drogi Maćku,
rzeczywiście, to co widzimy w logach odbiega od normalnej jednostki 150konnej z tożsamego okresu, albowiem:
1. silnik jest po tzw. tuningu - dosyć mocnym;
2. kąt wtrysku ustawiony jest nieprawidłowo;
3. występuje ten sam problem, który pojawił się u lukmat'a77 - zupełny chaos doładowania/zaburzona dynamika gazów spalinowych;
4. oczywiście termostat MUSISZ wymienić, gdyż w zimne dni silnik dostanie potężnego klapsa w dupę;
5. odrobinkę namieszałeś w logach
- zamiast normalnych 003, 004 - zamieściłeś 003 i 004 BS. nie mniej jednak, nie wpływa to na ocenę stanu silnika.
co zrobić więc, by banan powrócił na Twe usta?
0. wymienić dziś filtr powietrza i paliwa [używamy filtry
tylko marki Knecht - broń Cię Jezu przed Filtronem];
1. udać się dziś na ustawienie kąta wtrysku - jakie powinny być wartości dowiesz się w topiku o diagnostyce; ew. w tym poście
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 71#1114171 [choć wartości tamtego forumowicza są nieco inne, to jednak wymagane są te same];
2. przywrócić temu pojazdowi serię wydając ok. 300 PLN - AKP poleca Aligatora
http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm [Wojtek Gołąbek - ECU wysyłasz kurierem];
3. wyczyścić EGR;
4. wymienić termostat;
5. dokładnie ocenić podłączenie podciśnienia [porady dostaniesz, jak zrobisz pkt. 0, 1, 2, 3 i 4];
6. odpiąć wydech przed katalizatorem i zalogować dynamicznie 010 i 011.
przy dołożeniu starań Twoje auto będzie jak nowo narodzone za 6-7 dni.
przeczytaj dokładnie ten topik:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=66345 . tam skończyło się na wymianie lmm, lecz żeby nie wydawać zbędnie 390 PLN, należy wszystko bardzo dokładnie sprawdzić.
po tych zabiegach auto będzie do 40% szybsze niż na obecnym, tuningowanym, programie.
jeżeli chcesz jednak posiadać jednostkę modyfikowaną, to po wyleczeniu silnika zawsze możesz zmodyfikować program - nasz forumowy kolega Rogal zrobi Ci to fachowo.
głowa do góry i teraz możesz przejść od teorii do czynu.