.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 09:49:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 13:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Witam wszystkich ponownie :d

Chciałem się tylko Wam "pochwalić" :D że autko odebrałem w piątek i wg mnie śmiga jak ta lala, zdecydowanie lepiej niż poprzednio... radość dotyka mnie teraz nie zwykła :D ...

A nawiązując do tematu naprawy:
- termostat był uszkodzony ( na nowym temperatura osiąga 90stC i twardo się trzyma )
- pompa wody miała delikatny wyciek ( a w zasadzie jego początki,więc zdążyłem na czas :) )
- tu niewiem czy dobrze to nazwe ale niejakie rolki prowadzące pasek rozrządu były odwrotnie założone ( no i tu pytanie,czy to jest możliwe? )
- stara odma była z 2002r
- no i najlepsze ...pompa VP44 ,wymiana na nowe - sterownika pompy, obudowy pompy, tłoczek przestawiacza ( magiczne określenia :) ) ,oczywiście uszczelki i jeszcze jakieś drobiazgi których nie pamiętam...stare części dostałem z powrotem

Mam jeszcze do Was drobne pytanie...czy jest możliwe założenie paska rozrządu (oczywiście przez druciarzy) w taki sposób aby był przestwiony na VP44 o dwa zęby (lub jeden) i auto z czymś takim jeździło?

Tak czy siak chciałem Wszystkim Wam podziękować jeszcze raz za zainteresowanie i Waszą bezinteresowną pomoc... :D

A teraz ide sobie pojeździć... :d

PS. Czy będe mógł prosić w najbliższym czasie o komentarze do logów? które oczywiście najpierw musze wykonać :d ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 13:47:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Gratulacje :diabel: :peace:
2. Moim zdaniem jest możliwe odwrotne założenie niektórych rolek rozrządu ale wyobrazić sobie takiego druciarstwa nie potrafię (nawet oczyma duszy :): )
3. Zakres regulacji kąta wtrysku na kole zebatym jest na tyle duży, że jakiś megadebil mógł założyć pasek zębaty o jeden - dwa zęby nie tak jak trzeba.

Szerokiej Drogi :) :!: :!:
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 15:56:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
Boner przyłączam się do graytulacji Piotrusia :peace:
Ja po wielu walkach także oddałem swoją pompę do regeneracji pomimo braku komunikatów o jej awarii. Gość do którego trafiłem z pompą w Pietrzykowicach pod Wrocławiem twierdzi, że to częsty przypadek awari pompy, kiedy auto nie chce palić i nie zgłasza żadnego błędu. W środę mam ją odebrać i może pomimo wyczystki portwela będę tak jak y cieszył się swoim autkiem
pozdrawiam wszystkich :):

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 19:49:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
meszrum napisał(a):
SMWOLA,

czy raczyłeś przeczytać topik z diagnostyką, autorstwa nomen omen meszruma?
jeżeli tak, to wiesz zapewne, że na AKP wiekszość osób używa wyroby Viaken.pl. w taki też KKL powinieneś się wyposażyć.

[link w topiku]


Tak raczyłem i dlatego chcę kupić właśnie interfejs produkcji Viaken jak większość osób na AKP.
zadałem tylko proste pytanie dla osób z doświadczeniem

Cytuj:
Co myślicie o tym interfejsie:
http://www.allegro.pl/item256042325_vag ... ocja_.html
kabel OBD2 jest z multiplexerem
podobno lepiej zakupić z połączeniem do komputera pod COM a nie USB , z USB czasami są problemy szczególnie w Oplach.


Kolego meszrum raczyłeś przeczytać moje pytanie zanim udzieliłaś odpowiedz (jeśli można nazwać to odpowiedzią)
Link z mojego postu
http://www.allegro.pl/item256042325_vag ... ocja_.html przedstawia właśnie produkt firmy Viaken (jak byś nie wiedział)
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=11
Sprzedawca jest tak miły że nawet zamieni kabel OBD2 na OBD2 z multiplexerem, aby ten zestaw bezproblemowo działał również z każdym Oplem.
To się nazywa pomoc :d

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 20:39:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Boner napisał(a):
Witam wszystkich ponownie :d




Mam jeszcze do Was drobne pytanie...czy jest możliwe założenie paska rozrządu (oczywiście przez druciarzy) w taki sposób aby był przestwiony na VP44 o dwa zęby (lub jeden) i auto z czymś takim jeździło?

:d ...



Tak jest to mozliwe nawet o kilka zęmbów bo Vp 44 ma osobny pasek nie związany z rozrządem mówiąc prościej zakładany na koło, które jest przykrcane do koła lewego rozrządu.

Tutaj nic sie nie satnie nawet jak przestawimy o 180 stopni tylko że nam silnik nie odpali.


Powiedz narawiałeś Vp 44 w Pezalu na krakowcu????

ile ciebie kosztowała regeneracja???




A6 AKE


Ostatnio edytowano 24.paź.2007 18:53:42 przez danek3miast, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 18:01:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Sorry że dopiero odpisuje ale brak czasu...
Całe autko postawiłem u Tuchołki w Chwaszczynie,oni wszystko rozebrali a pompe odesłali gdzieś,niewiem gdzie,he ... no a później za wszystko ładnie mnie skasowali...wymiana na nowe sterownika,obudowy pompy,jakiś tłoczek przestawiacza,komplet uszczelek,programowanie wyszło około 4tyś, i tak jak mówiłem wcześniej stare graty dostałem z powrotem do zabawy :D ...Cena może i kosmiczna ale wiem że mam wszystkie cześci nowe i oryginał...no i oczywiście z gwarancją ,ma sie rozumieć ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 22:22:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
Witam wszystkich ponownie, pomóżcie koledzy znaleźć otwór w który należy wkręcić blokadę wału. Na kole pasowym nic niema. :|

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 09:13:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
SMWOLA napisał(a):
Witam wszystkich ponownie, pomóżcie koledzy znaleźć otwór w który należy wkręcić blokadę wału. Na kole pasowym nic niema. :|


Blokadę wkręca się do bocznej części bloku silnika, po lewej stronie (kierowcy), "na oko" w połowie długości. Najpierw musisz wykręcić zaślepkę, potem "namacać dziurkę" :): :d i ostrożnie wkręcać blokadę tak korygując ustawienie wału korbowego - aż dziurka ustawi się centrycznie do bolca (blokady) ;) :P :): .

Obrazek


:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 19:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
Dzięki wielkie kolego Piotruś za wskazanie tej dziurki.
Mam już interfejs od Viakena, http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=11 po podłączeniu go do komputera Windows XP ani 98 nie widzi go, w instrukcji było napisane wyraźnie że interfejs powinien być wykryty przez system i zainstalowany (brak komunikatu o nieznanym urządzeniu) po podłączeniu go pod gniazdo w samochodzie również (zapala się zielona lampka czyli jest zasilanie) czy to normalne :?: :!:
Kolejna sprawa, wczoraj ponownie dobrałem sie do odpowietrzania pompy według instrukcji z forum, cały czas wyciągałem powietrze z pompy, a więc postanowiłem podejść do niej z drugiej strony.
Przed filtrem zamontowałem ręczną pompkę od C15, pompuję i od razu widzę wyciek z podgrzewacza filtra (przyczyna zapowietrzonego układu) oczywiście wymieniłem oring-uszczelkę na nowy i wyeliminowałem wyciek. Paliwo z powrotu zaczęło lecieć bez pęcherzyków powietrza, odpowietrzyłem również wtryskiwacze. Silnik ma chęć zapalić kopci mocno białym dymem, czasami trochę załapuje, przypuszczam że to wina złego konta wtrysku. a może coś innego :?:
Kolejna sprawa, co to za śruba :?: zaraz za kołem zębatym w górnej części pompy z lewej strony pompy na klucz płaski 10mm (2 boki płaskie i 2 półokrągłe) po prawej widać otworek z kulką. Znajduje się to pod aluminiową rurą kolektora ssącego.
Po jej poluzowaniu wydobyło się z pompy sporo powietrza.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 20:15:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Panowie...powiem tak...znów prosze o pomoc :/

Dziś jade samochodem i czuje jakby inaczej pracował,tak jakby głośniej,moc w porządku ale dziwna głośniejsza praca...podłączyłem VC i wywaliło jeden błąd 00546 (0049-10 sporadycznie) i nic więcej...coś mnie tknęło i zdjąłem obudowe z silnika...patrze i serce mi zamarło...w przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy powietrze...na biegu jałowym rzadko i sporadycznie,ale po dodaniu gazu wg mnie mnóstwo...no i teraz szok...co robić...jechać czy zostawić? (oczywiście mówie o jechaniu do warsztatu który naprawiał pompe) . Dopiero rano moge zadzwonić do nich i przedstawić sytuacje, ale boje sie że coś uszkodze jak pojade...niewiem co teraz robić,za chwile oszaleje :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 20:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
zobacz na filtrze paliwa podokrecaj opaski na przewodach, i pogrzewacz zerknij czy nie jest luzny w przenośni ( jaki masz filtr )

wymieniali ci filtr paliwa??





A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 20:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
tak,filtr paliwa jest nowy i jest oryginał,ten zaworek zwrotny na filtrze (czy jak mu tam)też jest nowy,klips nad nim też...zaraz ide do garażu sprawdzić te zaciski...zauważyłem za przy środkowym wtrysku prawej głowicy lekko znów sie poci,ale chyba nie powodowałoby to aż takiej ilości powietrza w przewodzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 20:46:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Boner napisał(a):
tak,filtr paliwa jest nowy i jest oryginał,ten zaworek zwrotny na filtrze (czy jak mu tam)też jest nowy,klips nad nim też...zaraz ide do garażu sprawdzić te zaciski...zauważyłem za przy środkowym wtrysku prawej głowicy lekko znów sie poci,ale chyba nie powodowałoby to aż takiej ilości powietrza w przewodzie?


Właśnie powodowałoby, Boner...
Poszukaj mojego topiku z jednym durnym wężykiem, który unieruchomił cale auto i był powodem niemal zawału serca u Carla.
Dlaczego nie wymieniłeś wszystkich przelewów ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 21:03:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Cześć Carl...wszystkie przewody zostały wymienione na nowe,podkładki miedziane też,podkładki pod wtryski również...Carl,ja zaraz dostane zawału,wszystko było dobrze i zobacz co sie znów dzieje :/ ...( Twój post znam już prawie na pamięć, he :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 21:15:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No to pozostaje szukać nieszczelności w samym zbiorniku paliwa. :/
Szukaj wszystkiego co jest związane z czujnikiem G210 i samą komorą spiętrzającą w zbiorniku. Filtr wykluczam po tym co napisałeś

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 01:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
Czytając Boner twoje przygody utwierdza to tylko moje przekonanie że nasi mechanicy odwalają fuszerki. Dlatego ja chyba już nigdy nie oddam auta do żadnego warsztatu, nawet gdyby miał szyld ze złota.
Jeśli wymienili Ci wszystkie rzeczy o których pisałeś to nie oznacza to że nie były one bez wad. Ja na nowym filtrze z ASO przejechałem około około 300km. i nigdy bym nie pomyślał że to w nim tkwi właśnie przyczyna że auto nagle zgasło.
Muszę Wam się pochwalić że właśnie szczęśliwy wróciłem z garaży, motorek zagadał :d :d :d . I nie była to wcale awaria pompy czy sterownika jak wiele osób to wróżyło. Dopiero po podłączeniu ręcznej pompki od C15 zauważyłem że jest wyciek właśnie z podgrzewacza. Czyli tędy zaciągane było powietrze. To samo może być u Ciebie Boner. Ja wymieniłem oring na nieco grubszy i problem zniknął. Żadnego bąbelka powietrza. Zrobiłem rundkę 10km ostrej jazdy i ponowna kontrola. Jest super :-)
Dzisiaj przed uruchomieniem silnika podłączyłem VAG-a i pokazały się błędy:
Według opisu kodów błędów od Viakena
01-silnik
1318 Sterownik w pompie wtryskowej - J399
1441 :?:
02-A.S. biegów
18265 :?:
17-Wskaźniki
667 Sygnał o temperaturze zewnętrznej, Sygnał temperatury otoczenia
771 Czujnik rezerwy paliwa - G, Czujnik poziomu paliwa - G
Po uruchomieniu silnika przeprowadziłem test jeszcze raz i błędy powtórzyły się.
Wyskoczył jeszcze jeden:
1842 :?:
Ma ktoś z kolegów obszerniejsze opisy błędów :?: proszę :(
Za pomocą VAG-COM 208PL i 311AN (niestety takie Dema tylko mam) próbowałem zrobić Log według opisu na AKP w grupach 000, 001, 003, 004, 011
niestety grupa 000 nie działa. Na 004 Pokazywało chyba kąt wtrysku BTDC 2.4 i ATDC 1.1 , po zwiększeniu obrotów do 2.000 te wartości wynosiły 0.0 :?:
a czegoś takiego jak Basic Settings w ogóle niema.
Brak również funkcji zapisywania lub kopiowania tych pomiarów.
Bardzo proszę ponownie o jakąś pełną wersję programu WAG-COM PL lub i AN

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 13:00:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
SMWOLA -> widzę, że VAG, którego dostałeś nie spełnia Twoich oczekiwań. :/ Dalej masz problem... :/
Ty życzysz sobie po polskiemu :) więc przygotuj jakieś 2000 PLN ;)

1441 - oznacza, że Twoje problemy z zapowietrzaniem się jeszcze nie zakończyły, a dlaczego... ?
no... to już znajdziesz w szukajce :D całkowicie po polsku...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 18:44:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
To znowu ja :)
porównując kłopoty danek3miast w tym temacie
-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1082995
stwierdziłem że zajrze u siebie do tego całego ustrojstwa, i jakież było moje zdziwienie kiedy pod okrągła pokrywą znalazłem tylko dwa przewody elektrycze wchodzące do tej całej plastikowej zakrętki w baku...i nic więcej,żadnych przewodów doprowadzających i wyprowadzających paliwo...więc znak pytania pojawił sie nad moją głową...wiecie może co jest grane u mnie? czy to przez quattro? w takim razie gdzie jest to całe naczynie przelewowe z pompką?...

Wkurzony całą sytuacją odpaliłem auto i pojechałem do serwisu gdzie było naprawiane (silnik odpala bez problemu)...tam Panowie obejrzeli,podłączyli komputery i ... i nic,tylko jeden błąd 00546,przez chwile pęcherzyki powietrza były ale w końcu zniknęły...oczywiście nie rozwiązuje to mojego problemu...

Dodam że silnik pracuje wg mnie troszke głośniej, i do tego słysze charakterystyczne cykanie które wraz z zwiększeniem obrotów przyśpiesza,na chwile ucicha i znów sie pojawia...ale niewiem czy to było czy nie,poprostu nie pamiętam

Co chwile sprawdzam teraz czy pojawiają sie pęcherzyki i jest spokój,na wszelki wypadek zalałem paliwa do bólu...w związku z powyższym problem będzie raczej w baku...ale jak sie teraz do tego ustrojstwa dostać?

Panowie ,wybaczcie za ten bałagan w opisie ale bałagan mam też teraz w głowie,bo chciałbym to rozwiązać...Z góry dziękuje za podpowiedzi :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 09:55:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
Wczoraj rano po raz pierwszy wykasowałem wszystkie błędy. I wszystko jest OK powraca tylko błąd skrzyni biegów:
18265 :?:
Z VAG-iem i logami pomalutku uczę się posługiwać
Boner Zanim rozkopiesz pół samochodu wstaw kawałek przezroczystego przewodu przed filtrem, aby upewnić się że powietrze jest zasysane właśnie od strony zbiornika.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 10:52:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
SMWOLA napisał(a):
Wczoraj rano po raz pierwszy wykasowałem wszystkie błędy. I wszystko jest OK powraca tylko błąd skrzyni biegów:
18265 :?:


To nie jest błąd skrzyni biegów (!!), tylko informacja o błędzie zapisanym w innym sterowniku (najczęściej silnikowym), który nie pozostaje bez wpływu na pracę tiptronika !!

Dlatego śmiem powątpiewać, że pamięć usterek w innych sterownikach jest pusta ... .

Wstaw pełny opis błędu jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć, a nie ciurkaj nam tu szczątkowymi informacjami :/ ... .

Pełny opis wygląda np. tak:
18265 - Sygna³ mocy: zg³oszenie usterki przez komputer steruj¹cy silnika
P1857 - 35-00 - -

Koniecznie wstaw błędy z innych sterowników (najważniejsze to silnik, ABS, klima, nivo).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: