.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 16:05:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 16:03:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
zuru napisał(a):
Zrob cos z tym autem Michal, bo jak mnie wiozles, zloilby Cie z palcem w pupie byle jaki KV bez LPG.... :( :( :(
Nie przesadzaj :P

A tak wyjasniając jeszcze temat.
Jeśli nie załącza się styk TPS-u, to wartość doładowania zależy tylko od sprężyny WG, a dopiero po jego zwarciu ustalana jest przez sterownik ?
Czyli jeśli bez zwarcia styku miałem 0,2 bara, a po zwarciu oscylacje (0,2-0,3) to była ona wynikiem pracy sterownika tak ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 16:32:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Mowie Ci podlacz sobie zaroweczke do N75 tak, zebys ja widzial i bedziesz widzial kiedy sterownik go aktywuje.
Jaki masz MC, jedno czy dwustukowcowy ? Ten jednostukowcowy powinien ladowac 0,42 bara, dwustukowcowy 0,39 bara.

Oto mapy MAC11:
RPM 1000 2000 3000 4000 5000 5500 6000 6375
Boost map value 1.04 1.35 1.4 1.4 1.4 1.42 1.4 1.4

MAC14
RPM 2000 2975 4000 5000 5325 5575 6000 6375
Boost map value 1.36 1.38 1.37 1.375 1.39 1.39 1.38 1.37

Oczywiscie sprawdzasz analogowym manometrem ? Jeszcze napisz do ilu ma skale.
W odpowiedzi na Twoje pytanie, TAK ECU musi zobaczyc wlaczony stycznik WOT aby zaczal aktywowac N75 dostarczajac cisneinie podtrzymujace sprezyne do gornej komory WG. Tym samym podnoszac cisnienie doladowania ponad to, ktore jest w stanie utzymac sprezyna WG.

Z tym KVem nie zartuje, jestem w stanie sie z Toba zalozyc o skrzynke gorzaly i sam Ci zloje dupe takim sprzetem :) :):

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 20:26:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
A co konkretnie da mi obserwacja cykli pracy N75 ? Myślę, że odwzorowują je okresy oscylacji wskazówki.
MC2 mam.
Manometr analogowy o skali -1 - 1,5

A możesz napisać mi też mapy MAC12, bo mam i taki sterowniczek :diabel:

To szkoda, że tak daleko od siebie mieszkamy ;)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 06:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Problem rozwiązany, doładowuje 0,4.
Przyczyna: uszkodzony stukowiec.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 07:39:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mechitro napisał(a):
Problem rozwiązany, doładowuje 0,4.
Przyczyna: uszkodzony stukowiec.


jak sprawdziles stukowca?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 12:59:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Lukasik napisał(a):
mechitro napisał(a):
Problem rozwiązany, doładowuje 0,4.
Przyczyna: uszkodzony stukowiec.


jak sprawdziles stukowca?

Nie sprawdziłem, po prostu wymieniłem na to, co miałem w zapasie i jest ok.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 14:23:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mechitro napisał(a):
Lukasik napisał(a):
mechitro napisał(a):
Problem rozwiązany, doładowuje 0,4.
Przyczyna: uszkodzony stukowiec.


jak sprawdziles stukowca?

Nie sprawdziłem, po prostu wymieniłem na to, co miałem w zapasie i jest ok.


dobrze wiedziec, ze zepsuty knock sensor wplywa na doladowanie :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 15:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Lukasik. W MC2 gdy walnięty jest pierwszy, to na programie na 0,7 bara wyciągniesz max 0,5, a jak ten drugi od rozrządu, to max 0,3 bara. To tak z testów.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 07:10:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir. a mozna zrobic testy z wypietymi z wtyczek knock sensorami? laduje i jedzie wtedy normalnie?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 18:09:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Lukasik napisał(a):
kefir. a mozna zrobic testy z wypietymi z wtyczek knock sensorami? laduje i jedzie wtedy normalnie?


No ciekawe. 20V nie jedzie jak nie widzi stukowcow :|

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 19:55:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nie ma prawa jechać normalnie żadne auto które ma stukowce a ty je wypniesz poprostu takie zabezpieczenie.

kefir200 napisał(a):
Lukasik. W MC2 gdy walnięty jest pierwszy, to na programie na 0,7 bara wyciągniesz max 0,5, a jak ten drugi od rozrządu, to max 0,3 bara. To tak z testów.


zgadza się pierwszy knock sensor obstawia dwa pierwsze gary a drugi 3 ostatnie, w serii jest to samo (ba nawet ecu może selektywnie opuźniać zapłon gdy stuka któryś cylinder i i własnie na nim opuźnia o pare stopni).

mechitro jakbyś poczytał forum chociaż troche to byś nie zawracał gitary pierdołami (pisałem jak stestować uszkodzone stukowce, jak wybłyskać itp), jednym słowem wyciągasz ręke po gotowe :/

p.s założe się o 1L żubrówki że na letnim silniku do 40st. auto zapinało seryjne 0.4bar :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 10:35:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Mauzer napisał(a):
(...) mechitro jakbyś poczytał forum chociaż troche to byś nie zawracał gitary pierdołami (pisałem jak stestować uszkodzone stukowce, jak wybłyskać itp), jednym słowem wyciągasz ręke po gotowe :/ ...

A pisałeś coś o zbyt małym doładowaniu, bo mi się zdaje, że to było tematem wątku...
Stukowce są już rozwiązaniem problemu, także teraz możesz schować swoje mądrości w buty :zly2:

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 19:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Podobny problem mam znowu, a żeby nie tworzyć kolejnego wątku...

Posiadam MAC-14 z programem na 0,7 bara. Pewnego dnia (dzień wcześniej zrobiłem autem kilka ostrych kilometrów z pedałem w podłodze) straciłem doładowanie
tj. zatrzymało się ono na poziomie 0,2 bara (zarówno na pb jak i lpg)

Aby zaoszczędzić czasu napiszę co sprawdziłem do tej pory:
- szczelność układu dolotowego;
- szczelność membrany WG;
- sprężyne WG;
- styki TPSu;
- zamieniłem knock sensory (2 kolejne pary);
- sprawdziłem połączenia elektryczne knock sensor <--> ECU;
- po podłączeniu komory WG bezpośrednio do kolektora dalej jest 0,2 bara

Co jeszcze mogę zrobić ? Może macie jakieś pomysły co może być nie tak...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron