.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 15:05:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2.4 ALF '98] ulozenie kabelkow w OBDII
PostNapisane: 20.wrz.2007 16:39:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Witam kolegow, właśnie przyszedł do mnie interfejs KKL (oczywiscie z ViaKen'a :) ) i mam w zwiazku z tym kilka pytan:

1. Jak powinny byc ulozone piny (blaszki) w interfejsie co by nic nie popsuc bo zabieram sie za vag'owanie dopiero pierwszy raz,

2. Jakiego najlepiej programu uzyc ??? (posiadam 409.1, 311.2)

Pzdr

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 16:39:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Pod wieczor wrzuce zdjecia jak sa ulozone piny w interfejsie...


Pzdr

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 20:37:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Tu zamieszczam zdjecie do wgladu jak sa umieszczone piny w interfejsie

Obrazek


Czekam na info czy sa dobrze ulozone czy mam cos zmienic???

Pzdr

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 21:07:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Przecież Kolego masz namalowane na fejsie.....

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 21:23:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dlaczego chcesz przerabiać interface?
Viaken produkuje bardzo dobry sprzęt.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 21:31:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie, ile już dzisiaj minut jesteś na forum ?
...bo dopiero wpadłem, a mam zamiar Cię przypilnować :)

Markew, co Ty tam chcesz przerabiać ?
Podłączenia masz rzeczywiście narysowane przezornie przez viakena na Twoim fejsie...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 11:39:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Zapytalem bo niechcialem nic popsuc odrazu, i teraz wiem co by nic nieruszac tylko sie podpiac i jazda :D...

Dzieki Panowie

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 00:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
markew napisał(a):
Tu zamieszczam zdjecie do wgladu jak sa umieszczone piny w interfejsie

Obrazek


Czekam na info czy sa dobrze ulozone czy mam cos zmienic???

Pzdr


Lecąc od góry od prawej - linia K, potem masa, natomiast dolny rządek to zasilanie i linia L.

Tak swoją drogą - czy ktoś mnie oświeci i powie gdzie jest DRUGA LINIA K? W moim autku mam dodatkowy pin na pozycji 1 (zgaduję że to może być druga lnia K).

Jak na razie ustaliłem, że:
1 Free For Manufacturer (for example, SAE J2411, GM single wire CAN)
2 Bus+ line ISO 11519-4 (SAE J1850), with 2 connections, 41.6 Kbps PWM or ISO 11519-4 (SAE J1850), with 1 connection, 10.4 Kbps VPW
3 Free For Manufacturer (*for example, Chrysler, CCD+ (not OBD)
4 Chassis Ground
5 Signal Ground
6 CAN High (J-2284)
7 ISO 9141-2 K Line and ISO/DIS 14230-4
8, 9, 12, 13 Free For Manufacturer
10 J1850 Bus – ISO 11519-4 (SAE J1850), with 2 connections, 41.6 Kbps PWM
14 CAN Low (J-2284)
15 ISO 9141-2 L Line and ISO/DIS 14230-4
16 Battery power

Jak by ktoś się orientował co to może być podpięte pod PIN 1 w gnieździe OBD w AUDI to niech da znać.

Wydaje mi się dość dziwne że twój interfejs nazwany KKL zawiera tylko jedną linię K. Z tego co wiem taki interfejs powinien zawierać dwa oddzielne piny na linię K.

Mam kilka teorii (prosze fachowców o podanie właściwej):
1. Ten interfejs to zwykłe KL
2. Druga linia K jest w miejscu linii L (na co sugerowałby wpis znaleziony gdzieś w googlach: KKL describes the type, which means 2 k-lines and the second k-line also acts as l-line).
3. Druga linia K (druga linia K jest podpięta wewnątrz i jakiś układ przełacza komunikację między nimi - tylko po co wtedy byłby podział na KL i KKL .... )

Czekam na info.

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 22:02:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Witam otuz kiedy zamawialem interfjes ( Viaken ) sugerowalem sie aby byly dwie linie K wiec wybralem te model

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=32

Mysle ze nieprzyslali by mi egzemplarza z pojedyncza ilnia K, ale moge sie mylic.
wiec czekam na info od kogos kto sie na tym bardziej zna.

Pzdr

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 23:14:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Co tu jest do tłumaczenia ?
Przecież viaken to wyjaśnił:
Linia K jest umieszczona na 7 pinie w złączu OBD II.
Interfejs, który kupiłeś posiada 2 linie K automatycznie przełączane z linią L (nie dwa piny K, tylko dwie linie K), KKL - automatyczne przełączanie między K i L realizowane przez elektronikę w interfejsie) co zapewnia pełną kompatybilność zarówno z samochodami starszymi, jak i tymi po 2002r aż do pełnego CAN-u.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 23:38:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
Viaken produkuje bardzo dobry sprzęt.

OT: Interfejsy Viakena działają prawidłowo, ale jeśli jednym słowem mógłbym określić jakość ich wykonania odpowiem krótko: syf.
;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 19:49:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
carlnova napisał(a):
Co tu jest do tłumaczenia ?
Przecież viaken to wyjaśnił:
Linia K jest umieszczona na 7 pinie w złączu OBD II.
Interfejs, który kupiłeś posiada 2 linie K automatycznie przełączane z linią L (nie dwa piny K, tylko dwie linie K), KKL - automatyczne przełączanie między K i L realizowane przez elektronikę w interfejsie) co zapewnia pełną kompatybilność zarówno z samochodami starszymi, jak i tymi po 2002r aż do pełnego CAN-u.


No tak jak przypuszczałem. A wielkiej elektroniki do tego nie trzeba ;)

Mam do ciebie pytanie - czy orientujesz się do czego może służyć pin 1 we wtyczce A6 2002r bo u mnie COŚ JEST TAM PODPIĘTE .....(nie wiem tylko co)

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 10:51:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Dzieki koledzy bo juz zaczolem sie martwic, ale widze ze jest wszystko ok :)

Jeszzce raz dzieki i

Pzdr

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 13:41:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
RADEK_MARKO napisał(a):
carlnova napisał(a):
Co tu jest do tłumaczenia ?
Przecież viaken to wyjaśnił:
Linia K jest umieszczona na 7 pinie w złączu OBD II.
Interfejs, który kupiłeś posiada 2 linie K automatycznie przełączane z linią L (nie dwa piny K, tylko dwie linie K), KKL - automatyczne przełączanie między K i L realizowane przez elektronikę w interfejsie) co zapewnia pełną kompatybilność zarówno z samochodami starszymi, jak i tymi po 2002r aż do pełnego CAN-u.


No tak jak przypuszczałem. A wielkiej elektroniki do tego nie trzeba ;)

Mam do ciebie pytanie - czy orientujesz się do czego może służyć pin 1 we wtyczce A6 2002r bo u mnie COŚ JEST TAM PODPIĘTE .....(nie wiem tylko co)


Nie wiem co masz tam podpięte, ale na pewno nie jest to zgodne ze standardem EOBD lub OBD II.

http://www.umserwis.fora.pl/diagnostyka ... i-t39.html

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: