.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 13:56:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 Avant 2,5 tdi Quattro tiptronic
PostNapisane: 30.wrz.2007 15:02:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Zeby nie było wątpliwości to interesuje mnie A6 (C5) Avant (1999-2002) 2,5 V6 TDI Quattro na tiptronicu (179-180PS)

Tak czytam czytam i czytam posty na różnych forach związane z tym samochodem w wersji TDI i im wiecej czytam tym większy bajzel mam w głowie.

Może ktoś pomoże mi poukładać te informacje.

Z tego co wyczytałem problemem niektórych silników TDI w tych autach są wałki i wtryski, są jednak wersje które maja juz to poproawione moze ktoś powiedzieć jakie to wersje (oznaczenia motorów) ja jestem zainteresewany wersją 179PS bo takie występują w Q z tipem.

Ile tak naprawde pali taki samochodzik bo opinie z różnych forów są niesamowicie rozbierzne. od 5,5 do 14L moze ktoś użytkuje taki model jeżdzi normalnie i ma jakąś sensowną wiedzie.

naszukałem się strasznie danych technicznych dotyczących tego modelu z Q i tip i niegdzie niema. wszedzie jest albo manual albo tip bez Q. macie moze dane Avanta w Q z tipem.?

Jeśli kotś ma wykas wszystkich wersji silnika 2,5 V6 TDI to proszę o podanie może przydać się nie tylko mi (kod literowy) ;)

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 16:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2007 15:50:34
Posty: 27
Lokalizacja: Łódź
Jestem posiadaczem A6 C5 (2002) Avant 2,5 TDi (163PS).

Co prawda to nie jest quattro, ale Triptronic jeżeli dobrze słyszałem jest ten sam. Jeżeli znajdziesz samochód z przebiegiem ~150.000 to uważaj, żeby kupić samochód po remoncie skrzyni biegów, bo to że się zepsuje takowa jest niestety pewne. A magiczna granica 150.000 jest średnią żywotnością tej skrzyni (moje nieoficjalne poparte doświadczeniem dane).

/edited: No to się pomyliłem. Chciałem pomóc, bo z tym autem mam same problemy. Sorry za dezinformację.

_________________
C5 A6 2.5TDI '02


Ostatnio edytowano 27.paź.2007 10:28:11 przez da.kot, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 16:12:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Skoro jeździsz 2.6 V6 i stać Cię na jeżdżenie na gazie... to AKE raczej pozbawi Cię złudzeń. W mieście pali 12,5-14 litrów, w trasie 9. Mniej da się spalić ale kosztem prędkości - ale jak masz tip i quattro w takim aucie to jakoś żal za tyłek ściska jak się jedzie 100km/h a "dróżka czysta" :) Generalnie sama eksploatacja (paliwo) jest droższa niż ABC na gazie (ja miałem AAH na gazie). Niemniej odpada problem gazowni... ale na wałki możesz się nadziać, na tipa również... standard to jeszcze padający wtrysk sterujący i pompa wtryskowa. Za taką kasę jaką trzeba wydać na naprawę tych rzeczy (wałki, WS, pompa) kupić jedną i pół B4 ;-) ale ja do kieszeni Ci nie zaglądam. Twój przedział rocznikowy jest bardzo zagrożony - serwisowanie w trybie Long Life było wtedy normą.

Sam koszt rozrządu jest 3x droższy niż AAH/ABC (mówię o porządnej robocie a nie zmianie samego paska). A tak w ogóle to zapodaj szukajkę... bo to co Ci napisałem w miniaturze na forum masz w postaci epopei :P

Co do osiagów - nie mam danych, ale jeśli auto trzyma serię 180PS 370Nm to ładnie wciska w fotel nawet przy tipie. To nie jest wyścigówka ale C4 AAH na 90% zje (choć waży 1850kg). Ostatnio zjadłem nawet Mietka C220 - ale na ichniejszych oznaczeniach się nie znam więc nie wiem czy tam nie było jakiegoś dychawicznego silnika.

Zalety w stosunku do AAH/ABC - do 190 rozpędza się równomiernie i szybko (więcej nie jechałem), jak się dobrze zrobi to ma się spokój (ale to, że na dzien dobry wyłożysz sporo kasiorki po zakupie jest niemal pewne), brak gazowni, możliwość chipa.

Wady w stosunki do AAH/ABC - wymaga najlepszego oleju z pewnego źródła, jak coś walnie to naprawy są zazwyczaj znacznie droższe niż V6 2.6 czy 2.8, mało zdolnych mechaników w temacie 2.5 V6 TDI (jak 3 lata temu do V6 PB). Imho jeśli nie masz zapasu gotówki po zakupie auta to nie pchaj się w ten silnik!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 16:14:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
da.kot napisał(a):
Jestem posiadaczem A6 C5 (2002) Avant 2,5 TDi (163PS).

Co prawda to nie jest quattro, ale Triptronic jeżeli dobrze słyszałem jest ten sam. Jeżeli znajdziesz samochód z przebiegiem ~150.000 to uważaj, żeby kupić samochód po remoncie skrzyni biegów, bo to że się zepsuje takowa jest niestety pewne. A magiczna granica 150.000 jest średnią żywotnością tej skrzyni (moje nieoficjalne poparte doświadczeniem dane).


Kolego pleciesz KOMPLETNE BZDURY :!!: :!!:

Temat zarowno silnika, jak i skrzyni byl juz czesto omawiany, wiec mysle ze nie ma nad czym tu dyskutowac.

Do kolegi da.kot Wiedz, ze jest roznica pomiedzy licznikowym przebiegiem 150 tys.km. a RZECZYWISTYM PRZEBIEGIEM ktory mozna pomnozyc x3.

Wg. mnie termat do zamkniecia ->

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 16:16:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
da.kot napisał(a):
Jestem posiadaczem A6 C5 (2002) Avant 2,5 TDi (163PS).

Co prawda to nie jest quattro, ale Triptronic jeżeli dobrze słyszałem jest ten sam. Jeżeli znajdziesz samochód z przebiegiem ~150.000 to uważaj, żeby kupić samochód po remoncie skrzyni biegów, bo to że się zepsuje takowa jest niestety pewne. A magiczna granica 150.000 jest średnią żywotnością tej skrzyni (moje nieoficjalne poparte doświadczeniem dane).



Twoje auto to inna bajka - 163PS nie miały tiptroników tylko multitroniki i nigdy nie miały quattro. To najgorsza automatyczna skrzynia jaką Audi wypuściło... Tip jest o wiele wytrzymalszy. To, że auto będzie miało nalatane >150tkm jest pewne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 18:47:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Zeby uściślić pewne rzeczy.

Rozważam kupno autka z importu niewiem czy nie własnego wiec przebieg jest dlamnie jak najbardziej sprawą ważną i jak już coś wybiore to bedzie miał tyle na liczniku co w papierach skrupulatnie sprawdzone a jako że audi serwisowane w niemczech można łatwo zweryfikować w ASO wiec co do przebiegu zakładam że bedzie autentyczny jak dotąd wszystko co kopiłem miało rzeczywiste przebiegi.


co do skrzyni. zalezy mi na automacie z tego co wiem multitronic (bezstopniowa) jest faktycznie troszku awaryjna dlatego roważam tylko tipa.

ważną kwestią jest spalanie niewątpliwie kwestie napraw ( rozrząd itp jest mniej istotna raz wydana dobrze kasa procentuje) mam w okolicy bardzo cenionego mechanika do disli wiec tu tez nie widze klopotu.

zakładając kupno takiego autka zakładałem spalanie na poziomie 8L średnio.
Zakładajac iż głónie jezdze po za mistem można przyjać stosunek 30/70 miasto/trasa. co do prędkości to preferuje raczej tempomat 120km/h (to taka terapia dla maniaka predkości bo na nodze przy gazie niepotrafie sie powstrzymać).

generalnie jak juz bedzie kasa to poszukam igiełki z odpowiednim wypasem i przebiegiem tyle ze musze juz wtedy wiedziec co chce kupić i dlatego właśnie pisze ten topik żeby zebrać informacje od użytkowników którzy juz przećwiczyli to i owo z tym modelem i mają doświadczenia.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 19:50:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No w 8l/100km to raczej ciężko będzie... tym bardziej, że jeżdżąc po naszych drogach jest sporo wyprzedzania... Ja w trasie mam ok. 9l jeżdżąc głównie z tempomatem (ale w naszych realiach) i z prędkościami 100-160km/h (górna granica przy tym spalaniu to raczej przy wyprzedzaniu). W mieście skopci więcej... Kup manuala - może się zmieścisz... Auto które waży prawie 2 tony musi palić... szczególnie w quattro i automacie - czyli najbardziej paliwożernej konfiguracji... Na postoju na neutralu z wyłączonymi światłami pali 0,9l/h a ze światłami i klimą 1,7l/h - to już powinno Ci dać do myślenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 19:59:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 13:01:23
Posty: 629
Lokalizacja: Złotoryja
mam do sprzedania coś czego szukasz.
Autko sprowadzilem osobiście z DE.
Przebieg udokumentowany.
Możesz sprawdzić gdzie tylko chcesz.
180KM quattro tiptronic.
czarna na skórach,xenon,navi,chrompakiet itd.
2002rok.195k przebieg.
audi do opłat.
Jak cos to wal na PW.
pozdro.

_________________
Obrazek
A6 c5 2.5 TDI AKE quattro TIP 01' SPRZEDANA!!
A8 3.3 TDI quattro 224KM 01' AKF
MB W210 2.9 TD 97' AVANTGARDE SPRZEDAM!
A3 1.8T ARZ 150PS 00' SPRZEDANA!!
Fiat Ducato Maxi 3.0 JTD MJ 11'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 20:03:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Ja mam 180 konnego tipa z Q i w trasie chleje mi 11l,ale ja mam ciezką noge i lece tak od 140 do 180(autostrady badz ogolnie drogi o małym natezeniu ruchu)
Jak mówisz 8 l??O taki wynik to ciężko.Co do chiptuningu,to silniki BAU itp,sie do tego nie nadają.Czasami tak sobie myślę jaka powinna być cena w sam raz za dobrze utrzymane audi A6 C5 2001 - 2003 ?Ma ktoś jakieś propozycje?

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 13:41:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Po pomiarach z weekendu.
Na odcinku 500 km , spalil w trasie 8,9 L/100 Km.
No miasto wygląda troszkę inaczej :) ok 13-14 L/100 Km musisz liczyć.
Ale uważam,że i tak warto

A co do cen, jeśli to nie Twoje pierwsze A6 C5, to już wiesz ze nie należy do najtańszych w obsłudze.

Uważam, że konfiguracja 2.5 180KM i Q + TIP jest ok, choc ja osobiscie jeszcze nie poznałem zalet Q a cały czas za nie płacę.

No nic czekam na zime :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 17:04:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
marcinpoznan74 napisał(a):

Uważam, że konfiguracja 2.5 180KM i Q + TIP jest ok, choc ja osobiscie jeszcze nie poznałem zalet Q a cały czas za nie płacę.

No nic czekam na zime :)


Quattro sprawdza się w każdych warunkach, nie musisz czekac na zimę.Zalety jazdy w Quattro to wchodzenie w zakręty i wyprowadzanie auta z zakrętu,rusznie z miejca bez boksowania kołami,jazda po polskich koleinach w deszcz itp.

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 17:11:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Korzystasz Marcin z quattro cały czas - auto bez quattro zupełnie inaczej się prowadzi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 18:45:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Hmmm tak powoli skłaniam sie jednak moze do zredukowania swoich ambicji na początke do A6 Avant 2,5 TDI tyle ze C4 zamiast C5 140PS.

po mimo wszystko koszty utrzymania tego modelu w dobrej konfiguracji sa dosyć spore niemówiąc juz o nietrafionym zakupie bo to zupełna porażka.

może na początek trzeba jednak kupić C4 zamin dojde co C5 a może jak pojdzie wszystko dobrze to C6.

jakoś perspektywa poświęcania połowy wypłaty na samochód średnio mi się podoba puki co. co myslicie o takim rozwiazaniu co prawda to nie wypas C5 ale zawsze jakaś rozsądna alternatywa chyba.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 19:03:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Esperak napisał(a):
Hmmm tak powoli skłaniam sie jednak moze do zredukowania swoich ambicji na początke do A6 Avant 2,5 TDI tyle ze C4 zamiast C5 140PS.

po mimo wszystko koszty utrzymania tego modelu w dobrej konfiguracji sa dosyć spore niemówiąc juz o nietrafionym zakupie bo to zupełna porażka.

może na początek trzeba jednak kupić C4 zamin dojde co C5 a może jak pojdzie wszystko dobrze to C6.

jakoś perspektywa poświęcania połowy wypłaty na samochód średnio mi się podoba puki co. co myslicie o takim rozwiazaniu co prawda to nie wypas C5 ale zawsze jakaś rozsądna alternatywa chyba.

Tylko jeżeli chcesz automat to musisz wtedy zrezygnować z quattro, niestety C4 2,5 TDI Q występowało tylko w manualu.
Jeżeli chodzi o silnik to moim zdaniem AEL jest zaj... (tyle że ja nie lubie klekotów ;) )

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 19:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
Przyłączam sie do tematu. Chciałbym zapytac o co chodzi z tym c4 c5 c6? ja mam Audi a6 2.5TDI 150koni z Q 99r i która to jest wersja c4 c5?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 19:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2007 12:06:13
Posty: 100
Lokalizacja: WaRszawa
Michal_Krakow napisał(a):
... która to jest wersja c4 c5?


C5 ;)

_________________
Pozdrawiam
Loop
A4 Avant CDN 2.0 TFSi Quattro 2010(kasacja)
BMW F30 Estoril Blue
S-Max


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 10:01:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Myślalem ze oznaczenia modeli są wszech i wobec znane a widać że nie tak do końca.

C4 - audi 100 po lifcie pierwsze Audi A6 do 1997r
C5 - Audi A6 1997 - 2004
C6 - Audi A6 2004 - ->

tak to wygląda w przypadku linii audi 100->A6

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 12:01:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
to jeszcze ja mam jedno pytanko,bo sie rozglądam za 2.5tdi po liftingu:)
chodzi mi o tylni wydech >>rury po bokach to quattro,a rury w "kupie" to ośka????
licznik w środku po liftingu zawsze inny,niz ten z przed liftu????
bo jak tak patrze to różne rzeźby widze :):

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 14:16:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
krzycho0110 napisał(a):
to jeszcze ja mam jedno pytanko,bo sie rozglądam za 2.5tdi po liftingu:)
chodzi mi o tylni wydech >>rury po bokach to quattro,a rury w "kupie" to ośka????
licznik w środku po liftingu zawsze inny,niz ten z przed liftu????
bo jak tak patrze to różne rzeźby widze :):


Lifting był chyba 2001.08.Od tej daty powinno być wszystko nowe.(zegary,światła przód i tył,zderzaki przód z niklem i spryskiwaczami na równo ze zderzakiem,maska przednia,tylny widoczne rury,kierownica no i silniki itp.

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 14:26:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2007 10:58:12
Posty: 113
Lokalizacja: Bielefeld
spryskiwacze dawali tylko do Xenon-a.

_________________
AUDI A8 4.2 TDI 06'
AUDI S6 4.2 QUATTRO 03' ANK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: