.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 00:22:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 4,2 ABZ] Wibracje przy hamowaniu....
PostNapisane: 02.paź.2007 12:10:11 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Powrócił problem z hamulcami, w sumie nie wiem co to może być
Miałem problem z kontrolka od ABS - czasami się zapalała - okazało się że łożysko lewego przedniego koła miało luzy - zostało wymienione na oryginał.

Po około miesiącu problem troszkę inny pojawił się znowu:
-kontrolka od ABS sporadycznie zaświeca się znowu, potem gasze go i np. albo godzina albo 2 tygodnie jest spokój (nie wiem od czego to zależy). Poza tym przy hamowaniu z większych prędkości są wyczuwalne wibracje, tak jakby jakieś bicia na tarczach albo coś w tym stylu.

Tarcze zostały sprawdzone w serwisie i podobną są OK (grube i nie powichrowane), klocki też wszędzie conajmniej 7-9 mm. łożyska pozostałe są ok....

zauważyłem też że na polnych drogach czasami lekko odzywa się coś w zawieszeniu (ze dwa razy dopiero usłyszałem, jakby lekki stukot z przodu z lewej strony) - może to być przyczyną tych wibracji (robię niedługo kontrolę zawiechy gdzieś na szarpakach to ustalę co jest winne)

Co jeszcze może powodować wibracje?
-wahacz/łącznik itp.?
-coś z ABS-em (ale generalnie kontrolka nie zapala się przy wibracjach, jeżeli już się zapali to przy odpalaniu lub w czasie bardzo wolej jazdy)
-czy ASB (skrzynia) może powodować wibracje?

Wszelkie sugestie mile widziane, pozdrawiam, z góry dzięki za info :)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:34:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Jedyne co mi przychodzi do głowy (odnośnie wibracji) to tarcze - u mnie były już w nie najlepszym stanie, aby się upewnić czy to to dałem do przetoczenia i po tym zabiegu problem zniknął. U mnie też działo się to przy hamowaniu z większych prędkości, gdy tarcze się rozgrzały.
Ale skoro twierdzisz, że tarcze, klocki OK to raczej nie to...

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 11:26:55 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No wiesz to czy na 100% są OK to nie wiadomo, ale zostały wykluczone przez mechanika.... każdy może się pomylić... szukam dalej

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 08:42:06 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Pojechałem na kontrole tych hamulców
Powiedzieli żeby najpierw sprawdzić wyważenie i czy koła/opony są OK
tak zrobiłem: felgi proste, opony są OK, wyważenie OK (lekkie poprawki, były 0,0,5,0 - czyli jedna opona miała 5 gram - nie sądzę żeby to było to)
Obejrzeliśmy dokładnie tarcze: są co prawda grube ale ich górna część (ta na której są otworki) jest zardzewiała już i na części ciernej od góry 2-3 mm są chropowate - a klocki po nich trą - mechanicy twierdzą że to może być to.... w poniedziałem zostawię im audicę na cały dzień to maja jeszcze sprawdzić profilaktycznie geometrię (ale jest raczej ok bo hamuje i jedzie prosto :p) i zawieszenie (lewy przednie zawieszenie czasami na nierównych polnych drogach stuka lekko) - wymienie pewnie jakieś końcówki lub wahacze

W związku z tym pytanka: (chodzi mi o najlepsze części)
-Jakie tarcze polcecacie do A8? (przód)
-Jakie klocki do A8? (też przód)
-Zakładając że jakieś wahacze będą do wymiany, to jakiej firmy są najlepsze/najtrwalsze? (aby mieć na długo spokój)

Z góry dzięki za informacje :)

PS: to znalazłem w intercarsie (szukałem po modelu, silniku, roczniku, a dalej po wymiarach tarczy oraz po obecności czujników w klockach)
Tarcze
BREMBO 415 zł x 2 (314 x 59,7 x 30 mm, wentylowana)
ATE 295 zł x 2 (314 x 59 x 30 mm, wentylowana)
TEXTAR 293 zł x 2 (314 x 59,5 x 30 mm, wentylowana)

Klocki
ATE 478 zł kpl (2 wskaźniki zużycia)
FERODO 310 zł kpl (2 wskaźniki zużycia)

Skłaniałbym się do zestawu tarcz BREMBO i klocków FERODO - sensowna opcja?, czy może klocki ATE? Jakoś tak o uszy mi się obiło że BREMBO+FERODO dobrze współpracują...

Co do wahaczy to zastanawiam się nad: FEBI BILSTEIN, LEMFÖRDER i TRW (pod warunkiem że to będzie wahacz a nie stabilizator czy inne ustrojstwo - to się dopiero okaże...)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:35:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Ja też planuję zakup tarcz i klocków, gdyż moje niebawem się skończą (póki co jeżdżę na tych wyprostowanych i jest OK ale tarcze już nie sa pierwszej młodości), coś mi się obiło o uszy, których nie brać, chociażby ze względu na pisk przy hamowaniu... ale nie pamiętam już. Było kilka razy na forum, jak dobrze poszukasz to znajdziesz :)
Natomiast jeśli chodzi o części to zawiechy to z zamienników ponoć Moog są godne polecenia. Jeśli będziesz potrzebował to zapytaj o nie kolegi ADAM12, powinieneś dostać w korzystnej cenie ;)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:41:09 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dzięki za info, generalnie nie chodzi mi o najtańsze ale o najlepsze :p
A najlepiej najlepsze w najlepszej cenie :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 12:40:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Sprawdz bicie tarcz czujnikiem zegarowym inaczej nic nie znajdziesz,z zewn. nie widac czy tarcza ma bicie
Ja kupilem tarcze ATE,padly po 1tys.km,reklamacje uwzgledniono,nastepne to nawiercane Zimmerman(300zł/szt) i klocki Ferrodo,polecam taki zestaw

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 12:41:57 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Generalnie i tak należy te tarcze wymienić... więc w sumie kupno nowych nie zaszkodzi, biorę chyba ostatecznie tarcze ATE + klocki LUCAS'a

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 13:07:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
necro napisał(a):
Sprawdz bicie tarcz czujnikiem zegarowym inaczej nic nie znajdziesz,z zewn. nie widac czy tarcza ma bicie
Ja kupilem tarcze ATE,padly po 1tys.km,reklamacje uwzgledniono,nastepne to nawiercane Zimmerman(300zł/szt) i klocki Ferrodo,polecam taki zestaw


Reklamacja uznana komercyjnie.Tarcze skrzywiły się w tak szybkim czasie bo zapewne nie oszczędziłś ich na samym początku ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 13:14:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
ADAM 12 napisał(a):
necro napisał(a):
Sprawdz bicie tarcz czujnikiem zegarowym inaczej nic nie znajdziesz,z zewn. nie widac czy tarcza ma bicie
Ja kupilem tarcze ATE,padly po 1tys.km,reklamacje uwzgledniono,nastepne to nawiercane Zimmerman(300zł/szt) i klocki Ferrodo,polecam taki zestaw


Reklamacja uznana komercyjnie.Tarcze skrzywiły się w tak szybkim czasie bo zapewne nie oszczędziłś ich na samym początku ;)



Sam juz nie wiem,co najlepsze to chyba jednak byly proste,po wymianie na zimmerman i zalozeniu nowych klockow biło tak samo jak na ate,dopiero po wymianie wahacza ustapilo,takze zareklamowalem pewnie dobre tarcze ;)

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 13:45:03 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
U mnie też jakby wahacz słychać....... więc kto wie......
Ale tarcze i tak wymienię bo te co są są co prawda grube, ale za pięknie nie wyglądają.... :p

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2007 14:27:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Tarcze i klocki juz do mnie dotarly, dziś albo jutro wymienię i dam znać co i jak.
Tarcze ATE, klocki LUCAS

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 07:05:22 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Tarcze i klocki wymienione, wibracje ustały :) :) Nareszcie mogę komfortowo hamować :)

Byłem też na szarpakach (a propo tego lekkiego stukania na polnych drogach) - nic nie wykryli, stwierdzili żebym nie szukał sobie niepotrzebnie wydatków...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 07:27:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
:peace:
Napisz jeszcze proszę jak wrażenia z użytkowania zestawu ATE+LUCAS, mam na myśli głównie czy nie piszczy przy hamowaniu?
Mnie też niedługo czeka wymiana tarcz i klocków...

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 07:54:24 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Przejechałem dopiero 10 km :peace:
na razie wrażenia dobre, pisków brak, słabo hamuje ale to normalne przez jeszcze około 50-100 km....
Poza tym nie hamowałem tak porządnie bo szkoda nowych hamulców, testowałem czy nie ocierają (na luzie patrzyłem czy nie spowalniają za bardzo - ale są ok), nie ściąga przy hamowaniu (puściłem kierownicę i po heblach i prosto hamuje), wibracji brak, grzać się chyba nie grzeją, znaczy tarcze po 10 km testowań hamulców były bardzo ciepłe ale nie skrajnie gorące
Generalnie jest OK, na razie brak jakichkolwiek błędów ABS i czujników klocków (więc mechanicy nawet chyba dobrze popodłączali)

Zestaw ATE + LUCA bo klocków ATE nie ma do tego modelu A8, są dopiero po lifcie (89 rok)

Pozdrawiam

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 08:31:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
Witam.
Jezdze 100 c4/s4 4.2 z 93r.

Wymienialem tarcze i klocki jakies 8000tysia km temu i wlasnie zalozylem zestaw ATE + LUCAS i powiem ze spisuja sie swietnie.
moje spostrzezenia sa takie :

Z poczatku nie szalej z heblowaniem niech sie uloza dobrze.

po jakis 2000-3000 tysia/km zaczna ci troszke popiskiwac ale za to auto staje deba!!! az czasem strach ze ktos ci w pupe wiedzie :peace:
Przypuszczam ze masz te same tarcze i klocki co ja. sa one dosc miekkie, nie miej do nich pretensji jezeli LUCAS skonczy ci sie po 20-tu kola/km i ze bedziesz musial czesciej myc felgi bo LUCAS dosc mocno pyli.

ps. co do pukania na polnych drogach tez to mam ale jak masz twarde zawieszenie to nie dziw sie temu.
to tyle.
jezeli cos to pomoglo to ciesze sie bardzo,

pozdrawiam.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 08:50:30 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Zawiechę mam standardową, mówią że jest OK 9testowali), powiedzieli też że lewa tarcza była już słaba i pordzewiała w okolicach styku z piastą, mogła mieć "luzy" - nie wiem czy to mozliwe, oni mówią że ta tarcza mogła sporadycznie popukać.... hmmm. Na razie nie ma pukania, ale na razie nie jeździłem offroad...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 08:58:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
mi pukalo dosc glosno cos z przodu, nie wiedzialem co dopuki nie zauwazylem ze mam luzna oslone w prawym nadkolu pare srubek wkretara i jest malinowo.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 15:20:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
morgothdbma napisał(a):
mogła mieć "luzy" - nie wiem czy to mozliwe, oni mówią że ta tarcza mogła sporadycznie popukać.... hmmm. Na razie nie ma pukania, ale na razie nie jeździłem offroad...



Zmien mechanikow.......

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 05:30:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Ja mam u siebie to samo auto wibruje mi strasznie podczas hamowania całe auto wpada w rezonans tarcze mam załozone nowe tył i przód tarcze Textar i klocki ferodo ponadto przed założeniem tarcz sprawdzone zostały zegarowo piasty czy nie maja bicia było ok, wymieniłem juz opony na inne zamieniałem koła przud tył i dalej to samo mam juz powoli dość tego auta ale jeszcze zdejme koła aluminiowe i założe mniejsze zimowki na stalówkach i zobacze jak sie nic nie zmieni wtedy bede miał pewnosc że to wina auta.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: