.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 11:57:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Xenony!!! Pomóżcie!!!
PostNapisane: 30.wrz.2007 22:53:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2007 11:06:50
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich.
Przeglądam już forum już chyba z 4 godziny i jestem w punkcie wyjścia.. Przeczytałem mnóstwo postów na ten temat i wiem że nic nie wiem. Sprawa wygląda tak. Chcę do mojej A6 C5 w końcu zamontować ksenony, wiem że najlepszym rozwiązaniem byłyby oryginalne reflektory. Zdecydowałem się jednak na zakup zestawu HID i montaż. Czytałem, że całkiem nieźle to wygląda i się sprawuje. Teraz pytanie, bo już zdziczałem. Jaki zestaw muszę kupić, pod H1 czy H7? Chodzi mi o światła mijania z soczewką, bo sam dobrze nie wiem co mam teraz czy H1 czy H7 na krótkich, a co na długich. W końcu gdzieś się doczytałem, że H7 to ulepszona wersja H1, ale nie wiem na ile jest to prawda. Przy okazji, jakie żarówki są montowane na długich? Wiem, że najprościej jest wyciągnąć i pójść na CPN i się spytać. Dodam, że sprawa trochę pilna, bo z rana cisnę kupić zestaw, a nie wiem który... :|
Z góry dzięki za help i liczę na Waszą pomoc (i wyrozumiałość ;) )
Pozdrawiam

_________________
A6 '02 2,5TDI Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 06:00:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tylko orginał! Koniecznie załóż poziomowanie. Nie miałem zdania zanim nie zaczałem używać sprzetu. System poziomowania to nie tylko wtedy działa jak zapalasz samochód, ale podczas hamowania "wydłuża" wiązkę światła, a jak przód samochodu podnosi się do góry przy przyspieszaniu to obniża refletory... Wbrew pozorom układ ten pracuje cały czas i ma dość ciężką pracę. Jak tego nie zrobisz to będziesz ludziom walił po oczach... Już o spryskach nie będę nic mówił i o innym szkle reflektora... Sporo z rym roboty ale da sie zrobić i IMHO jest to jedyna droga. Jak ktoś jedzie na tych pseudo xenonach to żal za tyłek ściska jak mnie oślepia i ma to gdzieś... i najchętniej bym go zatrzymał i permanentnie zgasił mu te pseudo xenony... Jeśli nie stać Cię na ori zestaw to doskładaj bo to co chcesz zrobić to zwykłe druciarstwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 09:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
GrzesB napisał(a):
Jeśli nie stać Cię na ori zestaw to doskładaj bo to co chcesz zrobić to zwykłe druciarstwo.


Święte słowa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Po zmianie - plusy minusy i wnioski.
PostNapisane: 03.paź.2007 08:47:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2007 11:06:50
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
Siemka.

No więc zamontowałem. Wybaczcie ale rozwinę się trochę w tym temacie ;) Może się przyda to komuś kto się też zastanawia nad zmianą światełek na D2S.

Dzięki GrzesB za odpowiedź. No cóż.. zgadzam się z Tobą w 100%. Jasne, że lepiej włożyć ori z samopoziomowaniem i spryskami, ale hmm... koszta! Dobra, wiem, zaraz się odezwą głosy typu, stać cię na takie auto to licz się z wydatkami! Świeta prawda! W moim przypadku wiązałoby się to z wymianą reflektorów, wymianą zderzaka (pod spryski) montażem spryskiwaczy i pompek, montażem nowych manetek przy kierownicy, wymianą panelu świateł, zamontowaniem czujników samopoziomowania, no i oczywiście podłączeniem tego wszystkiego razem czyli okablowaniem, a także podłączeniem do ECU i zVAGowaniem (chyba). Mogę się mylić, ale pewnie jeszcze należałoby skalibrować czujnik. Z grubsza licząc koszt wyniósłby mnie 4tyś pln jeśli nie więcej, a roboty na ok. 3 dni, bo auto trzeba by było zdrowo wybebeszyć żeby wszystkie kabelki ładnie położyć. Jakby moja kobita to usłyszała, to już mógłbym się zawijać ehhehehe.

Wziąwszy wszystkie za i przeciw, zdecydowałem się jednak na wariant najtańszy. Dłubałem się ze wszystkim trochę, ale udało sie wszystko ładnie podłączyć tak że nawet "drutów" nie widać i wszystko jest zamknięte w obudowie reflektora (poza przetwornicą oczywiście :) ). No dobra, działa. Jedziem to testować.

Zaznaczę, że nie ustawiałem świateł po zamontowaniu. Pierwsze wrażenie? W końcu na drodze zrobiło się jasno ;) Zasięg zwiększył się trochę, może nie niesamowicie, ale zawsze te 25-30m jednak robi różnicę. Wcześniej widać zarysy postaci, znaki itp. Wczoraj wieczorem sprawdzałem "organoleptycznie" jak to wygląda i muszę powiedzieć, że nie oślepia jadących z naprzeciwka. Z odległości ok 100-120m stojąc na przeciwko przy zmianie poziomu reflektora z 0-3 i z powrotem nie widać zmiany tak żeby oślepiało. Jasne zmniejsza się zasięg światła, ale z daleka reflektor nie oślepia, tylko świeci tak samo. Dopiero na wysokości ok pół metra, jak się kucnie, lekko daje po gałach, ale to chyba już każdy reflektor będzie oślepiał na takiej wysokości.

Próba nr 2 - reflektory ustawione na 0. Przejazd z naprzeciwka. Kilka razy minąłem się z kumplem na długim prostym odcinku ok kilometra. Z daleka nie widać żadnej różnicy między normalnym samochodem z ksenonami, czy zwykłymi żarówkami. Im bliżej tak samo, nie oślepia.

Próba nr 3 - jazda za samochodem blisko. Z odległości ok 150m nie widać różnicy. Gdy podjedzie się blisko tak na 20-30m, trochę odbijają się w lusterku. Ma się wrażenie, że "ktoś siedzi na ogonie"

Co do samopoziomowania, owszem, przy przejazdach po nierównej nawierzchni światła "kołyszą" się i podskakują, szczególnie to widać przy przejeździe po zwalniaczach. Nie jeździłem nigdy do tej pory samochodem z ksenonami więc trudno mi jest to określić, ale wydaje mi się, że przy najeździe na zwalniacz nawet przy prędkości 20kmh system poziomowania nie będzię w stanie tak szybko zareagować na zmianę położenia i światła będą również "podskakiwać". Z tego co mi wiadomo czujniki samopoziomowania reagują na nacisk tylnej osi (czyli robią to co w normalnych reflektorach ja reguluję potencjometrem). Nie wydaje mi się żeby taki drobne i szybkie zmiany jak np. wjechanie w dziurę czy inną nierówność czujnik byłby w stanie wychwycić i skorygować w ułamku sekundy. Nie chcę tutaj dywagować, tymbardziej że nie mam doświadczenia z jazdy z oryginalnym ksenonem więc proszę o poprawienie mnie.

Ostatnia rzecz. Radio a raczej jego brak. Można zapomnieć o słuchaniu radia po zamontowaniu tych ksenonów. Trzaski, szumy, niektóre stacje w ogóle zagłuszone.. Może tylko radio maryja dobrze byłoby słychać ;) Co prawda słychać jak coś gra, ale tak jakbym miał Safari. Ponoć z CB jest to samo, nie wiem nie mam. Mimo to TV chodzi dalej ok i wszystko ładnie odbiera, zapewne dlatego, że na innych częstotliwościach (może tak być również, że TV zbiera sygnał z 4 anten, nie wiem czy radio też zbiera ze wszystkich czy tylko z jednej..). Nie wiem czy to jest problem w ekranowaniu kabli, może samej przetwornicy. Bądź co bądź, mamy tutaj do czynienia z HV, praktycznie 23kV, to tak jakby niedaleko położyć wiertarkę, albo włączyć szlifierkę. Samemu to ekranować raczej bez sensu, bo wtedy dopiero to będzie "druciarstwo" pierwszej klasy, a efekt trudno nawet przewidzieć, jeśli w ogóle będzie jakiś. Widzę że na allegro pojawiły się ostatnio zestawy pozbawione tej wady. Nie wiem czy rzeczywiście zostało to wyeliminowane, trudno mi powiedzieć bo nie sprawdzałem tego.

Wnioski.
Wszystko ładnie i ok. Świeci dobrze, nie oślepia za bardzo mimo tego, że na drutach. Pewnie dodatkowa regulacja reflektora pomogłaby trochę. Ale.. ściągam to za kilka dni! Czemu? Radio. Z reguły nie lubię jak mi coś przeszkadza, lub nie działa, a taki minus dyskwalifikuje całą tą zabawę. Zaczynam odkładać kasę na oryginalny zestaw z poziomowaniem i spryskiwaczami jakieś zaskórniaki ;) Póki co odkręcam wszystko i instaluje normalne H7, lepiej będzie jak włożę żarówki 55W 120% czy jakoś tak, nie te badziewia co tak chamsko na niebiesko świecą. Są takie co rzeczywiście dają trochę lepsze światło jak zwykła świeczka, nie pamiętam teraz nazwy, ale na forum już o nich czytałem.

Nie chcę się chwalić. Mam fajny samochód, praktycznie pełna opcja. Dlaczego w takim aucie może brakować jednej pierdoły, która będzie tak strasznie razić? Mijam często na ulicach "części" ;) czyli siostrzane szósteczki w uboższych wersjach, ale mają pełen ksenon z oprzyrządowaniem. Czy to jest taka polityka firmy, że wstawiamy prawie wszystko, a czegoś nie dorzuci? Czy to już indywidualne życzenie klienta?

Na koniec dodam tylko że nie robię sobie żadnej reklamy i nie sprzedaję tego typu sprzętu! ;) Chciałem tylko żeby inni zapoznali się z moją opinią i doświadczeniami.

Pozdrawiam!

_________________
A6 '02 2,5TDI Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 17:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 09:54:11
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa+Skarżysko
Co to był za zestaw który zamontowałeś? Coś ala no name czy od konkretnego producenta HiD-ów :d ....Chodzi mi głównie czy przetwornica była sygnowana przez jakiegoś konkretnego producenta ,czy poprostu made in china.

_________________
A4 ADR 96r ......mocy przybywaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 18:46:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2007 11:06:50
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
Hej.
Jakbym wiedział, że są jakieś "firmowe" to bym sobie takie sprawił. To co ja miałem to typowe made in china, choć przyznam szczerze, że wykonane całkiem solidnie. No cóż... ciągle to jednak chińszczyzna. Nie piszą, że radio trzeszczy w instrukcji ;)
Pozdrówka.

_________________
A6 '02 2,5TDI Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 20:08:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Ja mam zestaw też pewnie china ale radia ani CB mi nie zakłócają. Pięknie świecą tylko jeszcze muszę przerezać przesłonę jak w ori ksenonach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 22:24:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 09:54:11
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa+Skarżysko
Z tym radyjkiem nie ty pierwszy nie ostatni....paru znajomych miało podobne atrakcje. Po nitce do kłębka prawdobodobnie odpowiada za to wadliwie działająca przetwornica, lub coś nie tak z połaczeniami.Ale raczej stawiałbym na to pierwsze no bo w poprawnym podłączeniu nie ma zbyt wielkiej filozofii i to się udaje :): .......co ciekawe zakłóca tylko w pasmie FM?

_________________
A4 ADR 96r ......mocy przybywaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 22:38:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A ja o mały włos wczoraj kluczem do kół nie zgasiłbym tych pseudo xenonów jednemu takiemu przerabiaczowi... kurcze - nic nie widziałem tylko jego xenon... w Corolii (starszy model, okrągłe światła bez soczewki). Ja osobiście nie godzę się na takie drutowanie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 06:05:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Bo jak ktoś do ryfli zakłada ksenon to już jest maksymalne druciarstwo i brak odpowiedzialności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 06:40:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Witajcie.
Ja mam pytanie z innej beczki...
Moze mi ktos odpowiedziec jak i wogole CZY da sie ustawiac jakos spryskiwacze do xenonow. Mam wrazenie ze pryskaja zdeko zaaa wysoko. Zawsze po spryskaniu lamp mam uwaloną całą maske :/
Spryski wysuwają sie jedynie przy "pryskaniu" wiec ewentualna regulacja solo nie wchodzi w gre.... :/
Ma ktos jakis pomyśl.. ?

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 07:33:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tam jest jakaś regulacja. W instrukcji od samochodu jak dobrze pamietam jest nawet napisane w jaki dokładnie punkt spryskiwacz ma sikać :P Niemniej to juz nie o to chodzi - spryskiwacz wysuwa się pod ciśnieniem płynu - a uwierz mi - spężyna w nim (chowająca) jest bardzo mocna... w związku z tym ciśnienie w przewodzie zasilającym w płyn jest dość duże - jak Ci psiknie takim płynem w reflektor to siłą rzeczy zapsika również maskę - mam wrażenie, że nie wyregulujesz tego w taki sposób aby nie odbijało od reflektora i waliło na maskę... Ja tam zawsze używam sprysków przy >100km/h i ma maske niewiele dolatruje, a jak doleci to od razu odparowuje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 08:15:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
GrzesB napisał(a):
Ja tam zawsze używam sprysków przy >100km/h i ma maske niewiele dolatruje, a jak doleci to od razu odparowuje :)


Zadko na swiatłach stoi sie z predkoscia 100km/h :)

Tak czy inaczej dziekuje za odp.
Dzis zerkne w instrukcje autka ... Moze tam cosik bedzie...

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 09:42:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 09:54:11
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa+Skarżysko
GrzesB napisał(a):
A ja o mały włos wczoraj kluczem do kół nie zgasiłbym tych pseudo xenonów jednemu takiemu przerabiaczowi... kurcze - nic nie widziałem tylko jego xenon... w Corolii (starszy model, okrągłe światła bez soczewki). Ja osobiście nie godzę się na takie drutowanie :/


Musisz wozic wiatrówkę ze sobą ,będziesz gasił juz ze znacznej odległości lampki takiemu panu :D .....a tak na powaznie skoro wszędzie trąbia ,że xenony mozna zaożyć do każdego auta, to jaki problem.Taki cymbał zakłada i jest święcie przekonany że dla bezpieczeństwa zrobił wszystko :/

_________________
A4 ADR 96r ......mocy przybywaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 11:00:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
L.I.O.N napisał(a):
GrzesB napisał(a):
A ja o mały włos wczoraj kluczem do kół nie zgasiłbym tych pseudo xenonów jednemu takiemu przerabiaczowi... kurcze - nic nie widziałem tylko jego xenon... w Corolii (starszy model, okrągłe światła bez soczewki). Ja osobiście nie godzę się na takie drutowanie :/


Musisz wozic wiatrówkę ze sobą ,będziesz gasił juz ze znacznej odległości lampki takiemu panu :D .....a tak na powaznie skoro wszędzie trąbia ,że xenony mozna zaożyć do każdego auta, to jaki problem.Taki cymbał zakłada i jest święcie przekonany że dla bezpieczeństwa zrobił wszystko :/


Często zamiast wiatrówki przydałby się karabin maszynowy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 11:43:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
co innego zakładanie xenonów do lamp z soczewką , potem zrobienie przesłony , a co innego kiedy xenon założymy do lamp gdzie nawet szkło nie jest spolerowane , wtedy naprawdę potrafi oślepiać

Grzesiu ja się z Tobą nie do końca zgodza , bo ludzie ze "zwykłymi" światłami też oślepiają i to wcale nie gorzej od tych co mają xenony , więc co im też bedziesz gasił światła :/ niestety taki naród

osobiście bedę zakładał do siebie xenon ale to za jakiś czas , między innymi po to kupowałem lampy soczewkowe.


co do regulacji sprysków to owszem samemu tego się nie da zrobić , w momencie gdy 1 osoba spryskuje reflektor druga musi zblokować sprysk i małą szpileczką wyregulować miejsce gdzie ma tryskać.
w C5 jest już tak zrobiony sprysk że tryska mgiełką i tryska po całym reflektorze pod sporym ciśnieniem , wiec nie ma bata by to się nie dostało (trochę tego płynu) na maskę . ja mam dokładnie to samo spryski działają i maska troszkę morka :(

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: