.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:50:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 2.5 TDI] ocena logów
PostNapisane: 02.paź.2007 21:55:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2007 13:36:28
Posty: 11
Czesc

W koncu udało mi się skompletować wszystkie logi więc przedstawiam do oceny, mam nadzieje, żę wykonane są poprawnie :)
Autko to A4 B6 2.5 TDI silnik BDG rok 2004 manual, przebieg 137 tyś (zgadza się z książką i historią w ASO więc mam nadzieję ze oryginalny :) )
Autko generalnie chodzi bardzo dobrze jedyna rzecz, która mnie irytuje to lekkie nieregularne drgania na wolnych obrotach. Piotruś może jeszcze pamięta moje telefony do niego :) m.in. po rozmowach ze mną zaczął drążyć temat wałków w sinikach na "B" i wygrzebał, że też potrafią sie wysypać :(
Z góry dzięki za wszelkie opinie :)

Oto logi:

S0
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f0 ... ae5bf.html

S1
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b18 ... a2869.html

S3
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e1 ... 9470d.html

S4
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/741 ... b6466.html

S7
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/674 ... be507.html

S13
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3b ... 6958e.html

S14
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09b ... d8f15.html

S18
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/228 ... 4265d.html

BS0
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b7 ... d3d97.html

BS3
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7b ... 1bf49.html

BS4
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bcb ... 265af.html

BS11
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f2 ... bea76.html

D0
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/26a ... a62ef.html

D1
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35e ... 954a5.html

D3
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/007 ... 3b47a.html

D4
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a2 ... 59d91.html

D8
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e29 ... 94595.html

D10
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aed ... fe5f4.html

D11
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/747 ... 24cc4.html


pozdrawiam
buster


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 22:08:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wszystko OK.

zalecenia:
- prawa stopa na autostradzie [40km z prędkością pow. 200 km/h] rozrusza kierownice w turbinie;
- masz minimalną ilość pęcherzyków powietrza w układzie paliwowym [pochodzą prawdopodobnie z okolic filtra], które mogą powodować drgania na jałowym bądź szarpnięcia podczas przyśpieszania - przy wymianie filtra paliwa zwróc uwagę na poprawne podłączenie.



[+]
to auto ma więcej przejechane. przykro mi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 22:13:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wodzu Miłościwy - spójrz no (proszę) jeszcze raz na dynamiczne (szczególnie 08) ... :): i skomentuj ;) .

Poza tym - ten silnik jest dziwnie zaklejony, tak jakby auto jeździło tylko po bułki i gazety. Dlatego - oprócz porad Meszruma zaleciłbym dodatkowo kurację mixolową ;).

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 22:19:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
Wodzu Miłościwy - spójrz no (proszę) jeszcze raz na dynamiczne (szczególnie 08) ... :): i skomentuj ;) .

Poza tym - ten silnik jest dziwnie zaklejony, tak jakby auto jeździło tylko po bułki i gazety. Dlatego - oprócz porad Meszruma zaleciłbym dodatkowo kurację mixolową ;).

;) :peace:



Piotr,

cóż, poza wymianą filtra powietrza nic nie wymyślę.
masz rację - tym autem należy zacząć Jeździć.

słaby dół.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 22:48:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2007 13:36:28
Posty: 11
Auto faktycznie jeżdzi głównie do pracy i spowrotem, niestety Warszawa rozkopana więc dużo korków :(
Jeśli chodzi o przebieg to mam powody sądzić, że jednak jest prawdziwy - ksiązka nie jest "made in china" :), wydruk z bazy ASO potwierdza to co jest w ksiażce. Większy przebieg sugerujesz meszrumie zapewne przez kiepskie korekcje na wtryskach ... cóż nie są one najlepsze ale możę to nie wina przebiegu, tylko sposobu eksploatacji (oczywiście poprzedniego właściciela) lub słabych wtrysków.

Mam prośbę, ponieważ nie znam się na tym tak jak wy to może rozwińcie swoje komentarze, np. Piotr jest nie tak w 08 ?, gdzie widać, żę kierownice w turbinie wymagają rozruszania ?

Jeśli chodzi o powietrze w układzie paliwowym, to filtr wymieniałem w Jankach w wiadomym warsztacie, więc mam nadzieję, że zrobione jest to na tyle dobrze, że powietrza tam nie ma :). Po lekturze forum i przeanalizowaniu różnych wariantów wydaje mi się, żę przyczyną drgań są jednak te wrtyski.... co wy na to ?

pozdrawiam
buster

P.S. czy w logach widać czy katalizator jest ok ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 07:15:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
buster,

skoro silnik jest z 2004 roku, to powinien mieć, przy przebiegu 137 000 km, parametry wzorcowe - dla przykładu BAU z przebiegiem ok. 190 000 km wygląda tak, jakby miało 40 000 km.
w Twoim przypadku silnik trzyma serię [czyli generalnie OK], lecz wprawne oko wychwyci pewną nieświeżość - stosunkowo słaby dół, kierownice w turbinie wyglądające na 260 000 km [i to w BAU, gdzie turbina to Garrett2052v2], do tego korekcje wskazujące na ok. 200 000 km.

katalizator jest dorby.

zastosuj się do naszych rad, po kilku trasach zaloguj ponownie - zobaczymy, czy zniknie OB.
wymieniaj terminowo filtry, stosuj dobry ON i inne płyny eksploatacyjne.

do periodycznych drgań na biegu jałowym musisz się przyzwyczaić.
przyczyn może być bardzo wiele [sprzęgło, wtryskiwacz sterujący [choćby nie generował błędu], zapowietrzenie układu, poduszki silnika etc], a ich poszukiwanie finansowo nieuzasadnione. jeżeli to poważniejsza przyczyna, to da ona o sobie znać.


[+]
zrób prosty test: na w pełni nagrzanym silniku, podnieś obroty do ok. 900-950 rpm [wymaga wprawy] i zwróć uwagę, czy nie zaczyna drżeć karoseria.
...po czym puść pedał gazu i zaobserwuj, czy po puszczeniu nie ma silnych drgań.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 07:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2007 13:36:28
Posty: 11
Cytuj:
skoro silnik jest z 2004 roku, to powinien mieć, przy przebiegu 137 000 km, parametry wzorcowe - dla przykładu BAU z przebiegiem ok. 190 000 km wygląda tak, jakby miało 40 000 km.
w Twoim przypadku silnik trzyma serię [czyli generalnie OK], lecz wprawne oko wychwyci pewną nieświeżość - stosunkowo słaby dół, kierownice w turbinie wyglądające na 260 000 km [i to w BAU, gdzie turbina to Garrett2052v2], do tego korekcje wskazujące na ok. 200 000 km


Silnik do BDG, ale nie wiem czy to ma większe znaczenie.

Cytuj:
zastosuj się do naszych rad, po kilku trasach zaloguj ponownie - zobaczymy, czy zniknie OB.
wymieniaj terminowo filtry, stosuj dobry ON i inne płyny eksploatacyjne.


tak też czynię :)

Cytuj:
do periodycznych drgań na biegu jałowym musisz się przyzwyczaić.
przyczyn może być bardzo wiele [sprzęgło, wtryskiwacz sterujący [choćby nie generował błędu], zapowietrzenie układu, poduszki silnika etc], a ich poszukiwanie finansowo nieuzasadnione. jeżeli to poważniejsza przyczyna, to da ona o sobie znać.


Wymieniłem jedną poduszkę pod silnikiem, bo wyciekał z niej jakiś płyn, ale niestety nie pomogło.

Cytuj:
zrób prosty test: na w pełni nagrzanym silniku, podnieś obroty do ok. 900-950 rpm [wymaga wprawy] i zwróć uwagę, czy nie zaczyna drżeć karoseria.
...po czym puść pedał gazu i zaobserwuj, czy po puszczeniu nie ma silnych drgań.


Karoseria nie drga, za to znikają wcześniejsze objawy.


Czy możecie mi wytłumaczyć w którym logu widać, że jest słaby dół ? i jak to się objawia

pozdrawiam
buster

P.S. Mam jeszcze jeden dziwny objaw, jak ruszam i np zmieniam bieg z 1 na 2 albo np. jak ruszam w korku i nawet nie zdąże wrzucic 2-ki tylko zdejmuję nogę z gazu to słyszę jakieś stuknięcie - na moje ucho gdzieś z tyłu samochodu z prawej strony, jakby coś się przesuwało po bagażniku.


Ostatnio edytowano 03.paź.2007 07:45:44 przez buster, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 07:44:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
buster napisał(a):
Mam prośbę, ponieważ nie znam się na tym tak jak wy to może rozwińcie swoje komentarze, np. Piotr jest nie tak w 08 ?,


Zapisane wartości wydają mi się (w niewielkim stopniu) "dziwnie nieregularne" (chociaż mieszczące się w "normie") i miałem "nadzieję" :): , że Wódz Miłościwy powiąże to z wynikami w 004 (dynamiczne) ale nic takiego nie nastąpiło :): ;) ... .

buster napisał(a):
gdzie widać, żę kierownice w turbinie wymagają rozruszania ?


Najwyraźniej w 011.

buster napisał(a):
Po lekturze forum i przeanalizowaniu różnych wariantów wydaje mi się, żę przyczyną drgań są jednak te wrtyski.... co wy na to ?


Biorąc pod uwagę 004D oraz to, że drgania nie występują permanentnie sądzę, że opinia Wodza jest tutaj zdecydowanie bardziej możliwa/realna niż uszkodzenie wtryskiwaczy. Logi rzeczywiście wyglądają tak, jakby do VP paliwo dochodziło chwilami z powietrzem. Wódz Zielona Paproć wskazał najczęstsze miejsce nieszczelności (bardzo słusznie) ale zapowietrzenie może też następować w każdym innym punkcie całej instalacji - nie wyłączając zbiornika. Musiałbyś poobserwować przewód zasilający do VP albo np. podłączyć kiedyś "na krótko" zasilanie paliwem z dodatkowego zbiorniczka i wtedy obserwować, czy silnik ciągle "drży".
Trzymając się powyższej hipotezy problem jest bardzo trudny do zlokalizowania, ponieważ tak małą nieszczelność będzie niełatwo "namierzyć".
Zaburzenia ("spienienie paliwa") może następować również w "zaworku" wkładanym "od góry" do filtra paliwa, itd. .... . Możliwości jak widzisz jest bez liku i niestety via net to możemy sobie tylko pogdybać ... .

Póki co - tankuj tylko dobre paliwo "premium" (Ultimate, Verva, ... ), najlepiej wzbogacone mixolem (0.25 l / zbiornik) i spróbuj przewietrzyć silnik "w trasie". Oprócz tego zdejmij górną osłonę silnika, zostaw ją w garażu, a kiedy poczujesz drgania na biegu jałowym - szybciutko sprawdzaj co widać w przewodzie zasilającym pompę wtryskową. Nie jest łatwo pomóc w takiej sprawie na odległość ... .

;) :peace:

buster napisał(a):
P.S. czy w logach widać czy katalizator jest ok ?


Moim zdaniem nic nie wskazuje na problem z katalizatorem ale bardzo mu pomożesz wypuszczając się "za miasto" z wykorzystaniem pełnej mocy silniczka ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 14:14:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotr, bardzo się cieszę, że na poważnie przyjąłeś posadę "analizatora logów" i udzielasz się już w każdym tego typu topicu (najzupełniej szczerze).
Zawsze od tego stroniłeś, a tu nagle taka niespodzianka :)
Cieszę się bardzo - przyda się bratnia dusza do prostowania zbyt wybujałej wyobraźni carla...

Co do logów kolegi buster:

Potwierdzam słowa meszruma - przycinanie się kierownic na ON widać jak na dłoni (nie otwierajA się do końca - powodując perturbacje ciśnienia) być może wystarczy tylko reguła prawej stopy.
Wtryskiwacze - rzeczywiście... uściślij tylko jaka to ma być dawka mixolu na zbiornik, mi kazałeś zalewać - 0,20 l na zbiornik, co skrzętnie czynię :) - teraz mówisz 0,25 l ? Wiem...wiem... czepiam się, ale ja wolę to robić z aptekarską dokładnością

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 14:40:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
buster napisał(a):
Mam prośbę, ponieważ nie znam się na tym tak jak wy to może rozwińcie swoje komentarze, np. Piotr jest nie tak w 08 ?,


Zapisane wartości wydają mi się (w niewielkim stopniu) "dziwnie nieregularne" (chociaż mieszczące się w "normie") i miałem "nadzieję" :): , że Wódz Miłościwy powiąże to z wynikami w 004 (dynamiczne) ale nic takiego nie nastąpiło :): ;) ... .



Piotr,

moim zdaniem, to zupełnie normalne. w okolicach 2200rpm jest OB, dawki pozostają na swoim miejscu. OB jest tłumiony przez N75 obcinając ciśnienie - spada wówczas masa powietrza, a za nią dawka paliwa [gdyby tak nie było, to stefan zasłoniłby horyzont :P ].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 15:01:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Piotr, bardzo się cieszę, że na poważnie przyjąłeś posadę "analizatora logów" i udzielasz się już w każdym tego typu topicu (najzupełniej szczerze).


Carlu ( :d :peace: ) - dziękuję Ci (również najzupełniej szczerze !!) za ciepłe słowa - ale to zbieg okoliczności. Wypowiedziałem się w topikach dotyczących samochodów znanych mi osobiście (z reala, z nasłuchów telefonicznych - serio!!, z korespondencji mailowej). Byłoby wręcz niestosowne milczeć na widok logów, skoro wcześniej "wymądrzałem się" :): poza AKP jak z autkami postępować... .

carlnova napisał(a):
Zawsze od tego stroniłeś, a tu nagle taka niespodzianka :)
Cieszę się bardzo - przyda się bratnia dusza do prostowania zbyt wybujałej wyobraźni carla...


"Pierwsze lody" przełamane, ponadto uwielbiam "spory" z Tobą i z Gminnym Defloratorem :):, więc pewnie tak już zostanie ;) , tym bardziej że czuję się teraz "zaproszony" do rozmów na aż tak wysokim szczeblu ( :diabel: :P ). Dzięki :D ... i (narazie :P ) to wszystko ... :d .

carlnova napisał(a):
Co do logów kolegi buster:

Potwierdzam słowa meszruma - przycinanie się kierownic na ON widać jak na dłoni (nie otwierajA się do końca - powodując perturbacje ciśnienia) być może wystarczy tylko reguła prawej stopy.


Ja też, ja też potwierdzam, ja też :!: :!: :!:
:): :peace:

carlnova napisał(a):
Wtryskiwacze - rzeczywiście... uściślij tylko jaka to ma być dawka mixolu na zbiornik, mi kazałeś zalewać - 0,20 l na zbiornik, co skrzętnie czynię :) - teraz mówisz 0,25 l ? Wiem...wiem... czepiam się, ale ja wolę to robić z aptekarską dokładnością


Bardzo cenna uwaga Panie Magistrze Goździkowa :): :P .
Ponieważ moim zdaniem mixol powinien "tylko" chronić nasze systemy paliwowe przed osadami oraz utrzymywać pełną sprawność VP i wtryskiwaczy - myślę, że 0.2 l / zbiornik (dodane do paliwa premium !!) zupełnie wystarczy jako profilaktyka.

U Buster'a zalecaną dawkę zwiększyłem dlatego, że jak sugerują logi - wtryskiwacze pracują w "ograniczonym zakresie" i najpierw należy je rozruszać, a dopiero potem zabezpieczać "dawką profilaktyczną". Tak szczerze mówiąc baaardzo wątpię aby różnica 0.05 l / zbiornik cokolwiek zmieniła ale gdyby jednak - niech tak już będzie. Po kilkukrotnym tankowaniu i przewietrzeniu silnika w trasie - przyglądniemy się efektom kuracji ... :-) .

meszrum napisał(a):
moim zdaniem, to zupełnie normalne. w okolicach 2200rpm jest OB, dawki pozostają na swoim miejscu. OB jest tłumiony przez N75 obcinając ciśnienie - spada wówczas masa powietrza, a za nią dawka paliwa [gdyby tak nie było, to stefan zasłoniłby horyzont :P ].


Zmiażdżyłeś mnie jak Robokop :): ... ale serdeczne dzięki za odpowiedź ;) .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: