.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 18:17:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 11:01:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
Tak więc już chyba wiem "wszystko"... wczoraj spędziłem pół dnia w RS Serwis we wrocku u pana Romana. Po sprawdzeniu i ponownym ustawieniu rozrządu (był ok), minimalnym skorygowaniu zapłonu (był lekko opóźniony), kompletnym VAG'owaniu- OK (dawki itp), sprawdzeniu i wyczyszczeniu (także zaślepieniu) EGR'u, sprawdzeniu szczelności dolotu do IC, okolic turba (rurka ciśnieniowa), okazało się że wszystko jest w jak najlepszym porządku...a auto jak kopciło tak dalej kopci :( Robiliśmy także próbę VAG'a pod obciążenie (turbo pompuje jak się okazało bardzo dobrze- nie jak stwierdził, robiąc próbę na postoju, poprzedni mechanik "średnio"), przepływka itd ok. Wtryski wychodzą poprawnie. Pan Roman stwierdził że jedyne co pozostało to wtryski mogą lać (mimo że na vag'u wychodzą bardzo dobrze), miał już taki przypadek (jego kolega po fachu także). Poza tym NIC innego. Silnik wydawał się technicznie idealny ale kopcił. Po wymianie wtryskiwaczy kopcenie ustało... Oczywiście chip także może mieć wpływ na zwiększone kopcenie ale główny powód to wtryski. Sam pan Roman po wsadzeniu chipa do swojego passata zaobserwował mocniejsze kopcenie przy dużym obciążeniu. Tak więc poszukiwania przyczyny zostały zakończone. Miałem nadzieję że będzie to np. źle ustawiony rozrząd...nie zaś coś tak kosztownego. Koszt wtrysków: sterujący 1680zł, pozostałe 712zł sztuka :/ Pozostaje albo pogodzić się z tymi objawami albo poszukać alternatywy dla nowych, oryginalnych wtrysków. Ma może ktoś jakiś pomysł???? dzięki za wszystkie rady. pozdrawiam!

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 11:39:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
alternatywa moze byc zestaw naprawczy czyli wymiana koncowek wtryskow za 650-700 pln/kpl

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 14:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
Słyszałem że możliwa jest taka wymiana końcówek ale ponoć jest to dość skomplikowane...Pan Roman z RS Serwis twierdził że nie dość że bardzo ciężko jest wymienić te końcówki to trzeba dodatkowo je ustawić. Potrzebny jest naprawdę dobry magik żeby to zrobić. Ktoś z forum robił coś takiego z powodzeniem?

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 15:57:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
krotki01 napisał(a):
Słyszałem że możliwa jest taka wymiana końcówek ale ponoć jest to dość skomplikowane...Pan Roman z RS Serwis twierdził że nie dość że bardzo ciężko jest wymienić te końcówki to trzeba dodatkowo je ustawić. Potrzebny jest naprawdę dobry magik żeby to zrobić. Ktoś z forum robił coś takiego z powodzeniem?


Nie magik tylko odpowiedni sprzęt. Dzisiaj "na oko" już nic nie działa.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 16:01:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
Oprócz sprzętu trzeba jeszcze mieć pojęcie jak coś dobrze zrobić... Pytanie moje jest gdzie we Wrocławiu można kupić oryginalne końcówki i profesjonalnie je wymienić? może jakiś serwis Bosch'a ?? Jeśli tak to gdzie? z góry dziękuję za odp.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 16:34:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zestaw oryginalny jest juz ustawiony jak fabryka kazala.
nie jest to moze wymiana samej koncowki wtrysku, ale wymiana polowy wtrysku.
reso i warm u siebie wymianiali chyba wiec niech lepiej oni sie wypowiedza.
przede mna dopiero taka wymiana, no chyba, ze wczesniej sprzedam niunie ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 17:16:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W moim AEL mam wymienione koncowki ale w service Bosch ,cena za komplet okolo 1000 zl a wtryski sa idealne. Wymieniaja caly srodek , zostaje tylko obudowa i sprezyny.Wszystko jest tak spasowane ze praktycznie jak jest dobrze zlozony to cisnienie otwarcia oraz glowne jest idealne.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 18:25:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
czyli pozostaje serwis Bosch'a :) orientuje się ktoś gdzie we Wrocq znajduje się takowy serwis???

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 16:31:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
Panowie proszę o info czy i ewentualnie gdzie we Wrocławiu można kupić oryginalne końcówki wtrysków i je wymienić. Jest tu serwis Boscha zajmujący się takimi sprawami???? Z góry dzięki za informacje! pozdrawiam!

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 18:16:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Witam.
Z paleniem na zimno miałem problem taki że rano kręciłem ok 10 sekund żeby zapalić rumaka a jak zapalił to puszczał chmure (siwą) i po zVagowaniu wyszło że to kąt wyprzedenia zapłonu który przestawili mi mechanicy przy zmianie rozrządu ale ustawiłem w polsce chyba też u Pana Romana na Owsianej 20 koło placu na Zielińskiego, najlepsi specjaliści od dieslów, drugi zakład mają gdzieś na maślicach chyba.

Po ustawieniu kąta wtrysku pali mi od dotyku, nawet rozrusznika nie słyszę
Odnośnie boscha wejdź na ich strone bosch.pl, zadzwoń do Warszawy i niech podadzą Ci namiary serwisów we Wrocławiu. Ja bym polecił pojechać na Rakową koło Korony przy trasie na Wawe i tam popytać, znajdziesz tam mądre głowy.
Ostatnio też byłem w zakładzie na kościuszki tam gdzie jest Auto-giełda i sklepy Jelcz Star itd w podwurku jest serwis bodajrze PKS czy coś takiego i tak robią pompy wtryskowe, sprawdzają wryski itp (śmieszny zakład z mechanikami ubabranymi po pachy a wszystko wygląda jak za komuny ( fartychy w kratkę lub flanela itp ) a odnośnie ich fachowości to nic nie wiem ale możesz podjechać i obadać sprawę.

Odnośnie wtrysków, jeden z klubowiczów napisał mi to :

Wtryski są chłodzone przepływającym przez nie paliwem. Przegranie w zasadzie nie jest możliwe.

Test wtrysku musi wykazac trzy rzeczy: po pierwsze - prawidlową wydajnośc - najlepiej przeprowadzic test porównawczy wszystkich wtrysków - po kolei podpinając do nich pompę paliwa i uruchamiajac zawór na np 30 sekund, pozwalając wtryskiwaczowi sikac paliwem do wyskalowanego naczynia.

Druga sprawa - jakośc rozpylenia paliwa - należy ocenic rozpylenie po kształcie strumienia i stopniu rozdrobnienia kropelek. Też najlepiej porównywac ze soba poszczegolne wtryski.

Trzecia rzecz - to szczelnośc. Podpiąc, jak mowia koledzy cala wyjeta listwe pod pompe i przez minute obserwowac zamkniete wtryski. Powinny nie puszczac, lub puscic nie wiecej jak po kropli.

Pozdrawiam :-)

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 18:31:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2006 22:13:44
Posty: 29
Lokalizacja: Suwałki & Wrocław
Dzięki serdeczne za wskazówki kolego! :) z uruchamianiem na zimno już zero problemów- tak jak pisałem wyżej: skorygowany zapłon (lekko wyprzedzony) + wymiana spalonej świecy żarowej. Zadzwonie tak jak piszesz do serwisu w wawie i dowiem się gdzie we Wrocq jest taki serwis. Pozdrawiam!

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL (było)
A6 C5 2.5 AKE (jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 21:26:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Przyjemnośc po mojej stronie.
Jak bedziesz wymieniał wtryski to zapodaj cene, też myślę o wymianie.
Jeżeli masz zamiar kupić całe wtryski to opłaca się założyć od VW T5, wtedy masz 150KM w serii ( są większe od AEL i pasują)

pozdro !

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: