.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 17:05:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 05:19:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Krysti napisał(a):
scob napisał(a):
a wykosztuj sie (50 zł całe!) i kup nowy oryginalny korek... ;-)

ten korek ktory wymienialem to wlasnie oryginal aso za 46 pln ktos ma moze jakies sygestie dlaczego leci dalej


masz numer części na fakturze?

dopiero co kupowałem korek w ASO za 24pln ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:19:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2007 21:47:19
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
Mam paragon na korek wlewu oleju (nr 078103485F) kupiony w maju za 43,48zł.
W grudniu wymieniałem uszczelkę korka (nr 078133287) cena 20,08zł.
Niestety to nie pomogło, koło korka oleju jest plama. Byłem u mechanika i powiedział, że skoro jest gaz w aucie to będzie brało olej. Pytanie czy zmienić mechanika ? Oleju bierze ok 200ml na 1000km (może mniej - nie prowadziłem zapisu). Jeżdżę dynamicznie, ale raczej do 4000 obr/min, czasem na 5 biegu do 4,5. Auto garażowane i nie ma plam na podłodze. Nie wydaje mi się żeby przez korek tyle wychodziło bo jest plama pod korkiem ale nie ma strug. W trakcie jazdy nie śmierdzi spalonym olejem, a VAG nie ma błędów oprócz:
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-00 - -
Czytałem na forum, że V6 przy wysokich obrotach bierze olej, ale od jakiej wartości zaczynają się wysokie obroty ? Do czerwonego nie cisnę.

_________________
A6 C5 V6 2.4 ALF 165KM 1998 - po pomiarze 169,3 KM i 222,7 Nm. Z wiekiem koni przybywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 12:19:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Jesli cieknie spod korka to warto zwrocic uwage na jedna rzecz. Jak zakladasz korek to powierzchnie musza byc suche, bez oleju. Uszczelka musi byc odtluszczona. Ja po prostu przetralem to alkoholem.
U mnie pomoglo korek trzyma. Wczesniej cieklo , teraz nie ...

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 13:17:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2007 21:47:19
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
czytałem o tym na forum i od tamtej pory stosuję - niestety to nie to :|

_________________
A6 C5 V6 2.4 ALF 165KM 1998 - po pomiarze 169,3 KM i 222,7 Nm. Z wiekiem koni przybywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 15:55:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
.:Tommi:. napisał(a):
czytałem o tym na forum i od tamtej pory stosuję - niestety to nie to :|
a czytales ten temat od poczatku?
kolega Krysti pisze ze to ezektor.
I jak pomoglo Krysti juz nie leci?

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 17:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2007 21:47:19
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
MiKev napisał(a):
.:Tommi:. napisał(a):
czytałem o tym na forum i od tamtej pory stosuję - niestety to nie to :|
a czytales ten temat od poczatku?
kolega Krysti pisze ze to ezektor.
I jak pomoglo Krysti juz nie leci?


Ale błysnąłeś :/ Wymieniłem uszczelkę, korek, po każdym uzupełnieniu czyściłem uszczelkę i nie pomogło. Mechanik twierdzi, że gaz jest bardziej suchym paliwem niż benz dlatego silnik bierze olej i będzie brał. Czytałem co wymienił Krysti ale poczekajmy jakiś czas by potwierdził, że to pomogło. Swoją drogą każdy poleca inne rozwiązanie, ale mam nadzieję, że metodą eliminacji dojdziemy co u kogo nie gra ;)

_________________
A6 C5 V6 2.4 ALF 165KM 1998 - po pomiarze 169,3 KM i 222,7 Nm. Z wiekiem koni przybywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 17:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
to ładne ciśnienie musiało się tam robić że przez korek aż pociekało w AAH nie ma czegoś takiego :D

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 20:36:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
.:Tommi:. napisał(a):
Ale błysnąłeś :/ Wymieniłem uszczelkę, korek, po każdym uzupełnieniu czyściłem uszczelkę i nie pomogło. Mechanik twierdzi, że gaz jest bardziej suchym paliwem niż benz dlatego silnik bierze olej i będzie brał. Czytałem co wymienił Krysti ale poczekajmy jakiś czas by potwierdził, że to pomogło. Swoją drogą każdy poleca inne rozwiązanie, ale mam nadzieję, że metodą eliminacji dojdziemy co u kogo nie gra ;)

tu nie chodzilo o blysniecie :jezor: czesto ludzie nie czytaja postow wczesniejszych.
Ja juz zamowilem ten Ezektor i w piatek go bede mial wiec wymienie i zobacze czy cisnienie w rozrzadzie sie zmniejszylo. Skoro wydmuchuje olej przez korek to rowniez moze wydmuchac uszczelke pod pokrywa a ja juz jedna wymienialem wiec nie mozna tego tak zostawic.
Poza tym silniki V6 biora olej wazne jest tylko ile tego oleju spala.
Jezeli duzo ubywa to proponuje sprawdzic uszczelki pod pokrywami bo u mnie sie saczylo az w koncu polecialo mocniej i spalalo sie na wydechu (nic przyjemnego). Wymienie i zobaczymy co bedzie.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:09:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Wymienilem Ezektor i pomoglo.
Wielkie dzieki kristi.
wyczyscilem korek dokladnie zalozylem autko chodzilo przez 30 min i nic. po odkreceniu korka na pracujacym silniku nie ma tam zadnego cisnienia.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 16:24:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
MiKev napisał(a):
Wymienilem Ezektor i pomoglo.
Wielkie dzieki kristi.
wyczyscilem korek dokladnie zalozylem autko chodzilo przez 30 min i nic. po odkreceniu korka na pracujacym silniku nie ma tam zadnego cisnienia.


Mozesz zrobic fotke tego ezektora :?:

U mnie tez leci korkiem, wymienilem komin (byl popekany) i uszczelke, korek i jeszcze nie sprawdzalem ;)

Pozdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 22:15:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
na tej stronie zobaczysz http://www.audiworld.com/tech/eng67.shtml

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:46:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
MiKev napisał(a):


tydzien po wymianie i spokoj z korkiem :) polecem wymiane tego ezektora bo duze cisnienie moze rozszczelnic pare uszczelniaczy w silniku a wtedy to juz koszty beda duze.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 12:16:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2007 21:47:19
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
Zajrzałem dzisiaj pod maskę i uwagę przyciągnął pewien szkopuł. Pod zbiornikiem płynu chłodzącego jest trójnik, z którego wychodzą przewody. Jeden z nich idzie do ezektora. Zastanawia mnie czemu ten oznaczony X ma załamanie i czy tak powinno być? Co dokładnie idzie tym przewodem? Po week podjadę do mechanika czy nie wydmuchuje oleju przez uszczelniacze zaworów i zamówię ten ezektor.
Fotka

pozdro
Tommi

_________________
A6 C5 V6 2.4 ALF 165KM 1998 - po pomiarze 169,3 KM i 222,7 Nm. Z wiekiem koni przybywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 12:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Hmm w wie ktos gdzie jest ezektor w silniku 1.6 AEH :?: autko to Audi A3 :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 13:22:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
.:Tommi:. napisał(a):
Zajrzałem dzisiaj pod maskę i uwagę przyciągnął pewien szkopuł. Pod zbiornikiem płynu chłodzącego jest trójnik, z którego wychodzą przewody. Jeden z nich idzie do ezektora. Zastanawia mnie czemu ten oznaczony X ma załamanie i czy tak powinno być? Co dokładnie idzie tym przewodem? Po week podjadę do mechanika czy nie wydmuchuje oleju przez uszczelniacze zaworów i zamówię ten ezektor.
Fotka

pozdro
Tommi

Ten przewod u ciebie X to wlasnie odpwietrzenie glowic radze od razu zmienic to na gumowy waz bo te plastikowe sa bardzo kruche. Widac ze chyba wlasnie tam gdzie jest zlamanie olej sie saczy. zaloz na to gumowy waz i daj zaciski, od razu oplucz troche ten syf na silniku zebys potem widzal gdzie ewentualnie saczy olej. pozdrawiam

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 13:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Atal-star napisał(a):
Hmm w wie ktos gdzie jest ezektor w silniku 1.6 AEH :?: autko to Audi A3 :):

w twoim silniki nie ma ezektora jest w 1.8

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 21:16:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Krysti napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Hmm w wie ktos gdzie jest ezektor w silniku 1.6 AEH :?: autko to Audi A3 :):

w twoim silniki nie ma ezektora jest w 1.8


Niesprawny ezektor moze miec wplyw na palenie oleju przez silnik :?: ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 22:19:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Atal-star napisał(a):
Krysti napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Hmm w wie ktos gdzie jest ezektor w silniku 1.6 AEH :?: autko to Audi A3 :):

w twoim silniki nie ma ezektora jest w 1.8


Niesprawny ezektor moze miec wplyw na palenie oleju przez silnik :?: ;)

wydaje mi sie ze niesprawny ezektor wplywa na zuzycie oleju w silniku - na wlasnym przykladzie widze ze teraz nic nie ubywa. taka moja mala teoria - wieksze cisnienie wciska olej przez uszczelniacze i zaczyna go ubywac - ale to tylko moja teoria :D

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2007 00:25:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Krysti napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Krysti napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Hmm w wie ktos gdzie jest ezektor w silniku 1.6 AEH :?: autko to Audi A3 :):

w twoim silniki nie ma ezektora jest w 1.8


Niesprawny ezektor moze miec wplyw na palenie oleju przez silnik :?: ;)

wydaje mi sie ze niesprawny ezektor wplywa na zuzycie oleju w silniku - na wlasnym przykladzie widze ze teraz nic nie ubywa. taka moja mala teoria - wieksze cisnienie wciska olej przez uszczelniacze i zaczyna go ubywac - ale to tylko moja teoria :D
popre twoja teorie. po wymianie nie ma zadnego cisnienia po odkreceniu korka. Moze wlasnie Ezektor byl tym co zapoczatkowalo opinie (w V6-kach czesto puszczaja uszczelki pod pokrywa zaworow).
Atal-star a na jakim oleju jezdzisz?

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2007 09:45:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
MiKev napisał(a):
Krysti napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Krysti napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Hmm w wie ktos gdzie jest ezektor w silniku 1.6 AEH :?: autko to Audi A3 :):

w twoim silniki nie ma ezektora jest w 1.8


Niesprawny ezektor moze miec wplyw na palenie oleju przez silnik :?: ;)

wydaje mi sie ze niesprawny ezektor wplywa na zuzycie oleju w silniku - na wlasnym przykladzie widze ze teraz nic nie ubywa. taka moja mala teoria - wieksze cisnienie wciska olej przez uszczelniacze i zaczyna go ubywac - ale to tylko moja teoria :D
popre twoja teorie. po wymianie nie ma zadnego cisnienia po odkreceniu korka. Moze wlasnie Ezektor byl tym co zapoczatkowalo opinie (w V6-kach czesto puszczaja uszczelki pod pokrywa zaworow).
Atal-star a na jakim oleju jezdzisz?


Valvoline MaxLife ;)

Z tego rysunku wynika, ze w 1.6 jest cos takiego
Obrazek

Nie zostalo to nazwane ezektorem, ale 18pozycja to silownik podcisnienia, a 19 to chyba wlasnie TO :?: :):

Koledzy ubywaly wam znaczne ilosci oleju przed wymiana ezektora czy raczej niezauwazalne :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: