.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:44:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI AHF 110 KM] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 26.paź.2007 12:48:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Cześć

Mam malutką prośbę - rzućcie okiem na logi, które wykonałem u kolegi w A3.
To co widzę, to przepływka (była czyszczona przed logami) jest do wymiany także to można będzie pewnie pominąć.

Trochę zrobiłem błąd, bo zamiast przed logami zrobić korekcję dawki (bl. 001, poz. 2 - było 1,8, obecnie 3 mg/R) to zrobiłem to po logach, a że było późno to nie było już chęci do robienia ponownych logów :)



STATYCZNE:

000

http://images34.fotosik.pl/19/f9e32ff6f08ea072med.jpg

001

http://images34.fotosik.pl/19/fd030f12db3e5799.jpg

003

http://images34.fotosik.pl/19/09a6ce2fb087bb28.jpg

004

http://images34.fotosik.pl/19/deacc5f617c981f6.jpg

007

http://images31.fotosik.pl/20/56d246dfc9aa8c9c.jpg

013

http://images31.fotosik.pl/20/17c34b3858c83cca.jpg

018

http://images31.fotosik.pl/20/248b13ac784056aa.jpg


DYNAMICZNE:

000

http://images34.fotosik.pl/19/35a965e0c200a8e3med.jpg

001

http://images34.fotosik.pl/19/07bae5ef5ea21d20.jpg

003

http://images33.fotosik.pl/19/3f70c80c06e017c0.jpg

004

http://images32.fotosik.pl/19/41fcbf3aca7e15ab.jpg

008

http://images33.fotosik.pl/19/e4c9d60c9d485ed9.jpg

010

http://images34.fotosik.pl/19/3e5bc16f60481a25.jpg

011

http://images31.fotosik.pl/20/b696f1caf42e96a7.jpg


BASIC SETTINGS:

000

http://images31.fotosik.pl/20/a9c1ae9d27e503bcmed.jpg

003

http://images33.fotosik.pl/19/cfb20a1c83e03e79.jpg

004

http://images33.fotosik.pl/19/6b18978870c4c2a2.jpg

011

http://images31.fotosik.pl/20/4687c452403126ea.jpg


I jeszcze wykresik pracy turbinki :):

Obrazek


To by było na tyle.

Będę wdzięczny za sugestie.

Pozdrowionka
Łukasz

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 13:06:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
obroty na jałowym troszke za wysokie: [w adaptacjach obnizyc ponizej 900 rpm]
lmm nie domaga: [na poczatek wymienic filtr powietrza- w gorszym przypadku lmm do wymiany]
blok 000 [BS] - statyczny kat wtrysku 10 :!: ... [mechanicznie ustawic na 49-54]

reszta wyglada OK ...

[+]
p.s dawka na wolnych ma wartość 2.8 ... gdzie te 1.8 o ktorym piszesz ... ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 13:26:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hmm...

nie to, żebym był przeciwny adaptacji, lecz zawsze zaczynamy od ustawienia kąta wtrysku.
wiele dziwnych zachowań obrotów/dawek jest właśnie kątem wtrysku...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 13:37:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
hmm...

nie to, żebym był przeciwny adaptacji, lecz zawsze zaczynamy od ustawienia kąta wtrysku.
wiele dziwnych zachowań obrotów/dawek jest właśnie kątem wtrysku...


masz racje .... :):

[moje wytłumaczenie ;) ]
logi ogladalem wyrywkowo [siedze w pracy ;) ] i na szybko sklecilem odpowiedz [to co mi wpadło w oko] ... ;)

oczywiste jest ze najpierw rzeczy mechaniczne a potem reszta adaptacji Vaginą ... ;) ... lukaszr dobrze o tym wie ... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 21:37:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
spanky napisał(a):
lmm nie domaga: [na poczatek wymienic filtr powietrza- w gorszym przypadku lmm do wymiany]


Wymieniany i czyszczony lmm - to są właśnie logi po czyszczeniu.

Cytuj:
blok 000 [BS] - statyczny kat wtrysku 10 :!: ... [mechanicznie ustawic na 49-54]


Czyli przestawić rozrząd ??
W praktyce wartości statycznego kąta wtrysku powinny w 000 BS i 000 STAT być takie same ??.

Cytuj:
p.s dawka na wolnych ma wartość 2.8 ... gdzie te 1.8 o ktorym piszesz ... ?


Było przed adaptacją :) - ale cofnę operację, przywrócę poprzednią wartość, a ustawić trzeba najpierw będzie kąt wtrysku.


spanky napisał(a):
oczywiste jest ze najpierw rzeczy mechaniczne a potem reszta adaptacji Vaginą ... ;) ... lukaszr dobrze o tym wie ... :peace:


Wiem wiem, tylko kurde nie obejrzałem 000 BS i teraz dopiero to widzę - kurna aż się dziwię, że to pominałem :/

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 22:17:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
każde ECU kieruje się programem [niezależnie od tego, czy to seria, czy też mod]. jeżeli określone wartości ulegają zmianom w stosunku do wzorcowych, to znaczy, że przyczyna zewnętrzna [fizyczna] uniemożliwia osiągnięcie tych parametrów [wartości wzorcowych].
rolą diagnosty jest wyciągnięcie odpowiednich wniosków stosując proces myślowy oparty na związkach przyczynowo-skutkowych celem określenia przyczyny.

adaptacja [dawki, rpm, etc] jest leczeniem objawów, a nie eliminacją przyczyny.
używamy tego tylko na krótkie okresy celem samej diagnostyki, a nie naprawy.

w przedmiotowym przypadku, kąt wtrysku ma wpływ na pracę pompy, dawek i rpm. zaczynamy od jego ustawienia, po czym sprawdzamy, czy inne parametry wracają na swoje miejsca.

po wymianie/czyszczeniu lmm nic nie adaptujemy, gdyż ECU wie co ma robić.
dawka sama z siebie nie może się zmienić. może ją zmienić czynnik zewnętrzny - np.: [pośrednio] zła wymiana rozrządu.


:517:

[+]
wrócić do ustawień poprzednich, po czym ustawić siłą mięśnia kąt wtrysku. zalogować i napisać na AKP ;) .
ew. popastwić się nad meszrumem, jeżeli z wzorowym kątem dalej będzie zbyt mało gnoju.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 22:22:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
w przedmiotowym przypadku, kąt wtrysku ma wpływ na pracę pompy, dawek i rpm. zaczynamy od jego ustawienia, po czym sprawdzamy, czy inne parametry wracają na swoje miejsca.

po wymianie/czyszczeniu lmm nic nie adaptujemy, gdyż ECU wie co ma robić.


Człowiek uczy się całe życie :)
Dzięki za wyjaśnienie :D

Cytuj:
wrócić do ustawień poprzednich, po czym ustawić siłą mięśnia kąt wtrysku. zalogować i napisać na AKP ;) .
ew. popastawić się nad meszrumem, jeżeli z wzorowym kątem dalej będzie zbyt mało gnoju.


Trzeba będzie tak zrobić w takim razie - przestawić rozrządzik i tyle.
Ale sprawdzać na bieżąco 000 BS po każdorazowej poprawce, aż osiągnie wartości 49-54, prawda ??

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 22:25:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lukaszr napisał(a):
Ale sprawdzać na bieżąco 000 BS po każdorazowej poprawce, aż osiągnie wartości 49-54, prawda ??


dokładnie w ten sposób.
wprawna ręka ustawia kąt po jednej, góra dwóch próbach.

meszrum ustawia po 4-8 próbach :D .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 22:29:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
dokładnie w ten sposób.
wprawna ręka ustawia kąt po jednej, góra dwóch próbach.

meszrum ustawia po 4-8 próbach :D .


A myślałem, że każdy facet ma sprawną rękę :064:

Ale oczywiście ja tego robić nie będę - zrobi to osoba, która robiła rozrząd.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 13:20:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Witam

Adaptacja cofnięta - przywrócone ustawienia default :).

Teraz trzeba tylko podjechać i ustawić kąt rozrządem.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: