.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 02:38:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap 2.0 (ABK) na 1.8T(AMB)
PostNapisane: 04.paź.2007 21:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
Witam, mam Coupe ABK z 1992 roku i denerwuje mnie te 115 kucy, po przeczytaniu kilku postów zorientowałem sie ze idzie włożyc tanim kosztem motor od A4 1.8T. Dobrze sie składa bo pracuje na szrocie i wczoraj sprawdziłem że mamy na półce AMB od audi A4 z 2001 roku. Leży z komputerem i wiązką z małym przebiegiem w dodatku jeżdżony na automacie:-).Rozmawiałem z szefem i dostał bym ten motor za 1800zł to taka cena dla mnie bo normalnie chce za niego 3000. Zastanawiam sie czy nie wziąść tego silnika i nie wrzucic go do mojej Coupety tylko nie mam doświadczenia z taką kombinowaną przekładka. Jestem w dobrej sytuacji bo mamy na szrocie dużo cześci do róznych modeli wiec moge eksperymentować. Dodam że w coupe mam włożoną skrzynie od audi A4 1.6 bo wcześniej miałem automata i przekładałem na manual. Skrzynia jest krótsza ale nie szkodzi bo ja mam założone 17 cali felgi wiec i obwód koła jest troche wiekszy jak w orginale. Chciałem was zapytac co potrzebowałbym dokładnie żeby ten silnik zaadoptowac w audiku czy pod tą skrzynie go podepne bo powiem szczerze ze nie chciałbym eksperymentowac z półosiami i piastami no i co musiałbym ewentualnie przerobic? Dodam że AMB ma w serii 170 kucy

_________________
Audi Coupe S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:32:33 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Jaki to dla Ciebie "tani koszt"?
Pogadaj z Frano F1 on coś takiego ma u siebie.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 11:07:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
mysle zeby sie zamknąć w 3000zł. ;)

_________________
Audi Coupe S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 11:42:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zapomnij.. zawsze wyjdą jakieś sprawy, których nie weźmiesz pod uwagę.. a wtedy koszty rosną i to baaardzo.

Zastanawiałeś się jak podłączysz elektronikę??

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 13:00:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
chciałeś chyba napisać 13 000 :peace:

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 13:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
silnik z osprzetem kompletnym komputerem i instalacją 1800zł zrobienie wydechu i elektronik pochłonie kase no wiadomo ze cos tam jeszcze wyjdzie ale pare złoty odzyskam ze starego silnika przepływka ABK jest droga za silnik wezme z 600zł mysle ze z 1000zł wyciągne .Nadwozie mam ok! a reszta czesci lezy na półkach:-) tylko sie dogadac z szefem .

_________________
Audi Coupe S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 20:21:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Ile silnik ? Z turbosprezarka moze ? Ale to sprawne czy zatarty ? :D

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 21:29:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
nosb a jak myslisz ??? pewnie bez turbiny a juz napewno zatarty :D Czasami lepiej nic nie mówic jak probowac z kogos kpic. Jak już chcesz sie wypowiadac na forum to przeczytaj cały wątek a nie tylko ostatni post bo z tego co widze to nie jestes w temacie :> Pracuje na szrocie i moge go miec po kosztach zakupu za 1800 żeby ci jeszcze gula rozbujac to dodam że nie tylko z turbiną ale z całym kompletnym osprzetem łącznie z przepływką, filtrem, kolektorami, sterownikiem,wiazka i wiele wiele innych części które będą mi potrzebne.Przebieg 80tys na automacie. Pasuje Ci :peace:

_________________
Audi Coupe S2


Ostatnio edytowano 05.paź.2007 21:32:29 przez okonionen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 21:32:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
No to faktycznie mi gula zrobiłes... Az sie popłakalem :(

Skoro wiesz ile silnik itp to o co pytasz ? Przekładaj...

Wystarczy przejrzec temat FranoF1 i bedziesz widziałe co i jak...

Aktualna skrzynie ewidentnie OUT i zmiana na jakąs dłuzszą...

Pozdro i nie goraczkuj sie : mi na byle co gul nie skacze...

I tak jak pisze DeS : najgorzej z elektonika ... W 1,8 T jest tego od cholery ... Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe z tego ... Na start : skoro miałes silnik w automacie to sterownik do przeprogramowania albo szukanie pod ten silnik w manualu ... juz masz koszt którego nie przewidziałes ... Itd itp ...


PS : znajdz mi tam na szrocie zdrową turbawe K16/24 (Calibra turbo np) to wtedy mi skoczy i chetnie odkupie :peace:

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 21:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
dzieki za rade ;) Jak kiedys mi wpadnie taka turbawka to sie odezwe pozdro
PS.a z tym kompem to masz racje nie przewidziałem ale wiesz co ,sam mam w swoim ABK komp od automata, przełożyłem skrzynie na manuala od A4 i chodzi bez zarzutów no ale w A4 może być inaczej dlatego założyłem ten wątek żeby w miare możliwości jak najwiecej informacji zebrac przed przystąpieniem do przeróbki, byc może jak sie dowiem o wszystkich przeciwnosciach to zrezygnuje, chyba od tego jest te forum żeby uświadamiac takich jak ja no nie? Graba :peace: A ha po za tym znam tam u Ciebie w mieścinie mechaników co robią rajdówke dla Michała Sołowowa wiec jak przyjadą niedługo do nas na mazury na trening to beda mieli chwilke spojżeć na ten mój eksperyment a wiedze maja naprawde dużą ;)

_________________
Audi Coupe S2


Ostatnio edytowano 05.paź.2007 21:52:29 przez okonionen, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 21:52:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Siadlem w temacie i musze sprostowac : wystarzy w ECU tym od automata z 1.8 T zmienic kodowanie i bedzie ok ... Najgorsze w tym wszystkim to bedzie połaczenie elektroniki .... Watpie ze sam to zrobisz... A połączenie starej elektryki z coupe z elektyka od 1,8 T bedzie wtmagało spoooro pracy i zapłacenia komus za nią ;) Mechanike owszem : skoro masz tam kupe gratów to zawsze poskładasz jakos sam... Bo przeciez pracując na szrocie chyba nie robisz kawe tylko rozkrecasz itp :): :diabel: :peace:

Silnik cena swietna ... Ale dojdzie od cholery gratów jeszcze... mysle ze koszt MINIMALNY to 5 tys ale to minimum kompletne...

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 21:56:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
No po tej wypowiedzi widze że jestes w temacie... co prawda nie rozkrecam samochodów ,siedze w biurze i przyjmuje ludzi ale wiedze o mechanice i elektryce samochodowej jako taką mam bo jestem blisko rajdów samochodowych i to juz dosc długo,mamy dział sportu i tam siedzą chłopaki co cały czas grzebia przy wyczynowych subaru i mitsubischi wiec mysle ze jak cos to pomoga w końcu kiedys składali rajdówki Hołkowi :-)

_________________
Audi Coupe S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 22:00:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Ogólnie polecam poczytac posty FranoF1 ... Dokładnie opisywal co i jak. JAk widac samo połączenie mechaniczne nie jest straszne ---> w koncu sam blok to jest praktycznie identyczny jak w starym 1,8 z b3 :) Ale kable , kabelki czujniki , czujniczki itd itp to juz inna bajka ...

Zobacz ile Frana to kosztowało nerwów...

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: