Cytuj:
A co do rozbierania sterownika pompy to przyznam ze odważny jesteś, ale raczej nic nie zwojujesz samemu...sterownik wymieniany jest na nowy i powinien zrobic to ktoś kto wie o co tam chodzi, każde inne rodzaje napraw i tak kończą sie na wymianie sterownika bo tzw drutowanie na długo nie pomaga ( z własnego krótkiego ale drogiego Very Happy doświadczenia )
Jak to mówią do odważnych świat należy. Jeśli jest on popsuty to bardziej popsuć się nie da
Jeśli faktycznie w serwisach wymieniają je na nowe to powinni zwracać stare i wtedy można eksperymentować.
Postanowiłem jednak złożyć wszystko i zacząć od nowa dokładnie odpowietrzyć układ paliwowy. Lecz tutaj pojawia się problem poprzednia osoba - mechanik - serwis lub pseudo serwis wymieniał pompę wodną (widać sylikon na który została przyklejona i widać że jest nowa) przypuszczam że był wymieniany rozrząd.
I tu ciekawostka w Niemczech też rozrząd składają na mazak
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić prawidłowe ustawienie rozrządu i pompy paliwa, zapewne są gdzieś jakieś znaki.
Tak jak to jest w benzynowym V6 , dziwny co prawda to układ jeśli znak na wale oznacza górne położenie 3 i 5 tłoka (lub 2 i 5 jeśli się mylę) a wałki mają nacięcia w tylnej części. Blokadę rozrządu można bardzo prosto wykonać samemu , wystarczy kształtownik najlepiej 2cm x 2cm, długości rozstawu kół zębatych wałków rozrząd. W kołach są 2 otwory większy i mniejszy (chyba 8 i 10mm) Koła należy ustawić tak aby otwory były dokładnie w poziomie, grubszymi otworami do wewnątrz (lub grubsze otwory skierowane w prawo - patrząc od przodu auta, naprawdę nie pamiętam jak to dokładnie było) to położenie wałków powinno oznaczać właśnie mijankę na 3 i 5 cylindrze, czyli krzywki wałków skierowane do góry. Kształtownik przykładamy do kół i zaznaczamy na nim otwory , następnie w wywiercone otwory wkładamy pręty 8 i 10mm należy je usztywnić spawem, jeśli ktoś nie posiada spawarki może przykręcić śruby. Tak zbudowany profesjonalny przyrząd z czterema wystającymi bolcami powinien dokładnie pasować w otwory w wałkach rozrządu.
I tak to spędziliśmy z kolegą nad ustawieniem rozrządu wieczór i poranek (dobrze że mieliśmy skrzyneczkę
)
Ale wracajmy do wspaniałego TDI może ktoś podpowie jak to szybko i sprawnie sprawdzić ewentualnie ustawić (kolega niestety wyjechał i nie mam z kim dźwigać skrzynkę)
Jeśli elektronika pompy jest sprawna czy nie powinno pokazywać się napięcie na dwóch elektrozaworach pompy
jeśli tak to jakie po włączeniu kluczyka i jakie w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Jak już wszystko ustawię i odpowietrzę przyjdzie radosna chwila i maszyna zagada
Chcę kupić interfejs , proszę doradźcie jaki
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=2306530 lub
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=417029