.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 18:17:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 2.6 ABC] czujnik temperatury i sonda lambda
PostNapisane: 03.paź.2007 16:54:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam.
Widzę że dużo osób ma problemy z tą temperaturą płynu chłodzącego.
Ja ma ten sam problem w trasie 50-70st. Korek, miasto 85-95st.

1. Który to czujnik odpowiada za wskaźnik na zegarach ten 3pin (4pin) który się mieści po lewej stronie samochodu czy ten od strony kierowcy 2pin.

2. Jak sprawdzić czujnik 3 lub 4 pinowy czy jest dobry?
3. Dlaczego ma on 3 lub 4 piny a nie np 2piny?
4. Co mieści się na dodatkowych pinach.

Pytam się odnośnie czujnika temepratury gdyż na zimnym po nocy mam problem z nierówną pracą silnika jakby palił na 5 cylindrach. Gdy wejde na obroty naciskając gaz jest OK, lecz gdy powróci nadal drga silnik na jałowym do uzyskania temperatury. ok 50st.



Wiąże się to też z tym że mam cały czas obroty za wysokie niezależnie na zimnym czy też na rozgrzanym 1200obr/min. Kiedy dodam gazu to obroty szybko spadają do 1500 i wolno opadają do 1200 czasmi schodzą niżej. Na rozgrzanym silniku gdy niepracował np 20min po uruchomieniu w przeważającej mierze obroty na jałowy są OK ok 800-900obr/min - czy mogło by się to wiązać z sondami lambda te wysokie obroty?
Na VAG nic nie pokazało.
Jak sprawdzić sondy lambda? Mam 3 przewodowe.
Sprawdziłem na białych mam masę i 12V na czarnym sygnał (napięcie) 0-1V zależne od obrotów.

Skąd mogę mieć pewność że sondy lambda działają poprawnie?

Świece kable wymienione

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 18:11:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Z tymi obrotami mam podobnie ale ja obstawiam że to uszczelki kolektora ssącego,bo czujnik i sensor wymieniłem oraz sondy.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 18:42:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
matys80 napisał(a):
Z tymi obrotami mam podobnie ale ja obstawiam że to uszczelki kolektora ssącego,bo czujnik i sensor wymieniłem oraz sondy.


może i jest to prawdopodobne. Troche czuję gaz na postoju. Sprawdziłem już wszystko z tym gazem i tak czuje gaz może własnie z kolektora bo są nieszczelne. Jak się rozgrzeje silnik temperatura rozszerza elementy to może to.

nawet silnik krokowy wyciagałem przepłukiwałem go benzyną ekstrakcyjną. Nie wiem tylko jak przepłukać miejsce w którym on siedzi czy można wlać tam WD40 czy inny środek np. przez kruciec podciśnienia którego wężyk idzie z regulatora ciśnienia PB

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 13:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kto mo powie jakie powinny być sondy lambda - oznaczenie do ABC bo na stronie http://www.vagcat.com za Chiny nie mogłem znaleźć sond

Kto mi podpowie czy te sondy z allegro nadają się do silników ABC 2.6l :

http://www.allegro.pl/item252387264_son ... volvo.html

http://www.allegro.pl/item252387225_son ... ia_vw.html

Mam wszystko to samo ale jak z parametrami. samej sondy.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 15:27:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
sonde z allegro za 90zl to od razu po zakupie mozesz wyrzucic na smietnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2007 02:16:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 09:19:04
Posty: 8
Lokalizacja: zachodio pomorskie
sebco napisał(a):
Kto mo powie jakie powinny być sondy lambda - oznaczenie do ABC bo na stronie http://www.vagcat.com za Chiny nie mogłem znaleźć sond

Kto mi podpowie czy te sondy z allegro nadają się do silników ABC 2.6l :

http://www.allegro.pl/item252387264_son ... volvo.html

http://www.allegro.pl/item252387225_son ... ia_vw.html

Mam wszystko to samo ale jak z parametrami. samej sondy.


tutaj masz jakie sondy powinny byc

http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(udqsk ... 45irix4ams))/Samochod3.aspx?GenArtNr=485


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b4 2.6 ABC] czujnik temperatury i sonda lambda
PostNapisane: 19.paź.2007 17:21:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
sebco napisał(a):
Witam.
Widzę że dużo osób ma problemy z tą temperaturą płynu chłodzącego.
Ja ma ten sam problem w trasie 50-70st. Korek, miasto 85-95st.

1. Który to czujnik odpowiada za wskaźnik na zegarach ten 3pin (4pin) który się mieści po lewej stronie samochodu czy ten od strony kierowcy 2pin.

2. Jak sprawdzić czujnik 3 lub 4 pinowy czy jest dobry?
3. Dlaczego ma on 3 lub 4 piny a nie np 2piny?
4. Co mieści się na dodatkowych pinach.

Pytam się odnośnie czujnika temepratury gdyż na zimnym po nocy mam problem z nierówną pracą silnika jakby palił na 5 cylindrach. Gdy wejde na obroty naciskając gaz jest OK, lecz gdy powróci nadal drga silnik na jałowym do uzyskania temperatury. ok 50st.



Wiąże się to też z tym że mam cały czas obroty za wysokie niezależnie na zimnym czy też na rozgrzanym 1200obr/min. Kiedy dodam gazu to obroty szybko spadają do 1500 i wolno opadają do 1200 czasmi schodzą niżej. Na rozgrzanym silniku gdy niepracował np 20min po uruchomieniu w przeważającej mierze obroty na jałowy są OK ok 800-900obr/min - czy mogło by się to wiązać z sondami lambda te wysokie obroty?
Na VAG nic nie pokazało.
Jak sprawdzić sondy lambda? Mam 3 przewodowe.
Sprawdziłem na białych mam masę i 12V na czarnym sygnał (napięcie) 0-1V zależne od obrotów.

Skąd mogę mieć pewność że sondy lambda działają poprawnie?

Świece kable wymienione


Po pierwsze to że nie utrzymuje temperatury silnika ~90 to uszkodzenie lub brak termostatu (nie domyka się).

Co do czujników, to ten dwustykowy jest tylko do ECU silnika, a ten 3/4 stykowy, jest do wskaźnika temperatury, sygnalizatora przekroczenia temperatury (czerwona kontrolka w zegarach), i wyłącznik do klimy przy wzroście temperatury silnika. Kiedyś były 4 stykowe, ale zastąpiono je bardziej niezawodnymi 3 stykowymi, które korzystają z zasilania w zegarach, bo jak mnie pamięć nie myli to ten 4 styk był zasilającym właśnie. Ten czujnik nie jest drogi, a żeby sprawdzić działanie, to gorąca woda, omomierz i do dzieła.

Jeżli problemy z obrotami silnika zależą od temperatury, to tylko ten czujnik 2 stykowy. Jeżeli tylko na gazie, to masz za ubogą mieszankę do zimnego silnika.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 18:31:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2005 22:20:30
Posty: 42
Lokalizacja: Tarnów
ja mam podobny problem w ABC tylko ze juz sie mi pomyslu skonczyly
wymienione lub zamienione
cewka, czujnik temp, czujnik dolotu temp powietrza, modul zaplonu, kable siwece, rozrzad sprawdzony, czyjnik polozenia walu korbowego jeden i drygi ten na dole , i dalej nic , lamdy obie tez sprawdzone

co wiecej uklad paliwowy sprawdzony tzn
pompa, przekazniki, regulator cisnienia,

z tego co mi mowia mechanicy to ze zalewa świece

co jeszcze ? sprawdzic zamieniec ?!?!? ja juz niewiem codzienie rano to samo pozneij caly dzien ok nawet mi obroty nie skacza !! nic nolniae jak zapali na zimnym to 1200 i pozniej na 750 schodzi i ładnie chasa, nawet spalanie mam dobre miasto od 11-13
trasa od 7,6 do 8,5

_________________
audi 80 b4 92.09 ABT mono 90 KM+lpg
audi A4 95.06 ABC 2,6 V6 150 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 18:51:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Aten regulator ciśnienia paliwa w listwie? Czy jest dobry i gdzie jest podłączony wężyk z niego - zobacz też, czy wężyk jest drożny i czy jego rurka w kolektorze ssącym ma przejście.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b4 2.6 ABC] czujnik temperatury i sonda lambda
PostNapisane: 19.paź.2007 20:42:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
jajek2 napisał(a):
sebco napisał(a):
Witam.
Widzę że dużo osób ma problemy z tą temperaturą płynu chłodzącego.
Ja ma ten sam problem w trasie 50-70st. Korek, miasto 85-95st.

1. Który to czujnik odpowiada za wskaźnik na zegarach ten 3pin (4pin) który się mieści po lewej stronie samochodu czy ten od strony kierowcy 2pin.

2. Jak sprawdzić czujnik 3 lub 4 pinowy czy jest dobry?
3. Dlaczego ma on 3 lub 4 piny a nie np 2piny?
4. Co mieści się na dodatkowych pinach.

Pytam się odnośnie czujnika temepratury gdyż na zimnym po nocy mam problem z nierówną pracą silnika jakby palił na 5 cylindrach. Gdy wejde na obroty naciskając gaz jest OK, lecz gdy powróci nadal drga silnik na jałowym do uzyskania temperatury. ok 50st.



Wiąże się to też z tym że mam cały czas obroty za wysokie niezależnie na zimnym czy też na rozgrzanym 1200obr/min. Kiedy dodam gazu to obroty szybko spadają do 1500 i wolno opadają do 1200 czasmi schodzą niżej. Na rozgrzanym silniku gdy niepracował np 20min po uruchomieniu w przeważającej mierze obroty na jałowy są OK ok 800-900obr/min - czy mogło by się to wiązać z sondami lambda te wysokie obroty?
Na VAG nic nie pokazało.
Jak sprawdzić sondy lambda? Mam 3 przewodowe.
Sprawdziłem na białych mam masę i 12V na czarnym sygnał (napięcie) 0-1V zależne od obrotów.

Skąd mogę mieć pewność że sondy lambda działają poprawnie?

Świece kable wymienione


Po pierwsze to że nie utrzymuje temperatury silnika ~90 to uszkodzenie lub brak termostatu (nie domyka się).

To było pierwsze co wymieniłem (Wahler) - i nic

Co do czujników, to ten dwustykowy jest tylko do ECU silnika, a ten 3/4 stykowy, jest do wskaźnika temperatury, sygnalizatora przekroczenia temperatury (czerwona kontrolka w zegarach), i wyłącznik do klimy przy wzroście temperatury silnika.

W lato przy tych upałch co były (36st) to temperatura w długim korku osiagała 115st i wyłączał klimę. Więc teoretycznie czujnika temp. 3pinowy działa ale dlaczego są takie wachania


Kiedyś były 4 stykowe, ale zastąpiono je bardziej niezawodnymi 3 stykowymi, które korzystają z zasilania w zegarach, bo jak mnie pamięć nie myli to ten 4 styk był zasilającym właśnie. Ten czujnik nie jest drogi
w stosunku do tego 2pinowego jest drogi ok 130zł a ten 2 piny 30zł
, a żeby sprawdzić działanie, to gorąca woda, omomierz i do dzieła.

Jeżli problemy z obrotami silnika zależą od temperatury, to tylko ten czujnik 2 stykowy. Jeżeli tylko na gazie, to masz za ubogą mieszankę do zimnego silnika.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 08:35:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Pozostało sprawdzić stabilizator napięcia w zegarach i zimne luty we wskaźniku temperatury.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 14:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
jajek2 napisał(a):
Pozostało sprawdzić stabilizator napięcia w zegarach i zimne luty we wskaźniku temperatury.


Sprawdzone!!!

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: