.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 20:49:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 01:29:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zrób tak jak mauzer każe. Jeśli nie chce Ci się opierać na domniemaniach ludzi - oddaj na krańcową do serwisu. Może i zabulisz jak za zboże, ale jest duża szansa, że powiedzą Ci co jest grane. Ja serwisowałem raz moje byłe v6 u nich i raczej nie mam zastrzeżeń.

dodam coś jeszcze- u mnie w ABC posypał się plastikowy kolektor dolotowy (pod baranami) - popękał i części przytkały dolot.

Obawiam się, że trzeba Ci rozebrać conieco, włącznie z układem wydechowym - po prostu dojść do tego dlaczego nie jedzie i jest paliwożerny, nawet gdyby miało to oznaczać zrzucenie głowic. Mnie by takie półśrodki, w postaci zastanawiania się albo to - a może to- wkur... ły . Tu trzeba działać a nie pytać!!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 04:47:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
aha zapomniałbym, miałem kiedyś z niemiec abc w b4 które miało zwalony czujnik temp. g62 dwu-pinowiec na ECU niestety vag go nie wykrywał do dzisiaj nie wiem dlaczego skoro ECU ma pewne przedziały w których tolerancyjnie ma się mieścić wartość rezystancji takiego czujnika.
Podobne objawy - auto nie jechało do 3000 dopiero później normalnie, ale paliło wtedy multum do tego sparciałe odmy i już mamy mix.
Zapewniam że to auto ciągnie od 1400obr równo a ze spalaniem można zejść stosunkowo nisko tak jak podałem, ale trzeba szukać tak jak Leo pisze, w sumie to prosty silnik i nie ma tam jakichś czarów, na pewno brak przepływki i możliwość diagnostyki ułatwia sprawę znacznie.
Bardzo ważne w V6 są sondy!

powodzenia

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 22:44:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
spokoju nie dawały mi te podciśnienia - wspomniawszy jak na***gałem się żeby B2 jakotako chodzilo. postanowiłem wymienic wszystkie wężyki pod maską które moga wyglądac słabo i test powtórzyć. zakupiłem se byłem 1,5 m węża do benzyny 4mm i tylez 6mm (dycha za metr! :D) i powymienialem.
Czas na test. zamiast zwyczajowego "powietrza w szpreju" - które jako tako mocno palne i łatwozapalne jest postanowiłem użyć tylko rurki od powyższego założonej na.. puszcę z gazem do zapalniczek (nie dyskutujmy tu czy jestem twardy czy głupi ;-), drogie dzieci - nie probujcie tego w domu :) - bo buchnęło mi w pewnym momencie tak, ze wywalilem z przestrachu puszkę - ale chociaz wiem że WN gdzies przebija :P).
Do rzeczy - pryskam se ja po złączach już z 2 minuty - nic, obroty jak penis na pierwszej randce nastolatków :D - stoją niezmiennie. i przypadkiem skierowala mi się lufa nałaczenie plastiku z przepustnicą :) i voila: obroty opadły, wzrosły i furka zgasła jak zalana :) TADAM :)

Zdjąłem więc byłem "prowadnicę ssącą powietrza" z przepustnicy a tam - guma / uszczelka. Stara, twarda i nie przylegająca do niczego. poskladalem do kupy i pojechalem na czechoslowacką do mojego rysia od części. Ten sledzi po interkarsie i etce - "NIE MA takiej rzeczy". Zdegustowany wróciłem do domu i zasiadłszy do ETKI na 20 minut znalazłem, ale na schemacie od A4 B5: 078 129 949 (rys. rys: 1/33/133-90 w B5) . jak pogóglałem - okazuje się że to dość częsta "usterka": http://www.audihelp.com/mods/12vtb.htm , http://www.geocities.com/MotorCity/4475/V6Fix.html

Edit: uszczelniacz wymieniony. Kosztował w ASO majątek: 25 zł :) NIE mam pojęcia jaki będzie miało to wpływ na spalanie - tym bardziej, że teraz jeżdżę ciesząc się jak dziecko reakcją auta na pedał gazu :P ale wreszcie JEST reakcja.

edit2: 10,71 L/100km - trasa, deptany.
zobaczymy co powie po baku w miescie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 00:42:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
i wyciągam wątek żeby swiatu obwieścić: spalanie w trasie zmniejszylo się o 1-2 litry
w miescie -pali jak palił , za to jeździ jak powinien :)
nastepny bak zrobię oszczędniej używając pedału przyspieszacza i dopisze. jak dotąd - wydaje mi się że to_bylo_to


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 01:02:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jak mówiłem zwalone podciśnienie w abc to norma i ludzie gadają że pali 13L średnio :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 01:39:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Czyli przyczyna duzego spalania i tego ze auto nie jechalo byla ta gumowa uszczelka przepustnicy. Ludzie dlatego kupujcie 2.8 AAH :peace:
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 20:34:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
ale AAh tez ma taka uszczelke :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 06:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
scob napisał(a):
ale AAh tez ma taka uszczelke :-)


Okazuje się że nie które AAH nie mają :< Dzisiaj idę zastrzelić mojego byłego mechanika. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 06:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Zakupiłem uszczelkę. Zaczoł ciągnąć z dołu jak nigdy. Ze spalaniem jeszcze dokładnie nie wiem.
Thx za psta bo bardzo pomógł.

P.S. Czy nieszczelność odm też może mieć wpływ na pracę silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 08:00:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Odmy w AAH nie mają wpływu na pracę. Poza tym te rurki to strasznie kruchy badziew. Możesz spokojnie zostawić tak jak masz, ewentualnie podpinać i skierować pod auto.
Co do gumy na przepustnicy, to faktycznie często jej nie spotykam, ewentualnie jak jest to ostro wyjechana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [Audi B4 Avant 2,6 ABC 1994r] Zdjęcia/schemat podciśnień
PostNapisane: 09.maja.2007 18:59:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2006 22:22:58
Posty: 10
Lokalizacja: Żywiec
Witam
Założyłem nowy wątek, ale przeedytowane mnie go tutaj. W sumie to na temat. Mam auto jak w tytule, silnik ABC i potrzebuję schemat, a najlepiej zdjęcie podciśnień w tym silniku. Chodzi o te w okolicy serwa, wychodzące w okolicy przepustnicy. Coś miałem kombinowane i nie wiem, czy są podpięte poprawnie. Jest mi to potrzebne ze względu na spalanie 20l/100. Najlepiej zacząć od najtańszych i najprostrzych rzeczy, no nie? Przyjrzę się też tej uszczelce, bo mi dziś trzymał 1500-2500 obrotów, a zawsze trzyma w okolicy 800. Bardzo proszę i z góry dzięki. pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 00:11:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
odgrzebuję: jak masz nie-rozbite auto to naklejkę ze shematem podciśnien masz podklejoną na pokrywie/klapie. jak nie - Etzold pozdrawie, jak coś - do sciągnięcia z osioła albo torrentów. ciągnij książkę do A4/B5 , bo we wcześniejszych nie ma naszych silników.

edit
: A4 mialo być oczywiscie :P


Ostatnio edytowano 30.wrz.2007 20:25:25 przez scob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 08:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
witam ...
spalanie w mieście: 12,5-12,7 z klimatyzacją (ok. 1 L więcej), ośka, do pracy mam 1,5 km
trasa: 10,5-10,7 , chociaż raz udało mi się zejść do 8,5 z bagażnikiem na dachu
ale prędkość max 70km/h z powodu dużej płyty na dachu (którą mi podnosiło)
tak że spalanie katalogowe wg instrukcji obsługi.
Co do obrotów to do 3000 raczej "muł" a za powyżej już całkiem nieźle ... :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 17:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
Wiecie co, mój po mieście pali 16 litrów (LPG), ale ja lubię jeździć tak aby było słychać że jadę V6-tką, czyli 60km/h na drugim biegu :d i jak go rozpędzam to często kręcę do 4000 i wyżej. Szum wentylatora visco jest wtedy zajemocny.

A co do mocnego dołu, to mi się wydaje raczej że nie chodzi tu o to że masz kopyto od razu od niskich obrotów, tylko o to że jak np. wrzucę piątkę przy 50km/h to on nie krztusząc się przyspiesza nawet od 1000 obr./min. Rakieta to nie jest, ale zwykły motor R4 w tym momencie zdechnie.

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 20:28:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Ales kotleta odgrzał, nojapierdziele :-)

powaga? 4000 i wyżej? dla mnei to jest "styl ekonomiczny" :D
spróbuj pojeździć TYLKO w zakresie 3500-6500: wtedy jest radocha!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 07:45:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
scob napisał(a):
Ales kotleta odgrzał, nojapierdziele :-)

powaga? 4000 i wyżej? dla mnei to jest "styl ekonomiczny" :D
spróbuj pojeździć TYLKO w zakresie 3500-6500: wtedy jest radocha!


a niektórym kręcą się do 7000 :) też jest fajnie ;) z tym że wskazówka paliwa szybko opada...

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 15:13:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Witam podepne sie pod temat,bo szukam szukam i szukam i wyszukac nie moge dokładnych zdjec albo schematow podlaczenia podcisnien w 2.8 AAH, kiedys gdzies tu widzialem, ale teraz niestety nie moge sie dopatrzec :P Mam nadzieje, ze bez krzyku mi pomozecie ;) Pozdrawiam

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 16:52:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2006 15:30:56
Posty: 493
Lokalizacja: Bytom
Tutaj są schematy ale musisz sie zarejestrować http://www.vagcat.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 13:05:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Ok dzieki,troche to skomplikowanie wyglada...mam nadzieje,ze uda mi sie jakos rozszyfrowac i zlokalizowac te wszystkie wezyki pod maska,zyczcie powodzenia ;P

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 19:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2006 22:22:58
Posty: 10
Lokalizacja: Żywiec
Dzięki za odpowiedź. Okazało się, że komputer musiał się ustawić. Wcześniej był resetowany przez aku padnięty. Jakiś tryb awaryjny i było 20l/100. Po przejechaniu 300km zaczął silnik pracować trochę inaczej i spalanie spadło mi wtedy do 12/100 głównie w mieście. Przy czym 80% trasy to 4min do pracy. I tak było przez wakacje... Oczywiście to nie koniec moich problemów, ostatnio wyszło mi 17 litrów. Chyba termostat padł. Będę walczył dalej. pozdrawiam.


-----------------------------------------
Audi B4 Avant 2,6 ABC 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: