każde ECU kieruje się programem [niezależnie od tego, czy to seria, czy też mod]. jeżeli określone wartości ulegają zmianom w stosunku do wzorcowych, to znaczy, że przyczyna zewnętrzna [fizyczna] uniemożliwia osiągnięcie tych parametrów [wartości wzorcowych].
rolą diagnosty jest wyciągnięcie odpowiednich wniosków stosując proces myślowy oparty na związkach przyczynowo-skutkowych celem określenia przyczyny.
adaptacja [dawki, rpm, etc] jest leczeniem objawów, a nie eliminacją przyczyny.
używamy tego tylko na krótkie okresy celem samej diagnostyki, a nie naprawy.
w przedmiotowym przypadku, kąt wtrysku ma wpływ na pracę pompy, dawek i rpm. zaczynamy od jego ustawienia, po czym sprawdzamy, czy inne parametry wracają na swoje miejsca.
po wymianie/czyszczeniu lmm nic nie adaptujemy, gdyż ECU wie co ma robić.
dawka sama z siebie nie może się zmienić. może ją zmienić czynnik zewnętrzny - np.: [pośrednio] zła wymiana rozrządu.
[+]
wrócić do ustawień poprzednich, po czym ustawić siłą mięśnia kąt wtrysku. zalogować i napisać na AKP
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
ew. popastwić się nad meszrumem, jeżeli z wzorowym kątem dalej będzie zbyt mało gnoju.