.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:38:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:55:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
meszrum napisał(a):
lukmat77 napisał(a):
jeśli chodzi o N 75 to kolega ma trzy sztuki napewno dobre więc chyba nie będzie z tym problemu


to na co czekasz? :P
podmień N75 [szary] i zaloguj dynamicznie 010 i 011 [oddzielnie].


ok. ale to dopiero jutro, dziś już nic nie loguje :peace:

Pozdrawiam i dziękuje

ps. na domiar złego po wymianie filtra paliwa przez tego samego fachowca dziś odczytałem bład G210 low fuel........ Błędu tego na dzień przed wymianą filtra na 100 % nie było. Wymian odbywała się na 1/3 zbiorniku paliwa, nie wiem może nie zalał filtra ropą. :?: Narazie go skasowałem, ale byc może powróci, co skutkować będzie następnym wydatkiem :/
.

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 20:17:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
oto kolejność czynności w Twoim aucie:

1. podmiana N75 i logowanie dynamiczne 010 i 011;
2. jeżeli nie będzie poprawy na nowym N75, to odpinasz wydech przed katalizatorem i logujesz dynamicznie 010 i 011;
3. jeżeli nadal nie będzie poprawy, to zdejmujesz wszystkie przewody podciśnienia, sprawdzasz i zakładasz poprawnie i logujesz dynamicznie 010 i 011;
4. jeżeli nadal nie będzie poprawy, to podmieniasz lmm i logujesz dynamicznie 010 i 011.

po tych 4 krokach auto będzie nie do poznania.
stawiam na N75/katalizator i przy okazji źle mierzące lmm.

kąt wtrysku i G210 na razie zostawiamy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 11:33:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
witam ponownie koledzy, zapodaje logi na N75 kolegi, dynamiczne 010, 011 :d

Obrazek

Obrazek

mesz co Ty na to :?:

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 11:51:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, jak mówiłem. :d

do wymiany masz:
- N75 [widać wielką poprawę];
- przepływomierz [kompletny zgon - wg mnie nie ma sensu czyścić, ani podmieniać na próbę, choć gdybyś miał nowy pod ręką... ;) ].

po wymianie jednego i drugiego będzie 150PS/310Nm.

czy filtr powietrza był wymieniany [kiedy? jaki?]?
jeżeli nie, to wymień [na Knecht], a lmm wstępnie przeczyść alkoholem izopropylowym [20PLN, spray].
...i zaloguj dynamicznie 003, 010 i 011 [na N75 kolegi].

[bardziej oszczędnie nie można już postawić diagnozy]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 18:09:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
meszrum napisał(a):
tak, jak mówiłem. :d

do wymiany masz:
- N75 [widać wielką poprawę];
- przepływomierz [kompletny zgon - wg mnie nie ma sensu czyścić, ani podmieniać na próbę, choć gdybyś miał nowy pod ręką... ;) ].

po wymianie jednego i drugiego będzie 150PS/310Nm.

czy filtr powietrza był wymieniany [kiedy? jaki?]?
jeżeli nie, to wymień [na Knecht], a lmm wstępnie przeczyść alkoholem izopropylowym [20PLN, spray].
...i zaloguj dynamicznie 003, 010 i 011 [na N75 kolegi].

[bardziej oszczędnie nie można już postawić diagnozy]


dzięki mesz :peace: , jeśli chodzi o filtr powietrza to mam już zakupionego Knechta i pozostaje go tylko wymienić (aktualnie filtron) ale to pomysł poprzedniego właściciela tak jak i filtr paliwa wymieniony zresztą parę dni temu na Knechta.
Auto mam dopiero parę miesięcy i powoli uczę się go należycie eksploatować wg. instruckcji podanych na AKP.

Po weekendzie jadę do serwisu po przepływkę. N75 też chyba kupię nowy o ile nie będzię kosztował zbyt dużo. do wymiany mam też poduszki pod skrzynią noi to chyba będzie narazie tyle.
Może warto byłoby zainwestować jeszcze w nowe wężyki do podciśnień, choć dzisiaj sprawdzałem wszystkie i wydawały się ok.

Rozumiem że nowy przepływomierz trzeba przeczyścić przed założeniem alkoholem izopropylowym :?:

Wracając do jazdy i logowaniu na N75 kolegi to muszę stwierdzić że samochód posiadał zdecydowanie mniejsze przyspieszenie niż na starym N75. Troche mnie to zastanawia czytając Twoją odpowiedż mesz :):

Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 19:56:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mnie dziwi jeszcze bardziej, gdyż z logów wynika coś zupełnie odwrotnego:
- Twoje N75: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 43353597c2 ;
- Kolegi N75: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 578391ceeb .

jest większe ciśnienie doładowania [poz. 3], większa masa powietrza [więcej paliwa - poz. 1]. w przełożeniu na rzeczywistość: wynika z tego, że jest więcej mocy.
czy N75 Kolegi ma taki sam nr jak Twoje?

N75 kosztuje w ASO ok 380 - 400 PLN.
lmm kosztuje w trybie austausch ok. 390 PLN [w trybie zwykłym >1050 PLN].
[nigdy nie czyścimy lmm niczym po zakupie :d - czyścimy tylko to lmm, które nam umiera]


nie wolno Ci założyć nowego lmm jeżeli masz filtr Filtron [lmm umrze po 50km]. jednakże, by zminimalizować Twe koszty [by nie okazały się zbędne] zrób tak:

1. najpierw wymień filtr powietrza [załóż swój nowy Knecht w odpowiednim kierunku :P ];
2. wymontuj swoje lmm i wyczyść alkoholem izopropylowym: http://allegro.pl/item250274187_wyczysc ... ensor.html ;
3. załóż swoje wyczyszczone lmm i zaloguj dynamicznie 003, 010 oraz 011 [jeżeli miałbyś możliwość, to uczyń to na N75 Kolegi, jak również na Twoim].

poniesiesz koszt circa 30 PLN, a dowiemy się bardzo wiele.


[jestem zdania, że zanim wydamy zbędnie jakiekolwiek €, to trzeba sprawdzić wszystko we własnym zakresie]

jeżeli jednak kupowałbyś kiedyś lmm, to pamiętaj:
Kod:
nowy:
VAG 059 906 461 E / Bosch 0 281 002 429

regenerowany:
VAG 059 906 461 EX / Bosch 0 986 284 005

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 21:15:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
meszrum napisał(a):
mnie dziwi jeszcze bardziej, gdyż z logów wynika coś zupełnie odwrotnego:
- Twoje N75: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 43353597c2 ;
- Kolegi N75: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 578391ceeb .

jest większe ciśnienie doładowania [poz. 3], większa masa powietrza [więcej paliwa - poz. 1]. w przełożeniu na rzeczywistość: wynika z tego, że jest więcej mocy.
czy N75 Kolegi ma taki sam nr jak Twoje?

N75 kosztuje w ASO ok 380 - 400 PLN.
lmm kosztuje w trybie austausch ok. 390 PLN [w trybie zwykłym >1050 PLN].
[nigdy nie czyścimy lmm niczym po zakupie :d - czyścimy tylko to lmm, które nam umiera]


nie wolno Ci założyć nowego lmm jeżeli masz filtr Filtron [lmm umrze po 50km]. jednakże, by zminimalizować Twe koszty [by nie okazały się zbędne] zrób tak:

1. najpierw wymień filtr powietrza [załóż swój nowy Knecht w odpowiednim kierunku :P ];
2. wymontuj swoje lmm i wyczyść alkoholem izopropylowym: http://allegro.pl/item250274187_wyczysc ... ensor.html ;
3. załóż swoje wyczyszczone lmm i zaloguj dynamicznie 003, 010 oraz 011 [jeżeli miałbyś możliwość, to uczyń to na N75 Kolegi, jak również na Twoim].

poniesiesz koszt circa 30 PLN, a dowiemy się bardzo wiele.


[jestem zdania, że zanim wydamy zbędnie jakiekolwiek €, to trzeba sprawdzić wszystko we własnym zakresie]

jeżeli jednak kupowałbyś kiedyś lmm, to pamiętaj:
Kod:
nowy:
VAG 059 906 461 E / Bosch 0 281 002 429

regenerowany:
VAG 059 906 461 EX / Bosch 0 986 284 005


mówię jak najbardziej poważnie, na N75 kolegi auto zachowywało się jak moje ABT, gdy wróciłem do swojego N75 różnica była kolosalna. Nie mniej jednak wymieniłem już filtr powietrza i zamówiłem CRC, jak tylko wyczyszcze moje llm wykonam logi i wrzuce je na forum.
Nie sprawdzałem numeru N75 a szkoda :/

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 20:42:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
witam koledzy, po zmianie filtra powietrza na Knechta i wyczyszczeniu przepływki zalogowałem dynamiczne 003,010,011. Po lewej stronie logów pomiar na moim N75, po prawej kolegi. Proszę szanowne grono forumowiczów o zdiagnozowanie usterki silnika w mojej bryczce, :D

003

Obrazek

010

Obrazek

011

Obrazek

Pozdrawiam, dziękuje :peace: :):

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 22:21:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wszystko wskazuje, że w tym samochodzie do wymiany jest przepływomierz albo zatkany jest katalizator.
nr poda Ci ASO uwzględniając Twój VIN [w AKN'ach były 3 typy lmm z końwkami E, B i D chyba].

jeżeli jednak chcesz mieć ponad 100% pewność, że to nie jest katalizator - odepnij wydech przed katalizatorem i zaloguj 011 / 003.
może być już tylko na Twoim N75.
podmiana na lmm znajomego nie ma sensu, gdyż 97% lmm w AFB/AKN źle mierzy [i nadaje się do wymiany]... :d

kupno lmm odłóż do czasu, gdy zobaczymy zlogowane 003 i 011 z odłączonym wydechem.


:517:

[+]
zmieniłem mój post po dokładnym zastanowieniu się.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 06:42:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
dzięki mesz :peace:


trochę przeraża mnie jazda z odpiętym wydechem :):,

kolega ma nowe llm tylko nie wiem czy mi pożyczy, jeśli tak zaloguje jak będzie pasować, może obejdzie się bez ściągania wydechu ;)

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 08:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lukmat77 napisał(a):
dzięki mesz :peace:


trochę przeraża mnie jazda z odpiętym wydechem :):,

kolega ma nowe llm tylko nie wiem czy mi pożyczy, jeśli tak zaloguje jak będzie pasować, może obejdzie się bez ściągania wydechu ;)



nie jest wcale tak głośno [poważnie].
;)
nie mniej jednak, doszedłeś już tak daleko i praktycznie bez kosztów [normalnie byłbyś po wymianie N75, lmm, świec żarowych + koszty diagnozy]. pozostały tylko 2 rzeczy, z których jedną można sprawdzić bezpłatnie :peace: .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 11:15:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
no tak, jak zwykle masz racje, zajme się tym po weekendzie :peace:

pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 18:26:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
+
nie wiem, ale to chyba ważne:
dzisiaj odbyłem rozmowę z moim mechaniorem na temat odpięcia wydechu i przy tej okazji powiedział mi, że gdy wymieniał mi parę dni temu poduszki pod skrzynią ( miałem jedną oberwaną ) zauważył w miejscu łączenia wydechu przed katalizatorem pocenie się, określił to jako " nie świeżą oliwę "
Co może być tego przyczyną ? jeśli dostaje olej w wydech to katalizator jest napewno zapchany
Z drugiej strony może być to zabrudzenie z innej części silnika, które akurat przenioslo się w miejsce połączenia.Muszę to sprawdzić osobiście bo bardzo mnie to zaniepokoiło, w najgorszym przypadku bede miał turbo i katalizator do wymiany.

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 18:46:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lukmat77,


kiedy była wymieniana odma?
skoro było coś lepiącego się, to koniecznie trzeba odpiąć wydech i zalogować.


[+]
do wymiany najwyżej będzie katalizator.
chyba, że chcesz jeździć bez niego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 19:39:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
odmę wymieniłem parę miesięcy temu, stara nie była tragiczna ale jeszcze oryginał,
jeśli chodzi o katalizator to wolałbym go nie wycinać, chcialbym wlożyć jakiś zamiennik lub używkę,
czy będzie różnica w pracy silnika gdybym zdecydował się usunąć katalizator? chodzi mi o dżwięk, chciałbym zachować brzmienie V6
czy spadnie moc silnika? jak wyglądałoby spalanie?

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 20:28:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
lukmat77 napisał(a):
odmę wymieniłem parę miesięcy temu, stara nie była tragiczna ale jeszcze oryginał,
jeśli chodzi o katalizator to wolałbym go nie wycinać, chcialbym wlożyć jakiś zamiennik lub używkę,
czy będzie różnica w pracy silnika gdybym zdecydował się usunąć katalizator? chodzi mi o dżwięk, chciałbym zachować brzmienie V6
czy spadnie moc silnika? jak wyglądałoby spalanie?


U mnie po "wycieciu" co sie zmienilo to tylko jedno. Jest minimalnie glosniej. Zadnych innych zmian nie zauwazylem. Mam wyciagniety tylko srodek z katalizatora.
Brzmienie V6 jest takie jak bylo.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 20:29:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jako, że kilka tygodni jeździłem AFB [brat bliźniak AKN'a] bez katalizatora [wspawana rura], to:
- dźwięk pozostaje identyczny [jedynie na wolnych obrotach słychać syk turbiny];
- dynamika niemal identyczna [bez katalizatora odrobinkę większa];
- bez katalizatora występuje wyraźny, drażniący, zapach spalin [oczywiście na zewnątrz auta];
- spalanie na tym samym poziomie.

nie mniej jednak, najpierw zobaczmy logi z odpiętym wydechem.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 20:36:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
nie ma sprawy, zapodam logi z odpiętym wydechem, mam nadzieje że wówczas wszystko się wyjaśni ;)
co do samego katalizatora, nie chciałbym się go pozbywać, może uda się zdobyć jakiś zamiennik jeśli okaże się że jest przytkany

Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 12:30:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
zgodnie z obietnicą odpiąłem dzisiaj wydech i zalogowałem 003/011 dynamicznie ( rzeczywiście nie było tak głośno :): )

003

Obrazek

011

Obrazek

pozdrawiam :peace:

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 13:01:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lukmat77,

cóż dodać - jestem pełen uznania dla Twojej konsekwencji :peace: .
w ten oto sposób doszliśmy do końca diagnostyki praktycznie bez kosztów.

do wymiany jest bezwględnie przepływomierz.
tak, jak pisałem wcześniej, udaj się do ASO z dowodem rejestracyjnym i po nr VIN zamów lmm do AKN w trybie Austausch [swój stary zostawiasz i nowy dostajesz za ok. 390 PLN]. VIN będzie istotny, albowiem do AKN produkowano 3 typy lmm.
oczywiście przysługują Ci 2 lata gwarancji [wierz mi, że skorzystasz ;) ].

samą wymianę możesz dokonać samodzielnie na parkingu pod ASO :d .
nie poznasz auta po wymianie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: