Witam.
Z paleniem na zimno miałem problem taki że rano kręciłem ok 10 sekund żeby zapalić rumaka a jak zapalił to puszczał chmure (siwą) i po zVagowaniu wyszło że to kąt wyprzedenia zapłonu który przestawili mi mechanicy przy zmianie rozrządu ale ustawiłem w polsce chyba też u Pana Romana na Owsianej 20 koło placu na Zielińskiego, najlepsi specjaliści od dieslów, drugi zakład mają gdzieś na maślicach chyba.
Po ustawieniu kąta wtrysku pali mi od dotyku, nawet rozrusznika nie słyszę
Odnośnie boscha wejdź na ich strone bosch.pl, zadzwoń do Warszawy i niech podadzą Ci namiary serwisów we Wrocławiu. Ja bym polecił pojechać na Rakową koło Korony przy trasie na Wawe i tam popytać, znajdziesz tam mądre głowy.
Ostatnio też byłem w zakładzie na kościuszki tam gdzie jest Auto-giełda i sklepy Jelcz Star itd w podwurku jest serwis bodajrze PKS czy coś takiego i tak robią pompy wtryskowe, sprawdzają wryski itp (śmieszny zakład z mechanikami ubabranymi po pachy a wszystko wygląda jak za komuny ( fartychy w kratkę lub flanela itp ) a odnośnie ich fachowości to nic nie wiem ale możesz podjechać i obadać sprawę.
Odnośnie wtrysków, jeden z klubowiczów napisał mi to :
Wtryski są chłodzone przepływającym przez nie paliwem. Przegranie w zasadzie nie jest możliwe.
Test wtrysku musi wykazac trzy rzeczy: po pierwsze - prawidlową wydajnośc - najlepiej przeprowadzic test porównawczy wszystkich wtrysków - po kolei podpinając do nich pompę paliwa i uruchamiajac zawór na np 30 sekund, pozwalając wtryskiwaczowi sikac paliwem do wyskalowanego naczynia.
Druga sprawa - jakośc rozpylenia paliwa - należy ocenic rozpylenie po kształcie strumienia i stopniu rozdrobnienia kropelek. Też najlepiej porównywac ze soba poszczegolne wtryski.
Trzecia rzecz - to szczelnośc. Podpiąc, jak mowia koledzy cala wyjeta listwe pod pompe i przez minute obserwowac zamkniete wtryski. Powinny nie puszczac, lub puscic nie wiecej jak po kropli.
Pozdrawiam