel:
4.2 spali średnio około 15 litrów benzyny (cykl mieszany)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 13:17:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Ok, dzięki koledzy za wszystkie wypowiedzi! :) Gdyby cos ktoś chciał dodać to oczywiście można ;)
A to jaki to silnik czy o tym oznaczeniu AEL to jak sprawdzić? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 14:51:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2006 18:25:14
Posty: 631
Lokalizacja: śląsk
FAROW napisał(a):
Ok, dzięki koledzy za wszystkie wypowiedzi! :) Gdyby cos ktoś chciał dodać to oczywiście można ;)
A to jaki to silnik czy o tym oznaczeniu AEL to jak sprawdzić? :)


Po 140 koniach :peace:

Pozdrawiam,

_________________
Masta_J

`S3 Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 16:13:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Spox! :) Czyli musze zerknąć w dowód i musi być okolo 100 kW! :)
A może ktoś chce sprzedać takie autko spośród klubowiczów? Albo może będzie chciał sprzedać w najbliższych kilku miesiącach?! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 19:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
FAROW zostaw nowa temat w ogloszeniach ze kupisz audi

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 06:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Spoko! :) Temat na pewno wrzuce jak tylko sprzedam moje autko! Ewentualnie jakaś zamiana moze sie uda! :)
A jeszcze jedno: do tego silnika 140 koników jaki rozrząd kupować, jakiego producenta pasek i rolki?! Wie ktoś orientacyjnie jaka jest cena?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 14:24:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
FAROW napisał(a):
Spox! :) Czyli musze zerknąć w dowód i musi być okolo 100 kW! :)
A może ktoś chce sprzedać takie autko spośród klubowiczów? Albo może będzie chciał sprzedać w najbliższych kilku miesiącach?! :)


103kW

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 12:32:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
FAROW napisał(a):
Spox! :) Czyli musze zerknąć w dowód i musi być okolo 100 kW! :)
A może ktoś chce sprzedać takie autko spośród klubowiczów? Albo może będzie chciał sprzedać w najbliższych kilku miesiącach?! :)

Nie. Musisz zajrzeć do wnęki koła zapasowego, a tam na naklejce musi byc napis: AEL :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 07:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
A jeszcze jedno pytanko! :)
Czy silniki AEL wszystkie były ze skrzynią 6-cio biegową czy były też piątki?
A jesli były takie i takie to która skrzynia lepsza?
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: