.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:03:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI] proszę o ocenienie logów
PostNapisane: 25.paź.2007 08:30:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
nawiązując do mojego postu :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=67155

auto bardzo ciężko łapie mi temperaturę 90c, ogólnie jest 72c
po "butowaniu" doszło do 90c, mam nadzieje ze logi będą dobrze wykonane.

ps. na kanale 51 klimatronika tem. idzie od 33 do 95c mimo iż auto stało na polu 8 godzin, a temperatura zewnętrzna wynosiła ok. 6c

co ciekawe, auto nie szło powyżej 3300obr/min. natomiast po rozgrzaniu do 90c już doszedł do 4100 ale bardzo powoli.

z mojej wstępnej oceny to wyglądają fatalnie :-(

- Normal -
www.comex.pl/log/normal_000.JPG
www.comex.pl/log/normal_001.JPG
www.comex.pl/log/normal_003.JPG
www.comex.pl/log/normal_004.JPG
www.comex.pl/log/normal_007.JPG
www.comex.pl/log/normal_011.JPG
www.comex.pl/log/normal_013.JPG
www.comex.pl/log/normal_014.JPG
www.comex.pl/log/normal_018.JPG

- Basic -
www.comex.pl/log/basic_000.JPG
www.comex.pl/log/basic_003.JPG
www.comex.pl/log/basic_004.JPG
www.comex.pl/log/basic_011.JPG

- Dynamic -
www.comex.pl/log/dynamic_000.JPG
www.comex.pl/log/dynamic_001.JPG
www.comex.pl/log/dynamic_003.JPG
www.comex.pl/log/dynamic_004.JPG
www.comex.pl/log/dynamic_008.JPG
www.comex.pl/log/dynamic_010.JPG
www.comex.pl/log/dynamic_011.JPG

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 09:41:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Logi 3,4,11 w normalnych masz wstawione te z (BS) nastawów podstawowych. Poszukaj ich w statycznych i podmień je :d
Przepływke masz do bani, tnie dawki w calym zakresie obrotów. Stad zapewne niemoc powyzej 3300 obr, miałem to samo - wymienisz to zobaczysz jak auto ożyje. Ale dawki i doładowania zadane przez ECU to ten silniczek ma piękne :diabel:

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 09:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
drogi Maćku,


rzeczywiście, to co widzimy w logach odbiega od normalnej jednostki 150konnej z tożsamego okresu, albowiem:

1. silnik jest po tzw. tuningu - dosyć mocnym;
2. kąt wtrysku ustawiony jest nieprawidłowo;
3. występuje ten sam problem, który pojawił się u lukmat'a77 - zupełny chaos doładowania/zaburzona dynamika gazów spalinowych;
4. oczywiście termostat MUSISZ wymienić, gdyż w zimne dni silnik dostanie potężnego klapsa w dupę;
5. odrobinkę namieszałeś w logach ;) - zamiast normalnych 003, 004 - zamieściłeś 003 i 004 BS. nie mniej jednak, nie wpływa to na ocenę stanu silnika.


co zrobić więc, by banan powrócił na Twe usta?

0. wymienić dziś filtr powietrza i paliwa [używamy filtry tylko marki Knecht - broń Cię Jezu przed Filtronem];

1. udać się dziś na ustawienie kąta wtrysku - jakie powinny być wartości dowiesz się w topiku o diagnostyce; ew. w tym poście http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 71#1114171 [choć wartości tamtego forumowicza są nieco inne, to jednak wymagane są te same];

2. przywrócić temu pojazdowi serię wydając ok. 300 PLN - AKP poleca Aligatora http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm [Wojtek Gołąbek - ECU wysyłasz kurierem];

3. wyczyścić EGR;

4. wymienić termostat;

5. dokładnie ocenić podłączenie podciśnienia [porady dostaniesz, jak zrobisz pkt. 0, 1, 2, 3 i 4];

6. odpiąć wydech przed katalizatorem i zalogować dynamicznie 010 i 011.



przy dołożeniu starań Twoje auto będzie jak nowo narodzone za 6-7 dni.
przeczytaj dokładnie ten topik: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=66345 . tam skończyło się na wymianie lmm, lecz żeby nie wydawać zbędnie 390 PLN, należy wszystko bardzo dokładnie sprawdzić.
po tych zabiegach auto będzie do 40% szybsze niż na obecnym, tuningowanym, programie.
jeżeli chcesz jednak posiadać jednostkę modyfikowaną, to po wyleczeniu silnika zawsze możesz zmodyfikować program - nasz forumowy kolega Rogal zrobi Ci to fachowo.

głowa do góry i teraz możesz przejść od teorii do czynu.
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 25.paź.2007 10:04:50 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 09:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Mariojr napisał(a):
Logi 3,4,11 w normalnych masz wstawione te z (BS) nastawów podstawowych. Poszukaj ich w statycznych i podmień je :d
Przepływke masz do bani, tnie dawki w calym zakresie obrotów. Stad zapewne niemoc powyzej 3300 obr, miałem to samo - wymienisz to zobaczysz jak auto ożyje. Ale dawki i doładowania zadane przez ECU to ten silniczek ma piękne :diabel:


przepływka wymieniona na nową...
(tak twierdzi poprzedni właściciel, starą dostałem, a przed zakupem był błąd w ECU przepływki który wykasowałem)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 10:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
drogi Maćku,


rzeczywiście, to co widzimy w logach odbiega od normalnej jednostki 150konnej z tożsamego okresu, albowiem:

1. silnik jest po tzw. tuningu - dosyć mocnym;
2. kąt wtrysku ustawiony jest nieprawidłowo;
3. występuje ten sam problem, który pojawił się u lukmat'a77 - zupełny chaos doładowania/zaburzona dynamika gazów spalinowych;
4. oczywiście termostat MUSISZ wymienić, gdyż w zimne dni silnik dostanie potężnego klapsa w dupę;
5. odrobinkę namieszałeś w logach ;) - zamiast normalnych 003, 004 - zamieściłeś 003 i 004 BS. nie mniej jednak, nie wpływa to na ocenę stanu silnika.


co zrobić więc, by banan powrócił na Twe usta?

0. wymienić dziś filtr powietrza i paliwa [używamy filtry tylko marki Knecht - broń Cię Jezu przed Filtronem];

1. udać się dziś na ustawienie kąta wtrysku - jakie powinny być wartości dowiesz się w topiku o diagnostyce; ew. w tym poście http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 71#1114171 [choć wartości tamtego forumowicza są nieco inne, to jednak wymagane są te same];

2. przywrócić temu pojazdowi serię wydając ok. 300 PLN - AKP poleca Aligatora http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm [Wojtek Gołąbek - ECU wysyłasz kurierem];

3. wyczyścić EGR;

4. wymienić termostat;

5. dokładnie ocenić podłączenie podciśnienia [porady dostaniesz, jak zrobisz pkt. 0, 1, 2, 3 i 4];

6. odpiąć wydech przed katalizatorem i zalogować dynamicznie 010 i 011.



przy dołożeniu starań Twoje auto będzie jak nowo narodzone za 6-7 dni.
przeczytaj dokładnie ten topik: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=66345 . tam skończyło się na wymianie lmm, lecz żeby nie wydawać zbędnie 390 PLN, należy wszystko bardzo dokładnie sprawdzić.
po tych zabiegach auto będzie do 40% szybsze niż na obecnym, tuningowanym, programie.
jeżeli chcesz jednak posiadać jednostkę, to po wyleczeniu silnika zawsze możesz zmodyfikować program - nasz forumowy kolega Rogal zrobi Ci to fachowo.

głowa do góry i teraz możesz przejść od teorii do czynu.
;)


ewentualnie mogę tymczasowo zostawić ten program w ECU ?
(wypinanie kompa i wysyłka na chwilę obecną nie wchodzi w grę...)

pytanie jeszcze czy jest sens inwestować w to autko czy może sprzedać ? (już nastawiłem się na 2.7BiTurbo ;-)

boję się najbardziej o tą hydraulikę... jak patrzę przez korek od wlewu oleju to ewidentnie na wałku jest wytarty frezik :-(
do tego ewidentnie słychać szklanki ...
ps. auto ma 170tys! i to raczej na 100%

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 10:08:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
"wymienić termostat"
mogę to zrobić sam czy jest to bardzo skomplikowane w tej jednostce ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 10:14:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Maciek,

- lmm nie jest nowe na 100% :d - straszna skarpeta ;
- termostat wymienisz tylko, jak zdejmiesz zderzak i wysuniesz pas przedni;
- można odchwaścić auto i jeździć na tym programie;
- czy sprzedać? to auto jest najnormalniej w świecie zaniedbane - skąd wiesz, jak będzie w 2.7BiT?

jeżdżę diesel'em z dwóch przyczyn: Nm i spalanie. następne kupię 3.0TDI z tych samych powodów.
musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie.


;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 10:20:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
Maciek,

- lmm nie jest nowe na 100% :d - straszna skarpeta ;
- termostat wymienisz tylko, jak zdejmiesz zderzak i wysuniesz pas przedni;
- można odchwaścić auto i jeździć na tym programie;
- czy sprzedać? to auto jest najnormalniej w świecie zaniedbane - skąd wiesz, jak będzie w 2.7BiT?

jeżdżę diesel'em z dwóch przyczyn: Nm i spalanie. następne kupię 3.0TDI z tych samych powodów.
musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie.


;)


i to rozumiem :-) :-)

trzeba troszkę zainwestować i może autko będzie dawać pełną satysfakcję :-)
tym bardziej, że poza mocą silnika jest naprawdę idealne technicznie

ps. mam kupić termostat i samemu wymieniać ? (mając kanał i podstawy mechaniki :-) ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 10:27:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
...... konkluzja ....

myślałem o BMW 530D.... ale ja nigdy nie pozbędę się marki Audi z uwagi na Ludzi z tego forum ;-)

....

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 10:33:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
przepraszam za kolejny pytanie ;-)

gdzie w Krakowie mam podjechać na ustawienie konta wtrysku i ile to może kosztować ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 10:35:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli tylko wiesz, gdzie on jest - to tak, wymień go samemu [musi być tylko pod odpowiednim kątem].
kąt wtrysku też ustawisz samodzielnie w ciągu 10 minut - http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf [prostsze niż wymiana termostatu].
lmm wymienisz samodzielnie [tylko trzeba je zakupić].
wydech odepniesz samodzielnie [do logowania].


zakładam, że aby to zaczęło jeździć, to przy odrobinie samozaparcia wydasz 360 PLN na lmm, 60 PLN na filtr powietrza i 117 PLN na filtr paliwa.
zwykłe koszty eksploatacyjne.

nie mniej jednak, z wymianą lmm zaczekaj do wymiany filtrów i logowania z odpiętym wydechem.
podmień także N75 [pożycz od kogoś] i zaloguj dynamicznie 011.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 10:38:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
OT Maćku.Pamiętaj o możliwości edycji postów EOT.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 15:44:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
jeżeli tylko wiesz, gdzie on jest - to tak, wymień go samemu [musi być tylko pod odpowiednim kątem].


rozumiem, że znajdę go w Etce
zabiorę się za tą operację, tylko co to znaczy pod odpowiednim kontem ? on jest w jakiś specyficzny sposób mocowany ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 19:54:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Maciek1024 napisał(a):
meszrum napisał(a):
Maciek,

- lmm nie jest nowe na 100% :d - straszna skarpeta ;
- termostat wymienisz tylko, jak zdejmiesz zderzak i wysuniesz pas przedni;
- można odchwaścić auto i jeździć na tym programie;
- czy sprzedać? to auto jest najnormalniej w świecie zaniedbane - skąd wiesz, jak będzie w 2.7BiT?

jeżdżę diesel'em z dwóch przyczyn: Nm i spalanie. następne kupię 3.0TDI z tych samych powodów.
musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie.


;)


i to rozumiem :-) :-)

trzeba troszkę zainwestować i może autko będzie dawać pełną satysfakcję :-)
tym bardziej, że poza mocą silnika jest naprawdę idealne technicznie

ps. mam kupić termostat i samemu wymieniać ? (mając kanał i podstawy mechaniki :-) ?

kolego Maciek,
wykaż się cierpliwością i bezwzględnie stosuj się do wskazówek Meszruma, :): dzieki temu Twoje auto odżyje, a Ty będziesz miał z tego powodu ogromną satysfakcję, :diabel: :diabel: :peace:
Jeśli auto jest (tak jak mówisz w dobrym stanie technicznym) dołóz parę groszy, doprowadż do idealnego stanu a napewno nie bedziesz żałował.
Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 19:54:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
może to coś rozjaśni sytuację, kody błędów z silniczka:

00546 Usterka na linii przesyłu danych
00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 19:58:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Maciek,

poproszę byś skopiował błędy w oryginalnej formie [ang.] wraz z ich opisem [czyli np.: 30-08 Intermittent].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 20:13:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
nie wiele z nich wynika bo miałem na początku wersję demo VAGa


----------------------------------------------------
Control Module Part Number: 4B0 907 401 L2

Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC 0000SG D50

Software Coding: 01003

Work Shop Code: WSC 02325

2 Faults Found:

00546 - Data wiring faulty

49-10 - No Communications - Intermittent

00575 - Shareware Version. To Decode all DTCs

11-10 - Please Register/Activate - Intermittent

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 20:52:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
00546 - najczęstszym źródłem jest poluzowana wtyczka od pompy wtryskowej VP44 [ale wtedy byłby 01318], problem z akumulatorem [sprawdź klemy] albo z masą [odpowiednie podłączenie ECU]; może być także związane z fizyczną modyfikacją Twojego sterownika [ECU].

00575 - zbyt niskie ciśnienie doładowania - podmień zawór N75 i sprawdź poprawność podłączenia N75/N18/EGR/T:
Obrazek.
po podmianie zaloguj 010 i 011 dynamicznie [obie grupy naraz].
sprawdź dolot pod kątem szczelności [szczególnie w okolicach iintercooler'a].
winę może ponosić zawór N75 albo nieszczelność w dolocie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 21:17:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
mój kąt wtrysku na logach wynosi między 0,8 a 1,0 czy to nie w normie ?
może być między 0,0 a 4,0 ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 21:26:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Maciek1024 napisał(a):
mój kąt wtrysku na logach wynosi między 0,8 a 1,0 czy to nie w normie ?
może być między 0,0 a 4,0 ?


Maciek,

Twój kąt to ok. 0.8*BTDC, a powinien być 2*ATDC [+/-2*].

BTDC________0.8*__0*TDC_____2*_____ATDC

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: