.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:01:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 AFN] Przeskoczył rozrząd
PostNapisane: 28.paź.2007 15:33:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2004 00:13:31
Posty: 141
Lokalizacja: Płock
Witam. Mam taki problem. Pękł mi pasek wieloklinowy, nic takiego by sie nie stało gdyby jego strzępy nie wkręciły się w rozrząd :/. Przeskoczł mi pasek tylko nie wiem teraz o ile. Obroty silnika były ok 1200 jak zgasł Nic nie puka w silniku więc mam nadzieję że może nic się nie stało :056:
Zastanawiam sie :
1. czy ustawić i założyć drugi nie rozbierając (bynajmniej narazie)
2. czy od razu pruć głowice i patrzeć co pogięte
3. ile średnio biorą za robociznę rozrządu albo naprawe głowiczki
Chciałem sam to zrobić ale nie mam podnośnika a wszystkiego od góry zrobić raczej się nie da. Najlepsze to że paski z rolkami jezdziły 2 tygodnie w bagażniku ale nie bylo kiedy ich wymienic :<

_________________
Jest:Audi A8 D3 4.2 BFM, Audi 80 Competition 1160/2500, Audi 80 2,0 ABT
Było A80B3 1.6PP, A80B3 1.8JN, A90B3 2.3 NG Quattro A80B4 2.0 ABT quattro, A6C5 2.5AFB A4B51.9 AJM A4B5 AFN A43.0 ASN quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 15:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Pasek możesz założyć nowy i przekręcić na sucho wałem w celu sprawdzenia czy nic się nie zblokuje.

Ale wg mnie wiadro zaworów i tak pójdzie na wymianę.Nie wierzę że coś nie poszło.
Jeśli chodzi o koszty.Możliwe że przy najlepszych wiatrach skończy się na max 800-1000zł.
Z reguły jednak kwota zamyka się w 2000zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 16:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2004 00:13:31
Posty: 141
Lokalizacja: Płock
Tak właśnie myślałem że tak może być. kręciłem rozrusznikiem to nic nie pręży krecił w miarę lekko ale na tym przestawionym. Pasek klinowy Pękł mi 5 km od Grójca a do domu 130 km tu ani narzędzia ani nic to mowie moze dolece do jakiego majstra to zarzuci nowy pasek i bedzie narazie ale po 2 km zgasł myślałem moze ze jakiego błęda kkomp zlapal . Mowie rozrzad siedzi to myśle jest git bo go nie zerwało. Braciak dojechał z narzedziami i paskiem. Założyłem krece a tu kaplica odkreciłem rurke od paliwa patrze leci no to mowie po ptakach dojechałem na sznurku do domu podlaczylem pod kompa i mowi ze blad jest synchronizacji koł a po drugie jak zdjąłem osłonę rozrządu to wyjąłem 15 cm paska klinowego z odznaczonymi zębami.

A miałem nadzieję ze może przeleciał przez koło pompy i tam sie przestawiło.
tak się pocieszam :):

_________________
Jest:Audi A8 D3 4.2 BFM, Audi 80 Competition 1160/2500, Audi 80 2,0 ABT
Było A80B3 1.6PP, A80B3 1.8JN, A90B3 2.3 NG Quattro A80B4 2.0 ABT quattro, A6C5 2.5AFB A4B51.9 AJM A4B5 AFN A43.0 ASN quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 20:14:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Też w tym temacie byłem kiedyś optymistą.Jednak 2 pęknięte rozrządy mnie wyleczyły....chyba że jeździsz oplem z 8 zaworową głowicą :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 17:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2004 00:13:31
Posty: 141
Lokalizacja: Płock
Stwiedziłem że sam zrobie tą naprawę. Tylko chciałbym zaczerpnąć porady na co szczegolnie zwrocic uwage przy wymianie rozrządu i ewentualnie wymianie zaworów. tdi nigdy nie robilem a nie chce za mocno rozbierać a może ma ktoś jakąś dobrą metodę na to. Do warsztatu nie dam bo jak widze to co te majsty w okolicy robią to aż strach. Mam znajomka w serwisie vw to w razie czego i jakie narzedzie specjalistyczne pożyczy. Pompe wtryskową pewnie trzeba bedzie sprawdzic i ewentualnie ustawic co?

_________________
Jest:Audi A8 D3 4.2 BFM, Audi 80 Competition 1160/2500, Audi 80 2,0 ABT
Było A80B3 1.6PP, A80B3 1.8JN, A90B3 2.3 NG Quattro A80B4 2.0 ABT quattro, A6C5 2.5AFB A4B51.9 AJM A4B5 AFN A43.0 ASN quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 18:50:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Silnik jak silnik. Nie ma żadnych problemów przy rozbiórce R4 TDI.
Silnik lekko w górę, micha w dół, korby odpiąć i wyciągaj tłoki z korbami. Głowicę wyrywaj razem z turbiną, rozepniesz ją na stole.
Od razu w głowicy wymieniaj wszystkie prowadnice zaworowe oraz uszczelniacze. Mile widziane nowe samoregulatory.
Po wyjęciu korb będzie wiadomo, czy się nie pogięły, tudzież zobaczysz stan zaworków.
Przy okazji - oglądnij stan pierścieni tłokowych (jesli zuzyte - precz z nimi) oraz wyczyść dokładnie tłoki (rowki w szczególności :helm: ).
Jeśli pogięło więcej niż jedną korbelkę, wymiana wszystkich może być nieopłacalna , jesli pogięło tylko zawory - śmiało remontuj.
Po szczęśliwym zakończeniu lej full syntetyka i ustaw precyzyjnie kąt wtrysku.
Przy wymianie rozrządu pamiętaj o nowych:małym kółku na wale, śrubie na wał , pompie wody.
Jak już będziesz miał turbinę w łapce, wyczyść wszystkie doloty łącznie z dolotami EGR`u.
Po zakończonych pracach daj mu 1000 km popracować w niezbyt ciężkich warunkach.

Jedynym ustawieniem pompy będzie regulacja kąta wtrysku , więc przyda się VAG/laptop+VAG-Com.
W razie czego mogę udostepnić fotki wybebeszonego 1Z`ta ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 23:29:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2004 00:13:31
Posty: 141
Lokalizacja: Płock
Pwiem szczerze że ostre zdziwko mnie wzięło. Rozebrałem dziś rozrząd. pasek przeskoczył o 4 zęby. :/ ustawiłem na znaki przeleciałem ze 2 razy najpierw na sucho patrze coś tam sie kompresuje w tych garach. No to ja w bednyks a on zahulał jak młody :galy: . Jutro ustawie kąt wtrysku wykasuje błędy i zobacze bo narazie to nie to samo co bylo przed. Zbadam jeszcze ciśnienie w cylindrach jak bedzie słabe to dopiero zrzucę głowicę bo może jednak jakiegoś małego boksa dostał. przejechałem narazie ok 30 km tak nie za osto i nic nie było słychac że mu sie pogarsza ale i nie polepsza

_________________
Jest:Audi A8 D3 4.2 BFM, Audi 80 Competition 1160/2500, Audi 80 2,0 ABT
Było A80B3 1.6PP, A80B3 1.8JN, A90B3 2.3 NG Quattro A80B4 2.0 ABT quattro, A6C5 2.5AFB A4B51.9 AJM A4B5 AFN A43.0 ASN quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 23:40:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mozliwe, ze po prostu miales szczescie i nic sie nie stało, ale dla pewnosci pomierz kompresję na ciepłym i zimnym motorku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: