.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:07:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 20:50:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Sądząc po zabieraku pompy oleju, to jest to wał od silnika KV - chyba że Audi w pierwszych NG upychało starsze wały ze starszymi zabierakami. Ze zdjęć wygląda ładnie. Nie rozumiem o jakie różnice w smarowaniu Ci chodzi. Te zabieraki napędzające pompę są oddzielną częścią, ale nie wiem czy zakładane na gorąco czy nie. Nie wiem też czy podwójny nie będzie robił żadnych problemów dla pompy z czterema ząbkami. Starsze pompy miały dwa otwory. Mam tylko jedną pompę oleju z na taki zabierak, ale różni się trochę budową wewnętrzną - gabarytami kanałów i cieńszą sprężyną od zaworu max ciśnienia.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 21:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
Chodziło mi o to że w tym są w inaczej umiejscowione tzn. w moim starym wale była jeden otwór na korbę a wtym są 2 dziury na korbę naprzeciwlegle
Obrazek

miejwięcej o to mi chodzi

PS.w sumie też szukam pompy chociaż bede prawdopodobnie miał taką do 7A

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 21:38:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:34:16
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Przecież to nie robi. Ważne, żeby olej dostał sie pod ciśnieniem na panewkę.

_________________
ACOQ 7A 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 01:19:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
malinowy napisał(a):
Przecież to nie robi. Ważne, żeby olej dostał sie pod ciśnieniem na panewkę.

Ta kwestia nie martwi mnie, poruszyłem ją przy okazji wymienia róznic pomiędzy tymi wałami :peace: niepokoji mnie kwestia pompy tak jak napisał .
kefir200 napisał(a):
Nie wiem też czy podwójny nie będzie robił żadnych problemów dla pompy z czterema ząbkami. Starsze pompy miały dwa otwory. Mam tylko jedną pompę oleju z na taki zabierak, ale różni się trochę budową wewnętrzną - gabarytami kanałów i cieńszą sprężyną od zaworu max ciśnienia.

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 09:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
Panowie czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak ten zabierak napędu oleju sciągnąć z wału ? Bo właśnie patrzyłem w Etce i występuje on odzielnie :

[img=http://img293.imageshack.us/img293/9764/etkalargeqj9.th.jpg]

:?:

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 16:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Obawiam się że jest wprasowany lub założony na gorąco. Nie może być przecież możliwości przesunięcia go na wale.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 20:45:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
jedyna metoda - jak przy bardzo opornych łożyskach, lub kiedy nie ma podejścia ściągaczem - należy ostrożnie naciąć element kątówką pozostawiając cienką warstwę materiału (żeby nie pokaleczyć wału), a następnie przecinakiem dokonać impulsu w nacięcie do pęknięcia. Schodzi wtedy już prosto i można wprasować następny (nowy)

Ale ale - czy tam aby na pewno nie występuje klin?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 14:00:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
No i w końcu może zakończe remont kupiłem ju częśći czekam tylko na pierścienie wał,głowica i blok wróciły od szlifierza (godny polecenia rzemieśnik z Łochowa dodatkowo niedrogi-patrz Krasnobrodzka i ich masówka) :peace:

PS. Jakim olejem radzicie zalać teraz silnik?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 22:16:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Na pierwszy ogień polecam mineralny, bo po 500 km należałoby go zmienić. Potem w taki świeży silniczek możesz zalać półsyntetyk, po takim większym remoncie ma to jakiś sens. Rozumiem, że cylindrów nie szlifowałeś, tylko były przytarte delikatnie pod nowe pierścienie?
Jak z luzami w rowkach tłoków? Wbrew pozorom, to jest dość istotne z punktu widzenia zużywania się tulei cylindrowej w punktach zwrotu tłoka, zwłaszcza górnym.

Pamiętaj o dokładnym umyciu i przedmuchaniu wału (zwłaszcza kanałów olejowych) i magistral olejowych w bloku i głowicy.

Nowe uszczelniacze, śruby korbowodów, śruby głowicy - obowiązkowo!

Pozdro!
Seba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 07:31:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
Blok był tulejowany pod moje tłoki gdyż po sugesti miechanika bez tego nowe pierścienie zaczeły by po około 20-30 tyś puszczałyby litry oleju a że robie samochód na dłużej i tak jak "ksiązka pisze" to zostało zrobione.Zostały też zrobione gniazda zaworów,prowadnice zawory ,dotarte oczywiście uszczelniacze planowanie głowicy (okazało się że była krzywa).Wczoraj po tym jak przywiozłem graty od szlifierza zostały one wymyte wodą z jakimś środkiem do aluminium no i przedmuchane (jednak warto było czekać na mechanika bo gościu jest łebski i silnikowiec na codzień pracuje jako mechanik ciężarówek a po robocie drorabia sobie robiąc takie projekty) Na tą chwilę potrzebuje jeszcze paru uszczelek i ne mam śrub korbowodów i głowicy

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 11:04:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
A syntetycznym nie mozna tego zalać?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
jmm napisał(a):
A syntetycznym nie mozna tego zalać?

MOżna, ale nie ma to zbytnio sensu. Ten silnik tego nie wymaga.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 19:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
NOm silnik już złożony ale jeszcze potrzebuje dwóch elementów a mianowicie
osłony na kolektor-Baran i rury wygiętej łączącej barana z układem wydechowym ma ktoś na sprzedaż :peace:

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 20:50:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
A zrobiłeś foto zabiegu?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 21:26:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
Nie fot nie mam trochę ciasno było przy wkładaniu kolektora ale weszło teraz jest kwetia głownie osłony na kolektor bo bez niej to czarno to widze.Zostało mi juz końcówka i czekanie na osłonę i element łączący rurę z kolektorem :peace:
a chodzi mi o te 2 elementy:
Obrazek

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 21:31:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Uderz do gości z allegro jaros13. Specjalizuje się w Audi 80 i coupe.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: